גוגל נערכת לתחרות עם אפל ומטא בתחום נוסף: מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, הבהיר כי החברה מתכוונת להעלות הילוך בכל הנוגע לתחום המציאות הרבודה (AR) וכינה אותו "חזית חדשה". הוא גם חשף כי החברה בוחנת "אבות-טיפוס מרגשים" של מכשירים.
2 צפייה בגלריה
סונדאר פיצ'אי
סונדאר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי. חזית חדשה - מול מטא ואפל
(צילום: EPA)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

פיצ'אי אמר את הדברים בשיחה עם משקיעים ואנליסטים לרגל פרסום הדוחות הכספיים הרבעוניים של אלפבית, החברה האם של גוגל שגם בראשה הוא עומד. "אנחנו רואים חזית חדשה בתחום המציאות הרבודה (AR)", אמר פיצ'אי, "אנחנו בוחנים אבות-טיפוס מרגשים במעבדות שלנו, למשל את המכשיר שהצגנו ב-I/O (כנס המפתחים השנתי של גוגל - י.מ), שמציג תרגום בזמן אמת ותמלול בקו הראייה שלך".
"מדובר בדוגמה אחת לאופן שבו מציאות רבודה יכולה לפתור בעיות בעולם האמיתי", הוסיף מנכ"ל גוגל, "ובשבוע שעבר הודענו שבקרוב נתחיל לבחון אבות-טיפוס של מכשירי מציאות רבודה בתרחישים של העולם האמיתי. המטרה שלנו היא ללמוד כיצד הם יכולים לסייע לאנשים בחיי היומיום שלהם".

AR: הוספת אלמנטים לעולם האמיתי

בניגוד לטכנולוגיית מציאות מדומה (VR), שמאפשרת למשתמשים להיטמע בסביבה וירטואלית ולהתנתק מהעולם האמיתי, מציאות רבודה (AR) מאפשרת לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית. מטא, ולפי דיווחים גם אפל, עובדות על קסדות מציאות מעורבת (MR) שישלבו את שתי הטכנולוגיות והן מתכננות להשיק אותן בשנה הקרובה.
לצד זאת, שתיהן עובדות גם על פיתוח של משקפי מציאות רבודה שיהיו דקים וקלים כמו משקפי ראייה רגילים. המכשירים האלה נמצאים במרחק של שנים ממוצר מסחרי, אך התקווה היא שבסופו של דבר הם יוכלו להחליף את הסמארטפון בשימושיות שלהם.

מאמצים מחודשים

גוגל הנמיכה פרופיל בכל הנוגע לתחום המציאות הרבודה בשנים האחרונות. גוגל גלאס, משקפיים חכמים שהיא השיקה בשנת 2013, נכשלו כישלון חרוץ אך היום הם נחשבים בעיני רבים להמצאה שהקדימה את זמנה. בשנים האחרונות גוגל מוכרת אותם לשימוש ארגוני תחת השם Google Glass Enterprise Edition 2 והם מתחרים בהולולנס 2 של מיקרוסופט.
בחודשים האחרונים נראה כי החברה מחדשת את המאמצים בתחום: בינואר חשף אתר הטכנולוגיה The Verge כי גוגל האיצה את העבודה על "פרויקט איריס" - קסדת מציאות מעורבת שאמורה להתחרות במכשירים של מטא ואפל, אך תושק אחריהם - ב-2024. מאוחר יותר, בכנס המפתחים I/O שהתקיים במאי, חשפה גוגל אב-טיפוס של משקפי מציאות רבודה שמציגים תרגום ותמלול בזמן אמת, ובחודש הבא היא מתכוונת להוציא אותם מהמעבדה ולבחון אותם בציבור.
2 צפייה בגלריה
Google Glass
Google Glass
תרגום בזמן אמת. אב-טיפוס של משקפי מציאות רבודה
(צילום: Google)
לצד זאת, בשנים האחרונות גוגל משלבת במנוע החיפוש שלה פיצ'רים מבוססי מציאות רבודה שמאפשרים בין היתר לצפות באמצעות המצלמה בבעלי חיים, דינוזאורים ואפילו ספורטאים בגודל אמיתי. לפי פיצ'אי, החברה מתכוונת לאפשר בקרוב לחנויות להציג תמונות תלת-ממדיות של המוצרים שלהן בתוצאות החיפוש של גוגל. "כך הלקוחות יכולים לבדוק אותם לפני הקנייה", הסביר. בזמן שמטא מדברת על מציאות מדומה ומציאות רבודה בתור שער הכניסה למטאברס - שאמור להיות באופן תיאורטי הגלגול הבא של האינטרנט - ומשקיעה מיליארדי דולרים בשנה בפיתוח טכנולוגיות בתחום, השאיפות של גוגל נראות הרבה יותר צנועות. בחברה מדברים על מכשירים שיכולים לסייע למשתמשים במשימות יומיומיות, ולא על המצאה מחדש של האינטרנט או על בנייה של יקומים וירטואליים.