הצעד הבא של מטא בעולם המטבעות הדיגטליים? אחרי שנטשה באופן סופי את התמיכה במטבע Diem, מטא עובדת בימים אלה על פיתוחו של מטבע דיגיטלי חדש, רק שהוא לא יהיה מטבע קריפטוגרפי רגיל - כך על פי דיווח של הפיננשל טיימס. המטבע החדש צפוי לשמש כאסימון דיגיטלי שאותו יוכלו לרכוש המשתמשים על מנת להשתמש בו ברחבי הפלטפורמות השונות של החברה.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדיווחים, עובדי החברה קוראים באופן פנימי למטבעות "Zuck Bucks", זאת על שם מנכ"ל ומייסד מטא מארק צוקרברג. כאמור, המטבע החדש יהיה למעשה אסימון דיגיטלי שבו יהיה ניתן לעשות שימוש ברשתות החברתיות השונות של החברה, בדומה לאסימונים ומטבעות המוצעים היום לרכישה במשחקי רשת רבים, לדוגמה מטבע ה-V-Bucks של המשחק הפופולרי פורטנייט או Robux, המטבע הדיגיטלי של רובלוקס. מטבעות אלה נחשבים ברוב המקרים לאחד מערוצי הרווחים הגדולים ביותר של משחקי רשת רבים.
יחד עם זאת, נראה שמטא עדיין לא נטשה את תחום הקריפטו באופן סופי. על פי הדיווח, החברה תשיק ככל הנראה במהלך חודש מאי פיילוט ראשוני לזירת מסחר ב-NFTs בתחומי פייסבוק, כשבשלב מאוחר יותר של הפיילוט מטא תחל בקידום של תוכנית מינויים לקבוצות ברחבי הפלטפורמה, כשהמינוי ידרוש בעלות על NFT. בנוסף מטא עובדת בימים אלה על פיילוט לקבוצות חדשות, שיאפשרו למשתמשים להטביע תוצרי NFT. פיתוחים אלה מצטרפים להכרזתו של צוקרברג בחודש שעבר, שהודיע באופן רשמי שמטא עובדת בימים אלה על הבאת ה-NFTs לתחומי אינסטגרם.
אם זה לא הספיק, מטא ככל הנראה בוחנת בנוסף הכנסה של "אסימונים חברתיים" (Social Tokens) וכן "אסימוני מוניטין" (Reputation Tokens), שאותם יהיה ניתן לחלק למשתמשים כפרס על פעילותם השוטפת ברשתות. כמו כן, דווח שבימים אלה בוחנת החברה מגוון שירותים פיננסיים מסורתיים יותר, בהם שירותי הלוואה לעסקים קטנים.