סמסונג החליטה שלא להפוך את בינג של מיקרוסופט למנוע החיפוש המובנה בסמארטפונים שהיא מייצרת - כך דיווח בסוף השבוע הוול סטריט ג'ורנל. מדובר בבשורות טובות עבור גוגל, שלפי דיווח בניו יורק טיימס מהחודש שעבר נכנסה ל"פאניקה" כאשר גילתה כי יצרנית הסמארטפונים הקוריאנית שוקלת לזנוח את מנוע החיפוש שלה לטובת המתחרה.
2 צפייה בגלריה
מנוע החיפוש של גוגל בטלפון של סמסונג
מנוע החיפוש של גוגל בטלפון של סמסונג
מנוע החיפוש של גוגל בטלפון של סמסונג
(צילום: AM NIKOM / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי הוול סטריט ג'ורנל, סמסונג השהתה את תהליך הבדיקה הפנימי שבמסגרתה בחנה את האפשרות להחליף את גוגל בבינג במכשירים שהיא מייצרת. השינוי היה אמור לבוא לידי ביטוי באפליקציית הדפדפן המובנית במכשירי סמסונג, המכונה "אינטרנט".
בחברה הקוריאנית האמינו כי לא מדובר בשינוי דרמטי, מכיוון שבכל מקרה רוב המשתמשים מעדיפים דפדפנים אחרים, ובראשם גוגל כרום. ההחלטה על השהיית המהלך נובעת מחששות של סמסונג בנוגע לאופן שבו השינוי ייתפס על ידי השוק, וכן בנוגע להשלכות שלו על הקשרים העסקיים עם גוגל. עם זאת, גורמים הבקיאים בנושא אמרו כי סמסונג אינה פוסלת לחלוטין את האפשרות שבעתיד תעבור לבינג.
גוגל הוא מנוע החיפוש המובנה במכשירים של סמסונג מאז שהחברה השיקה את הסמארטפון הראשון שלה, גלקסי S, בשנת 2010. המוטיבציה לכך היא עסקית: גוגל מתגמלת את סמסונג על כך, אם כי מדובר בסכומים יותר נמוכים מ-8 עד 12 מיליארד דולר שהיא משלמת מדי שנה לאפל במסגרת הסכם דומה.
לפי הג'ורנל, גורמים בחטיבת הסמארטפונים של סמסונג מודאגים מהתלות שלה בגוגל, שעומדת גם מאחורי מערכת ההפעלה אנדרואיד. בחינת המעבר לבינג, אם כך, הייתה חלק מהמאמצים המתמשכים של סמסונג לגוון את התוכנות אשר מותקנות על הסמארטפונים שלה.
2 צפייה בגלריה
בינג
בינג
אולי בעתיד. מנוע החיפוש בינג
(צילום: rarrarorro / shutterstock.com)
מנוע החיפוש של גוגל הוא הפופולרי בעולם בפער עצום, עם נתח שוק שעומד על כ-93% לפי חברת המחקר Statcounter. בחודשים האחרונים מנסה מיקרוסופט לקרוא עליה תיגר בעזרת בינג, מנוע החיפוש הוותיק שלה שעבר מתיחת פנים וכולל כעת צ'אטבוט שמבוסס על הטכנולוגיה של OpenAI, מחולל תמונות מובנה ופיצ'רים נוספים. למרות זאת, נתח השוק של בינג נותר זעיר למדי והוא עומד על כ-3% בלבד.
גוגל הגיבה לשינויים בבינג עם הכרזה על צ'אטבוט משלה בשם Bard ועל פיצ'רים חדשים מבוססי בינה מלאכותית שיגיעו בקרוב למנוע החיפוש שלה. מעבר לנזק הכלכלי, החלטה של סמסונג על מעבר לבינג הייתה גורמת לפגיעה תדמיתית קשה בחברה בשעה שהיא מנסה להוכיח שהיא אינה משתרכת מאחורי מיקרוסופט ו-OpenAI בתחום הבינה המלאכותית.