עכשיו זה רשמי, ה-NFT מגיעים לאינסטגרם: מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, הכריז אמש (ג') על כוונתו לשלב תמיכה ב-NFT ברשת החברתית הפופולרית "במהלך החודשים הקרובים". צוקרברג לא פירט כיצד נוכל להשתמש בטכנולוגיה מבוססת הבלוקצ'יין ברחבי הפלטפורמה, אך כן רמז על כוונתו לשלב אותה בעתיד במטאברס: "את הבגד של האווטאר שלך במטאברס אפשר להטביע ב-NFT, ככה תוכל להשוויץ בו בכל מקום".
3 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
בקרוב: NFT באינסטגרם
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

למי שחי מתחת לסלע בשנה האחרונה ובמקרה לא יודע מה זה NFT, נספר שמדובר בקיצור של Non-Fungible Token (אסימון חסר-תחליף) - מטבע קריפטוגרפי המהווה הוכחת בעלות על נכס דיגיטלי. NFT מאפשר "להטביע" יצירות או קבצים דיגיטליים, כך שבעל ה-NFT של אותו התוצר נחשב לבעלים הבלעדיים של אותה יצירה, על אף שברוב המקרים היא ממשיכה להיות זמינה ברשת.
מה זה NFT
קשה להתעלם מהסערה חסרת התקדים שתעשיית ה-NFT יצרה. נראה שכיום הרשת מתחלקת בין מעריצים נלהבים של הטכנולוגיה לבין כאלה שמעדיפים להתרחק ממנה ככל הניתן (לחצו כאן כדי לקרוא על הצדדים הבעיתיים של ה-NFT). כך או כך, נכון להיום נראה שה-NFT כאן כדי להישאר, וההשפעות של התעשייה מורגשות בכל העולם - גם בישראל.
3 צפייה בגלריה
NFT
NFT
היצירה הזאת נמכרה ב-69 מיליון דולר כ-NFT
(צילום: shutterstock)
הכניסה של ה-NFT לתחומי אינסטגרם לא מפתיעה במיוחד. כבר בשנה שעברה הודיע אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, כי הפלטפורמה "בוחנת באופן פעיל את תעשיית ה-NFT". חודשים ספורים לאחר מכן החלו לצוץ ברשת שלל דיווחים על כך שצוותי פיתוח במטא מתחילים לעבוד על שילוב ה-NFT בפייסבוק ואינסטגרם, כדי לאפשר למשתמשים להטביע פיריטם ולסחור בהם ברחבי הפלטפורמות. לאחרונה דווח כי מטא שוקלת להקים מרקטפלייס משלה ל-NFT ואולי לאפשר למשתמשים להציג NFT בתמונות הפרופיל שלהם, כפי שעשתה טוויטר. עם זאת, בינתיים אף אחד מהפיתוחים האלה לא הגיע לפלטפורמות.
גם הפעם לא באמת ברור מה היו כוונותיו של צוקרברג אמש. מנכ"ל מטא ציין שעדיין עומדים בפניו "מספר דברים טכניים שיש לסדר לפני שהם באמת יהיו חלקים", וכן שהתמיכה ב-NFT באינסטגרם תגיע "בחודשים הקרובים", כך שלא באמת ברור היכן עומד הפרויקט בימים אלה.
3 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: AP)
צוקרברג כמובן לא שכח לציין את הכוונה שלו לשלב את ה-NFT בעידן המטאברס - הגלגול העתידי והתיאורטי של האינטרנט. "אתם יודעים, אפשר להטביע את הבגד של האווטאר שלך במטאברס כ-NFT. ככה תוכל להשוויץ בו בכל מקום", אמר. זוהי כמובן לא הפעם הראשונה שצוקרברג דיבר על שילוב NFT בפלטפורמות מטאברס, כך שהצהרותיו בתחום זה לא מפתיעות במיוחד.