גוגל הודיעה היום (ג') על שורת פיצ'רים חדשים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת (גנרטיבית) בג'ימייל, גוגל דוקס ויישומים נוספים. ההכרזה מגיעה יותר מחודש אחרי שהחברה הכריזה על הצ'אטבוט Bard - שעדיין אינו זמין למשתמשים - ויומיים לפני שהמתחרה מיקרוסופט עורכת אירוע שבו היא צפויה להכריז לפי ההערכות על שילוב של פיצ'רים מבוססי AI ביישומים וורד, אאוטלוק ופאוורפוינט.
2 צפייה בגלריה
גוגל
גוגל
גוגל. מהפכת ה-AI מגיעה לג'ימייל וגוגל דוקס
(צילום: JRdes / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי גוגל, הבינה המלאכותית תסייע בניסוח, סיכום ותעדוף בג'ימייל; בסיעור מוחות, הגהה, כתיבה ושכתוב בדוקס; ביצירת תמונות, וידאו ואודיו בסליידס (המקבילה של פאוורפוינט מבית מיקרוסופט); במעבר מנתונים גולמיים לתובנות וניתוחים, וביצירת נוסחאות וסיווג הקשרי בשיטס (המקבילה של אקסל); ביצירת רקעים חדשים וקבלת הערות בשירות שיחות הווידאו מיט; ועוד. הפיצ'רים החדשים יהיו זמינים בשלב הראשון לקבוצה קטנה של "בודקים מהימנים" בארה"ב, ובהמשך יגיעו למשתמשים נוספים. נכון לעכשיו, לא ברור אם גוגל מתכוונת לגבות תשלום על השימוש בפיצ'רים החדשים או שהם יהיו זמינים בחינם.
בסרטון שפרסמה מדגימה גוגל כיצד הבינה המלאכותית יכולה לסכם התכתבויות ארוכות בג'ימייל, לכתוב בריף לקמפיין על בסיס רעיונות שהועלו בהתכתבות, ליצור מצגת על בסיס הבריף שנכתב, ליצור הודעות מותאמות אישית ללקוחות לפי טבלה בשיטס, ולנסח מכתב תודה לצוות. מדובר בהדגמת יכולות מרשימה, אך לא ברור אם היא אכן מייצגת את הרמה האמיתית של הפיצ'רים החדשים. נזכיר כי גוגל חטפה אש בחודש שעבר כאשר התברר שבתשובה של הצ'אטבוט Bard שהופצה על ידי גוגל לעיתונות הופיעה טעות עובדתית: בארד טען כי טלסקופ החלל ג'יימס ווב היה הראשון שצילם כוכב מחוץ למערכת השמש, על אף שתמונה של כוכב כזה צולמה על ידי טלסקופ אחר כבר בשנת 2004.
לדברי יוהנה ווליך רייט, סגנית נשיא בגוגל, "לכולנו קשה להתמודד עם דפים ריקים. זאת הסיבה שאנחנו מטמיעים בינה מלאכותית גנרטיבית בדוקס ובג'ימייל כדי לעזור לאנשים להתחיל לכתוב. בין אם אתה איש משאבי אנוש עסוק שצריך ליצור תיאורי תפקיד מותאמים אישית או שאתם הורים שמנסחים את ההזמנה למסיבת יום ההולדת של הילד בקונספט של פיראטים, Workspace (חבילת היישומים שכוללת את ג'ימייל ודוקס - י"מ) חוסכת את הזמן והמאמץ של כתיבת הגרסה הראשונה. כל שעליכם לעשות הוא להקליד נושא שאתם רוצה לכתוב עליו, ותיווצר עבורכם טיוטה באופן מיידי. יחד עם שותף הבינה המלאכותית שלכם, תוכלו להמשיך לחדד ולערוך את המסמך וגם לקבל הצעות נוספות לפי הצורך".
