בינה מלאכותית, בינה מלאכותית, ושוב בינה מלאכותית: כנס המפתחים השנתי של מיקרוסופט, בילד (Build), יצא לדרך הערב (יום ג') עם מבול של הכרזות בתחום החם ביותר בעולם הטכנולוגיה - AI, כמובן. בסך הכל צפויה החברה להכריז במהלך הכנס על 50 מוצרים ופיצ'רים חדשים, חלקם בשיתוף עם OpenAI.
3 צפייה בגלריה
Co-Pilot בווינדוס 11
Co-Pilot בווינדוס 11
CoPilot בווינדוס 11
(צילום: מיקרוסופט)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מיקרוסופט שמה דגש מיוחד על תחום התוספים (Plugins), שנראה כרגע כמו השלב הבא (והטבעי) באבולוציה של צ'אטבוטים מסוגו של ChatGPT. תוספים הם למעשה תוכנות שמאפשרות לצ'אטבוטים להתממשק עם שירותים אחרים באינטרנט כדי לבצע פעולות שונות - למשל חיפוש טיסה לחו"ל או הזמנת שולחן במסעדה - באמצעות שיחה בשפה טבעית.
OpenAI כבר הכריזה על תמיכה ביותר מ-70 תוספים למנויי הפרימיום של ChatGPT, וגם מיקרוסופט הודיעה כי בינג - מנוע החיפוש מבוסס הצ'אטבוט שלה - יתמוך בטכנולוגיה. כעת מכריזה ענקית הטכנולוגיה כי מפתחים יוכלו להשתמש בפלטפורמה אחת כדי לבנות תוספים שיעבדו הן עם ChatGPT והן עם שלל המוצרים של מיקרוסופט, כולל בינג וה-CoPilots ("טייסי-משנה", עוזרים המבוססים על מודל השפה GPT-4) שהיא הטמיעה ביישומים השונים שלה, כולל מיקרוסופט 365 (אופיס לשעבר). >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<<
בנוסף, מכריזה מיקרוסופט על הרחבת היצע התוספים הזמינים עבור בינג: בנוסף ל-OpenTable ו-Wolfram Alpha, משתמשי מנוע החיפוש יוכלו להשתמש בתוספים של Expedia, Instacart, Kayak, Klarna, Redfin ו-Zillow על מנת לחפש דירות, להזמין חופשות, לעשות קניות ועוד.
3 צפייה בגלריה
בינג
בינג
התוספים באים. בינג
(צילום: rarrarorro / shutterstock.com)
מיקרוסופט הכריזה גם כי בינג ישולב ב-ChatGPT וישמש כמנוע החיפוש המובנה שלו. בינג יהיה זמין למשתמשי השירות בתשלום ChatGPT Plus החל מהיום ובקרוב הוא יגיע גם לגרסה החינמית של הצ'אטבוט באמצעות תוסף.

CoPilot לווינדוס 11

בחודשים האחרונים שילבה מיקרוסופט בינה מלאכותית, וליתר דיוק את מודל השפה המתקדם GPT-4, ברבים מהיישומים שלה. כעת מגיע ה-AI ליישום החשוב מכולם - ווינדוס. לפי מיקרוסופט, ה-CoPilot שיוטמע במערכת ההפעלה הפופולרית בעולם יאפשר למשתמשים, ביחד עם בינג ותוספי צד-שלישי, "להתמקד בליישם את הרעיונות שלהם, בלהשלים פרויקטים מורכבים ובלשתף פעולה, במקום לבזבז אנרגיה על מציאה, פתיחה ועבודה על פני כמה יישומים".
3 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה בכנס Build 2023
סאטיה נאדלה בכנס Build 2023
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה בכנס Build 2023
(צילום: מיקרוסופט)
לפי מיקרוסופט, ה-CoPilot של ווינדוס יספק למשתמשים תשובות מותאמות אישית ויסייע להם לבצע פעולות שונות במערכת ההפעלה, למשל שינוי הגדרות, פתיחה של יישום מסוים או נגינה של פלייליסט. הוא יעשה שימוש בבינג על מנת למצוא מידע ברשת, ולפי החברה הוא יוכל גם לקבל גישה לתוכן שמוצג ביישומים השונים על מנת לספק תשובות יותר רלוונטיות. בחודש הבא יתחילו משתמשי ווינדוס 11 לקבל גישה מוקדמת לפיצ'ר החדש, שיקבל מקום של כבוד בסרגל הכלים של מערכת ההפעלה, לצד תיבת החיפוש.
מיקרוסופט הכריזה גם על פאבריק (Fabric), פלטפורמה שמשלבת את כל מוצרי הדאטה וניתוח הנתונים של החברה, וכוללת גם היא CoPilot שמאפשר להשתמש בצ'אטבוט כדי לבצע פעולות בשפה טבעית. את פיתוח הפלטפורמה הוביל מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל. "הפלטפורמה החדשה מאפשרת לכל אדם בכל ארגון לנהל את כל הנתונים הנדרשים לו במקום אחד, לנתח אותם במגוון דרכים, להגן עליהם בצורה יעילה ועם יכולות ה-AI של Copilot, אפילו לתחקר אותם בזמן אמת ובשפה טבעית", הסביר אייל כרמל, מנהל קבוצת פיתוח המוצר בפלטפורמת פאבריק.