איש העסקים הישראלי אבירם אזערי הורשע בשבוע שעבר בעבירות סייבר חמורות ונידון ל-80 חודשי מאסר על ידי בית משפט בניו יורק. בכך באה לסיומה חקירה מאומצת של רשויות החוק האמריקניות בנוגע לפעילותו של הישראלי בן ה-52 מקריית ים, אשר הוביל באמצעות חברת החקירות שלו מבצעי סייבר ממוקדים נגד חברות ואנשים פרטיים בארה"ב וברחבי העולם.
1 צפייה בגלריה
אבירם אזערי
אבירם אזערי
"הנץ". אבירם אזערי
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אזערי הודה באשמה בסעיף של מזימה לפרוץ למחשב, בסעיף של מרמה ברשת וכן בסעיף של גניבת זהות. בנוסף לעונש המאסר הממושך, נגזרו עליו שלוש שנות מבחן וכן תשלום קנס בגובה של כ-4.845 מיליון דולר. אזערי הביע חרטה בפני השופט וביקש את רחמיו בגלל מצבו הבריאותי ובשל מצוקתה הנוכחית של משפחתו בישראל על רקע המלחמה בעזה. השופט ג'ון קולטל החליט להטיל עליו עונש מאסר ממושך, אך קצר יותר ממה שביקשה התביעה - כשמונה שנות מאסר.
ריפרש
גם ChatGPT לא היה יכול להמציא סיפור כזה / עם זוהר ברונפמן
26:43
על פי כתב האישום, אזערי, המכונה "הנץ" על פי רבים, ייסד בישראל חברת חקירות ומודיעין עסקי שהציעה ללקוחותיה שירותי האקינג לצורך מתקפות סייבר ממוקדות מסוג Spearphishing - מתקפות שמותאמות באופן אישי לקורבנות. החברה הפעילה מערך של האקרים לאורך כמעט חמש שנים, בין נובמבר 2014 לספטמבר 2019, ובאמצעותם ריכזה את מאמציה לפגיעה מכוונת בקבוצות מסוימות של קורבנות, אנשים פרטיים ברחבי העולם. בכתב האישום נטען כי אזערי שכר צוותים שונים של האקרים אשר נהגו לשלוח מיילים לקורבנות המיועדים ובאמצעותם הצליחו לדלות מידע עליהם בדרכי מרמה. ההאקרים, ובראשם צוות אחד מהודו שבו התרכזו החוקרים, ניהלו מעקב תמידי אחר הקורבנות ודיווחו לאזערי על ממצאיהם לאורך התקופה.
בכתב האישום מצוין כי שירותי החברה הוזמנו על ידי לקוחות מישראל, ארה"ב ואירופה. מירב המאמצים של אזערי וההאקרים ששכר הופנו לעבר פעילי איכות הסביבה הנאבקים בשינויי האקלים. מידע שנשלף מתוך החשבונות השונים של הקורבנות ברשת הודלף לאמצעי תקשורת שונים והוביל לפרסום כתבות סביב חקירות של התובעים הכלליים במדינות ניו יורק ומסצ'וסטס נגד תאגיד האנרגיה אקסון מובייל והחשדות בנוגע להתנהלותו הקלוקלת בנוגע לפגיעה אפשרית באקלים. לפי הוול סטריט ג'ורנל, מדובר היה בניסיון לפגוע בחקירות האלה. ראשי התאגיד הכחישו כל קשר לאיש העסקים הישראלי. אזערי, שנלכד על ידי משטרת ניו יורק, הודה באשמה כבר בשנה שעברה ומסר הודעת חרטה בעברית לבית המשפט באמצעות מתורגמן: "עשיתי טעות. אני לוקח אחריות מלאה על מעשיי. אני מתחרט מעומק לבי על כל הקורבנות".
בהודעת התובע של מחוז דרום ניו יורק, דמיאן וויליאמס, נכתב כי "מביתו בישראל, אבירם אזערי שיחק תפקיד מרכזי בניהול ויישום של קמפיין בינלאומי של האקרים להשכיר לצורך ספירפישינג. אזערי ביצע פשעים במתכוון ולאורך תקופת זמן מתמשכת ועל מנת להתעשר. חלק מאלפי קורבנותיו של אזערי תיארו את התוצאות האישיות, הכלכליות, והתדמיתיות הקשות שפשעיו של אזערי גרמו להם. קורבנות תיארו את היירוט מתמשך ובלתי נלאה שלהם ושל מקורביהם, וכן גניבות זהות ומידע אישי, כ'מתקפה פסיכולוגית' שגרמה להם 'חרדה, תחושת רדיפה, דכאון, חוסר שינה ופחד', והקורבנות ביטאו חשש מתמשך לביטחונם האישי".