רק בשבוע שעבר הכריזה ענקית הטכנולוגיה אפל על משקפי המציאות המעורבת החדשים שלה, אפל ויז'ן פרו, וכבר מתחילה הציפיה לדור הבא בקטגוריית המוצר החדשה של אפל. מארק גורמן, עיתונאי בלומברג שנחשב למקור אמין בכל הנוגע לאפל ותוכניותיה העתידיות, הדגיש בניוזלטר השבועי שלו את הפרטים הידועים לו על הדגמים העתידיים. לפי גורמן, אפל צפויה להוציא דור שני ומשוכלל יותר למשקפי הוויז'ן פרו שיכלול מעבד מהיר יותר, אך לצדו - גם זוג משקפיים זולים יותר. אלה עשויים להיות זמינים החל מסוף 2025, כך שנצטרך לחכות שנתיים לחשיפתם. מדובר באסטרטגיה דומה לזו שאפל נוקטת בקטגוריות מוצר מבוססות יותר שלה - כמו טלפונים, לפטופים וטאבלטים - עם פיצול הסדרה לשני מוצרים בדרגות מחיר שונות.

עוד על אפל ויז'ן פרו:

לפי גורמן, מטרת ההשקה של מודל זול יותר, לעומת הוויז'ן פרו שעולים 3,499 דולר, היא להגיע לקהל רחב יותר. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא, שמוכרת את המוצר המתחרה במחיר נמוך פי 7, כבר עקץ את אפל על תג המחיר הגבוה, והוא לא היחיד שביקר אותו. למעשה, לפי הדיווח חושף כי כדי לנסות להתחמק מהביקורת, באפל אפילו שקלו לחשוף את מחיר המוצר רק חודשים אחרי האירוע, אך לבסוף בחברה החליטו כי צעד כזה ימשוך אפילו יותר תשומת לב כלפי המחיר, וכעת הצרכנים יכולים "לעכל" אותו במשך 9 חודשים לפי שהמוצר שנחשף אפילו יוצע למכירה.
1 צפייה בגלריה
הצגת משקפי ויז'ן פרו למפתחים ועיתונאים, בתום נאומי הפתיחה של WWDC
הצגת משקפי ויז'ן פרו למפתחים ועיתונאים, בתום נאומי הפתיחה של WWDC
הצגת משקפי ויז'ן פרו לעיתונאים, מיד אחרי חשיפתם על הבמה באירוע WWDC
(צילום: יובל מן)
גורמן משער בנוסף כי מכיוון שהדגם הנוכחי זכה לתיאור "פרו", הדגם הפשוט יותר ייקרא פשוט "אפל ויז'ן" או "אפל ויז'ן וואן". לדבריו, המחיר של הדגם הנוכחי משקף את העלות שעולה לייצר את המוצר או מתקרב אליה, ולכן כשמנסים לשער מה ייזכה ל"שנמוך" בדגם המוזל, יש לבחון את הרכיבים היקרים ביותר במוצר - מערך המצלמות והחיישנים, השבב הכפול של אפל והצגים. מכאן שבדגם העתידי הזול יותר, אפל עשויה להשתמש במסכים באיכות נמוכה יותר, בשבב פחות מתוחכם ובפחות מצלמות. בעוד שהוא מונה מספר אלמנטים נוספים בחומרה שאיכותם עשויה להיפגע, הוא משער כי אפל לא תתפשר על המסך החיצוני, שמציג את עיני המשתמש, ועל מערכת ניטור העיניים והידיים - מאחר שאלו מאפייני ליבה של המוצר.
בנוסף לציפיותיו הנוגעות למוצרים עתידיים, בדיווח גם הוצעה תיאוריה הנוגעת לסיבה שטים קוק ושאר בכירי אפל לא עטו בעצמם את משקפי החברה באופן ציבורי, לאחר אירוע החשיפה בכנס המפתחים WWDC, בניגוד לנהוג עם מוצרים אחרים. כשאפל מוציאה שעון חדש, קוק עונד אותו, וכשאייפון חדש יוצא, קוק נוהג לאחוז בו. לדבריו, מדובר בצעד מחושב, ומאחר שאפל מגנה מאוד על התדמית של בכיריה, והמשקפיים עשויים להיראות מגושמים או דיסטופיים, בחברה לא רוצים שבכירי אפל שעוטים את המשקפיים יושמו ללעג ברשת בדמות "ממים" שבהם הם יוצגו באופן לא מחמיא. הצעד מצביע לדבריו על כך שייתכן שאפל לא מספיק בטוחה בעיצוב של המוצר החדש.