"אינסטגרם היא כבר לא אפליקציה לשיתוף תמונות" - כך הכריז מנכ"ל הרשת החברתית, אדם מוסרי, בסרטון שפרסם אמש (יום ד') באינסטגרם ובטוויטר. מוסרי סימן את טיקטוק ויוטיוב כמתחרות הגדולות ביותר של החברה שבבעלות פייסבוק וחשף כי במחצית השנייה של 2021, הרשת החברתית שבהנהגתו צפויה לערוך כמה ניסויים על מנת לבחון כיצד ניתן להציג וידאו בדרך חדשה, שונה ומרגשת. מדבריו עולה שהמטרה היא להפוך את אינסטגרם לאימפריה של וידאו תוך חצי שנה עד שנה.

עוד כתבות על אינסטגרם:

2 צפייה בגלריה
אדם מוסרי
אדם מוסרי
אדם מוסרי. שינויים בהרגלי הצריכה
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, אינסטגרם)
מוסרי, שמכהן כמנכ"ל אינסטגרם מאז 2018, אמר בסרטון כי במחצית השנייה של 2021 החברה מתכוונת להתמקד בבניית "חוויות חדשות" בארבעה תחומים: יוצרים, וידאו, קניות והודעות. בסרטון שפרסם, הוא בחר להתמקד בנושא הווידאו: "אנחנו כבר לא אפליקציה לשיתוף תמונות, או לשיתוף תמונות מרובעות. מחקרים מראים שהסיבה המרכזית לכך שאנשים משתמשים באינסטגרם היא שהם מעוניינים בבידור". מנכ"ל אינסטגרם סיפר כי במפגש של העובדים לאחרונה הוא חשף כיצד החברה מתכוונת להישען יותר על וידאו ובידור. "בואו נהיה כנים, יש תחרות רצינית כרגע: טיקטוק היא ענקית, יוטיוב גדולה אפילו יותר ויש עוד הרבה שחקניות חזקות". בחודשים הקרובים, הוא חשף, אינסטגרם תערוך ניסויים בתחום הווידאו: "נראה לכם המלצות בפיד, של פרופילים שאולי לא עקבתם אחריהם קודם. ניסוי כזה התחיל כבר בשבוע שעבר. השבוע נתחיל בניסוי שבו תוכלו לבחור נושאים שאתם רוצים לראות יותר או פחות מהם. אנחנו גם נבחן כיצד אנחנו מציגים וידאו באופן נרחב יותר - על מסך מלא, מוטמע, מבדר וממוקד במובייל. אתם תראו אותנו מתנסים עם כל מיני דברים בתחום הזה בחודשים הקרובים".
מוסרי הוסיף כי לאינסטגרם יש חזון לגבי איפה היא רוצה להיות בעוד חצי שנה או שנה, "אבל אני בטוח שהרבה דברים ישתנו עד אז. זה לא משהו שאפשר לעשות ברגע אחד". לכן, בחודשים הקרובים צפויה החברה צפויה לפנות למשתמשים במקרים נוספים על מנת להסביר את הניסויים והשינויים שהיא מבצעת בפלטפורמה. אינסטגרם נוסדה בשנת 2010 על-ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר כאפליקציה לשיתוף תמונות באייפון. בשנת 2012 נרכשה החברה על-ידי פייסבוק תמורת מיליארד דולר - עסקה שנראתה אז יקרה מדי, אבל התבררה בהמשך כאחת ההשקעות הטובות ביותר של פייסבוק. עם השנים הפכה אינסטגרם לפלטפורמה מצליחה של מסחר אלקטרוני, התרחבה גם לעולם הווידאו (בין היתר באמצעות הסטורי שהיא העתיקה מסנאפצ'ט), ובשנת 2018 היא הכריזה שיש לה מיליארד משתמשים. באותה שנה פרשו המייסדים סיסטרום וקריגר, על רקע מערכת יחסים עכורה עם מארק צוקרברג, ולנעליהם נכנס מוסרי - מנהל ותיק בפייסבוק שהיה אחראי בין היתר לניוז פיד.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם וטיקטוק
אינסטגרם וטיקטוק
יריבות קשה. אינסטגרם וטיקטוק
(עיבוד תמונה)
בשנים האחרונות מתמודדת אינסטגרם עם תחרות קשה מצידה של טיקטוק, רשת חברתית שמבוססת על שיתוף סרטוני וידאו. לטיקטוק שבבעלות בייטדאנס הסינית יש מאות מיליוני משתמשים והיא קורצת לקהל צעיר יותר. הפופולריות של טיקטוק גרמה לאינסטגרם לחקות אותה ולהשיק בשנה שעברה את Reels - פיצ'ר בסטורי שמאפשר לפרסם סרטון קצר עם ליווי של קטע מוזיקלי מוכר. כפי שהודה מוסרי, יוטיוב - הפלטפורמה הוותיקה של גוגל לשיתוף סרטונים, שהצהירה על יותר משני מיליארד משתמשים פעילים בחודש - היא מתחרה משמעותית אפילו יותר בתחום הווידאו. גם שירותי סטרימינג כמו נטפליקס ודיסני פלוס הם שחקנים חזקים בתחום, אבל נכון לעכשיו לא ידוע על כוונה של אינסטגרם לעבור לתחום הפקות המקור על חשבון תוכן גולשים.