Bard, הצ’אטבוט הניסיוני של גוגל, זמין החל מאתמול (יום ד') למשתמשים בישראל ובשורה של מדינות נוספות. נכון לעכשיו, לא ניתן להשתמש ב-Bard בעברית. מאז שהושק לפני חודש, הצ'אטבוט היה זמין למשתמשים בארה"ב ובבריטניה בלבד.
2 צפייה בגלריה
Bard
Bard
Bard. עשה עלייה
(צילום: IB Photography / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Bard, שמבוסס על מודל השפה LaMDA שפותח על ידי גוגל, הוא התשובה של ענקית הטכנולוגיה ל-ChatGPT של OpenAI ולבינג של מיקרוסופט שמבוסס גם הוא על הטכנולוגיה של OpenAI. עם זאת, בניגוד למיקרוסופט, עד כה גוגל לא שילבה את הצ'אטבוט במנוע החיפוש שלה (קראו כאן את ההשוואה שערכנו בין Bard לבינג).
"בזמן שאנחנו ממשיכים לבנות את בארד בצורה אחראית, אנחנו מרחיבים בהדרגה את הגישה למדינות נוספות, באנגלית", נמסר מגוגל, "נמשיך להפיץ אותו במדינות ובשפות נוספות לאורך זמן". על מנת להשתמש בצ'אטבוט יש להצטרף לרשימת המתנה באתר הייעודי של Bard. נכון לעכשיו מדובר בהמתנה קצרה של פחות משעה.
כמו בינג, גם Bard מחובר לאינטרנט וניתן לשוחח איתו על נושאים אקטואליים. לצד זאת, אפשר לבקש ממנו גם לכתוב סיפורים ושירים, לנסח מכתבים, לתכנת ועוד. Bard אינו מציג לינקים למקורות המידע שלו, אך מתחת לכל תשובה מופיע כפתור Google It, שמאפשר להעביר את השאילתה למנוע החיפוש של החברה.
גוגל מבהירה כי Bard הוא "ניסוי" והיא מזהירה כי הוא עלול להציג בביטחון "מידע לא מדויק, מטעה או שגוי". מבדיקת ynet עולה כי Bard אכן לוקה לעתים ב"הזיות" - הכינוי המקצועי למצב שבו מודלים של בינה מלאכותית ממציאים תשובות. כך למשל, כששאלנו אותו על קורות חייו של יהונתן גפן שהלך אתמול לעולמו, Bard התעלם מיצירתו המפורסמת ביותר, "הכבש השישה-עשר", וסיפק תשובה שגויה שלפיה המשורר והסופר כתב מחזות בשם "הדיבוק" ו"ארמון הזכוכית" וכן את התסריט לסרט "הבית ברחוב גריבלדי".
2 צפייה בגלריה
קורות החיים של יהונתן גפן על פי Bard
קורות החיים של יהונתן גפן על פי Bard
קורות החיים של יהונתן גפן על פי Bard
אתמול פרסם אתר בלומברג כי עובדים בגוגל מאמינים שהנהלת החברה התפשרה בסוגיות של בטיחות ומידע מוטעה כאשר מיהרה להשיק את Bard בעקבות ההצלחה של ChatGPT. אחד העובדים קבע כי Bard הוא "שקרן פתולוגי" ועובד אחר אמר כי כאשר שאל את Bard כיצד להנחית מטוס, הצ'אטבוט סיפק לו הוראות שהיו גורמות להתרסקות. בפברואר כתב אחד העובדים בצ'אט פנימי: "Bard הוא חסר תועלת וגרוע מכך - בבקשה אל תשיקו".
השבוע פורסם בניו יורק טיימס כי Bard הוא רק הראשון במבול של מוצרים מבוססי בינה מלאכותית שגוגל מתכננת להשיק במהלך השנה הקרובה. במסגרת "פרויקט מאגי", שעליו עובדים 160 איש, מפתחת החברה מנוע חיפוש חדש מבוסס AI ובמקביל עובדת על שדרוגים למנוע החיפוש הנוכחי ועל מוצרים נוספים. בריאיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS, ששודר השבוע, אמר מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי כי בינה מלאכותית "הולכת להשפיע על כל מוצר בכל חברה".