אהבה ולא מלחמה: או כך לפחות רוצים באפליקציות ההיכרויות וטינדר בראשן. על פי דיווחים של התקשורת הלבנונית פרופילים של משתמשים ישראלים משודכים לפרופילים של משתמשים לבנונים (ואולי גם סורים). הסיבה לפי הערכת הרשויות המקומיות קשורה לשיבושי ה-GPS שמופעלים בחסות המלחמה בידי ישראל כדי לחסום שיגורים של חיזבאללה וגורמים עוינים נוספים.
1 צפייה בגלריה
שימוש באפליקציית טינדר
שימוש באפליקציית טינדר
שימוש באפליקציית טינדר
(צילום: Shutterstock)
משתמשים רבים דיווחו על כך ברשתות החברתיות. עד כה שיבושי ה-GPS גרמו לבעיות ניווט באפליקציות כגון ווייז, אך מתברר שגם באפליקציות ההיכרויות. חיזבאללה וגורמים נוספים משגרים מטחי רקטות לעבר הצפון והשיבושים מיועדים למנוע את דיוק הטילים כמו גם להקשות על פעילות של כוחות האויב לאורך הגבול.
שיבושי ה-GPS לא פוגעים רק בניווט או בהיכרויות, אפליקציות ושירותים רבים משתמשים במיקום כדי לסייע למשתמשים. בלבנון מודאגים מכך שהשיבושים מקשים מאוד על המדינה ועל הכלכלה שלה. מנגד, לפי עדויות של משתמשים לבנונים בטינדר, בשלב הנוכחי כמעט 60% מהפיד שלהם מבוסס על משתמשים ישראלים. משתמש לבנוני אף התלונן שהוא כבר לא משתמש באפליקציה כמעט בדיוק בגלל הסיבה הזו.
הבעיה אינה רק אצל הלבנונים, גם מילואימניקים המוצבים בגבול מקבלים הרבה מאוד הצעות לפרופילים לבנונים. אחד החיילים שפרסם את הסיפור בפייסבוק שלו התלוצץ שאם ישראל תרצה לאתר את נסראללה כל מה שהיא צריכה זה לשלוח אותו לפגוש את הפרופילים המותאמים עבורו באפליקציה.
עם זאת לא מדובר במגמה חדשה לחלוטין, גם בעבר היו פרופילים לבנונים וישראלים שהתערבבו ביניהם, אך ההיקף גדל מאוד בחודשים האחרונים. בכל מקרה, משתמש לבנוני בשם עומאר הצטער על ההפרדה בין המדינות כי לדבריו הפרופילים של הישראלים "מאוד יפים", אך גם הוסיף שחבל ששני העמים מופרדים "על ידי חומת אפרטהייד וצבא רצחני שלא מתייחס יפה לערבים".