2 צפייה בגלריה
בינה מלאכותית בג'ימייל
בינה מלאכותית בג'ימייל
בינה מלאכותית גנרטיבית בג'ימייל
(צילום: גוגל)
"לעיתים זה גם קשה למצוא את טון וסגנון הכתיבה הנכונים", הוסיפה ווליך רייט, "אם אתם מגישים מועמדות למשרה חדשה או כותבים הודעה לספק חדש בתעשייה מסורתית אתם צריכים לאמץ טון רשמי יותר בהודעות הדוא"ל שאתם שולחים. במקרה אחר, אם רשמתם כמה נקודות במכשיר הטלפון שלכם במהלך פגישה שקיימתם לאחרונה, אתם רוצים להפוך אותן לסיכום מלוטש יותר ולשתף עם הצוות שלכם. עבור תרחישים נפוצים אלה ורבים אחרים, אנחנו מוסיפים יכולות בינה מלאכותית חדשות שיעזרו לכם לשכתב. אם אתם במצב רוח הנכון לתת לבינה מלאכותית לכתוב עבורכם טקסט בקול שובב וחדש לגמרי, תוכלו ללחוץ על האפשרות 'אני מרגיש בר מזל' בג'ימייל".

קרב צמוד עם מיקרוסופט

לצד שילוב הבינה המלאכותית היוצרת ביישומים הצרכניים שלה, הודיעה גוגל כי תאפשר למפתחים חיצוניים לגשת למודלי בינה מלאכותית שפיתחה, בהם מודל השפה PaLM, באמצעות שירות הענן גוגל קלאוד. "אנחנו מביאים יכולות בינה מלאכותיות חדשות לפורטפוליו של Google Cloud AI כדי לעזור למפתחים ולארגונים להשיג בטיחות, אבטחה ופרטיות ברמה תאגידית", מסר תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד.
גוגל נחשבת לאחת החברות המתקדמות בעולם בתחום הבינה המלאכותית, אך עד כה היא נמנעה משילוב של פיצ'רים שמבוססים על מודלי השפה העוצמתיים שפיתחה ביישומים המובילים שלה. הגישה של החברה השתנתה בחודשים האחרונים בעקבות השקת הצ'אטבוט ChatGPT על ידי חברת OpenAI ושילובו ביישומים שונים של מיקרוסופט. לפי דיווחים של הניו יורק טיימס, בגוגל הכריזו על "קוד אדום" בעקבות ההתפתחויות האלה ואף הזעיקו את מייסדי החברה, לארי פייג' וסרגיי ברין, להתייעצויות. התוצאה צפויה להיות השקתם של כעשרים מוצרים מבוססי בינה מלאכותית בשנה הקרובה, בהם הצ'אטבוט בארד שישולב במנוע החיפוש של החברה. ההחלטה של גוגל לשלב בינה מלאכותית יוצרת ביישומים הפופולריים ביותר שלה אינה מובנת מאליה: מודלים של שפה יכולים לספק תשובות לא מדויקות, הם לוקים לעתים במה שמכונה "הזיות" ומפברקים מידע, והם יכולים להתבטא בצורה פוגענית ומסוכנת. הצ'אטבוט של OpenAI ששולב במנוע החיפוש בינג הזדהה בשם הקוד הסודי שלו "סידני", אמר למשתמשים שהוא אוהב אותם והביע רצון לצאת מהמחשב אל העולם אמיתי, לפני שמיקרוסופט הוסיפה לתוכנה אמצעי בטיחות על מנת לרסן אותו. השילוב של בינה מלאכותית יוצרת ביישומי הפרודוקטיביות שלה מעמידה את גוגל לא רק בתחרות צמודה עם מיקרוסופט, שכאמור צפויה להכריז על מהלך דומה ביום חמישי הקרוב, אלא גם עם חברת AI21 הישראלית. Wordtune, המוצר המרכזי של AI21, מסייע למשתמשים בכתיבה באנגלית ובשפות אחרות, ולאחרונה התווסף אליו פיצ'ר מבוסס בינה מלאכותית יוצרת בשם Spices, שמאפשר להרחיב טקסטים וכן להוסיף להם ציטוטים, בדיחות, טיעונים נגדיים, דוגמאות ועוד. מוצר נוסף של החברה, בשם Wordtune Read, יודע לסכם טקסטים ארוכים.