טראמפ אסטרונאוט בחלל, טראמפ בחליפת גיבור-על עם עיני לייזר, טראמפ קאובוי א-לה ג׳ון וויין: נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, השיק אמש בקול תרועה קולקציית NFT ראשונה ברשת החברתית שלו, Truth Social. הפריטים, שכל אחד מהם עלה 99 דולר, נמכרו תוך שעות.
2 צפייה בגלריה
אחד מפריטי ה-NFT של טראמפ
אחד מפריטי ה-NFT של טראמפ
אחד מפריטי ה-NFT של טראמפ
(צילום: https://collecttrumpcards.com/)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

באתר שהושק לשם המכירה, הנשיא ה-45 מופיע בסרטון שמריח כמעט כמו פארודיה בכיכובו של אלק בולדווין. בתחילת הסרטון מברך טראמפ את הצופים ומציג את עצמו בתור "הנשיא האהוב עליך בכל הזמנים, טוב יותר מלינקולן, טוב יותר מוושינגטון". הוא מפציר בצופים: "חג המולד מגיע, וזה מהווה מתנה נהדרת לחג המולד!" ומבטיח כהרגלו בשפה טראמפיסטית שרוכשי ה-NFT "יצטרפו לקהילה מאוד אקסקלוסיבית, הקהילה שלי, שאני חושב שזה משהו שאתם הולכים לאהוב ואתם תאהבו את זה מאוד".
טראמפ מודיע בסרטון כי כל מי שירכוש מהקולקציה ייכנס גם להגרלה עם פרסים הכוללים ארוחת ערב אישית איתו, הזמנה למסיבת קוקטייל באתר הנופש שלו במאר-א-לאגו, פגישה אחד על אחד או סיבוב גולף. הוא גם מציע מפגשי זום אישיים וקבוצתיים, מזכרות חתומות ו"כרטיסי מסחר אלקטרוני חתומים במהדורת הזהב”. למי שיקנה 45 כרטיסי מסחר דיגיטליים - 4,455 דולר לפני מיסים ועמלות - “מובטח כרטיס להשתתפות בארוחת ערב חגיגית עם טראמפ בדרום פלורידה".
2 צפייה בגלריה
אחד מפריטי ה-NFT של טראמפ
אחד מפריטי ה-NFT של טראמפ
99 דולר לפריט. הקולקציה של טראמפ
(צילום: AFP)
יום לפני השקת קולקציית ה-NFT הכריז טראמפ כי צפויה "הודעה חשובה" בפלטפורמת Truth Social. מעריצים ומבקרים רבים שיערו שהוא עומד להכריז על מועמד נוסף לצידו בקמפיין הנשיאות או אולי אפילו לפרוש מהמרוץ בעקבות הצניחה בסקרים המוקדמים. אלא שכעת מתברר שההודעה היא בסך הכל תרגיל שיווקי והניסיון האחרון של איש העסקים להרוויח כסף מתומכיו.
טראמפ מצטרף לחגיגה מעט מאוחר מדי, כששוק ה-NFT סובל מצניחה דרמטית בערכו: אחרי שהגיע לשיאו בינואר 2022, עם מכירות בשווי 17 מיליארד דולר, בספטמבר האחרון דווח כי השוק הצטמק ב-97%. הקדימה אותו אף אשתו, מלניה טראמפ, שבתחילת השנה הוציאה למכירה פומבית קולקציה סביב הכובע רחב השוליים שלבשה בבית הלבן במהלך ביקור נשיא צרפת עמנואל מקרון ואשתו ב-2018. הקולקציה שהועמדה למחירה אז כללה את הכובע עצמו - "אייקוני ומיוחד במינו" - כמו גם יצירת צבעי מים של האמן הצרפתי מארק-אנטואן קולון, שבה מופיעה טראמפ בכובע המדובר, וה-NFT של הציור.
הקולקציה הקטנה נמכרה בשווי של כ-170 אלף דולר במטבע קריפטו, אך הצניחה בערכו גרמה לכך שלבסוף טראמפ קיבלה 80 אלף דולר פחות ממה שקיוותה. שערורייה קטנה שהתעוררה אז הייתה כשפורסמה כתובת ארנק הקריפטו שנתן את ההצעה הזוכה. חוקרי סייבר השתמשו בשקיפות של עסקאות בלוקצ'יין כדי להתחקות מהיכן הגיע התשלום. ניתוח הראה כי מי שעמדה מאחורי רכישת ה-NFT היא מלניה טראמפ בעצמה. מומחים העריכו כי מדובר בניסיון של הגברת הראשונה לשעבר להקפיץ את מחיר הקולקציה למרות העניין המועט בה, או שלמעשה הקונה שילם בדולרים, ולאחר מכן היה צורך להמיר אותם למטבעות קריפטו על ידי המוכרת עצמה.