מלחמת הצ'אטבוטים עולה מדרגה: מיקרוסופט הודיעה היום (ה') כי היא מבטלת את רשימת ההמתנה לגרסה החדשה של מנוע החיפוש בינג, שכוללת צ'אטבוט שמבוסס על הטכנולוגיה של OpenAI. המשמעות היא שכל מי שיש להם חשבון מיקרוסופט יכולים להצטרף לשירות באמצעות דפדפן אדג' או האפליקציות הייעודיות לאנדרואיד ו-iOS.
1 צפייה בגלריה
בינג
בינג
בינג
(צילום: rarrarorro / shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לצד זאת הכריזה מיקרוסופט על שדרוג משמעותי של השירות: מעתה בינג יספק למשתמשים תשובות יותר ויזואליות, שיכללו תמונות, סרטונים, טבלאות וגרפים; יהיה ניתן לחפש בו באמצעות תמונות (אופציה שקיימת כבר בגוגל); ומשתמשים יקבלו לראשונה גישה לשיחות קודמות שלהם עם הצ'אטבוט. >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< מיקרוסופט משדרגת גם את מחולל התמונות המובנה של בינג, שמבוסס על DALL-E2 של OpenAI: מעתה ניתן ליצור תמונות באמצעות פרומפטים (פקודות טקסטואליות) ביותר מ-100 שפות, כולל עברית. שדרוג משמעותי נוסף הוא פתיחתו של בינג לתוספים שיאפשרו לו להתממשק עם שירותים חיצוניים. כך למשל, יהיה ניתן להיעזר באתר OpenTable על מנת לחפש מסעדה ולהזמין שולחן באמצעות בינג. מיקרוסופט הבטיחה לחשוף פרטים נוספים בנושא בכנס בילד (Build) שייצא לדרך ב-23 במאי.
הגרסה החדשה של בינג הושקה בפברואר, אך עד כה השימוש בה היה כרוך בהצטרפות לרשימת המתנה. לפי מיקרוסופט, בשלושת החודשים האחרונים לקוחות החברה השתתפו ביותר ממיליארד צ'אטים ויצרו יותר מ-200 מיליון תמונות באמצעות בינג. מספר המשתמשים היומי במנוע החיפוש חצה את ה-100 מיליון ומספר ההתקנות של האפליקציה זינק פי ארבעה מאז ההשקה. במיקרוסופט אומרים כי נתחי השוק של בינג ושל דפדפן אדג' גדלו מאז ההשקה. בינג מתחרה במנוע החיפוש הפופולרי של גוגל, ששולט ביד רמה בשוק החיפוש העולמי עם נתח שוק של יותר מ-92% (לפי אתר Statcounter שמנטר את השימוש במנועי חיפוש), אך נתח השוק שלו עדיין מזערי ועומד על פחות מ-3%. התשובה של גוגל לבינג היא הצ'אטבוט Bard, שזמין כיום במדינות רבות (כולל בישראל), אך מוגדר כ"ניסוי" וטרם הוטמע במנוע החיפוש של גוגל. עם זאת, זה צפוי להשתנות בקרוב: לפי הניו יורק טיימס, גוגל עובדת בימים אלה על מנוע חיפוש חדש שיתבסס על בינה מלאכותית יוצרת.