אפל הכריזה שמאות אלפי אפליקציות אייפון ואייפד יהיו זמינות עבור משקפי Vision Pro כאשר יגיעו סוף-סוף לחנויות בארה"ב בחודש הבא - אבל אפליקציה אחת לפחות תבלוט בהיעדרה: אתר בלומברג מדווח כי ענקית הסטרימינג נטפליקס לא מתכוונת להתאים את האפליקציה שלה למשקפיים החדשים והמצופים של יצרנית האייפון.
1 צפייה בגלריה
נטפליקס ו-Vision Pro
נטפליקס ו-Vision Pro
נטפליקס לא רוצה שום קשר למשקפיים של אפל
(עיבוד תמונה. צילום: Josh Edelson / AFP, shutterstock)
אפל אומנם מתחרה בנטפליקס עם שירות הסטרימינג הקטן יחסית שלה, אפל TV פלוס, אבל עד כה זה לא הפריע לנטפליקס להציע את האפליקציה שלה למשתמשי אייפון ואייפד. יש לציין שהיריבות עם אפל מעולם לא הפריעה לגוגל, מטא ומיקרוסופט להציע את האפליקציות שלהן למשתמשי אייפון ואייפד, גם בתקופות מתוחות במיוחד.
האם הסיבה להחרמה היא קושי טכני? כנראה שלא: התאמה של אפליקציית ה-iOS או ה-iPadOS הקיימת של נטפליקס ל-Vision Pro לא אמורה להיות מסובכת במיוחד. לפי אפל, מאות אלפי אפליקציות כבר עברו את ההתאמה הזאת. כפי שזה נראה, מאחורי המהלך של נטפליקס עומדת אמירה שלה כלפי אפל, שבה היא מתחרה בשנים האחרונות לא רק על מנויים, אלא גם על עובדים ותכנים. לא מן הנמנע שענקית הסטרימינג לא מעוניינת לתת רוח גבית להשקה של מכשיר חדש על ידי היריבה המרה.
ריפרש
החברה הישראלית שהמציאה מחשב עם משקפיים במקום מסך / עם טמיר ברלינר
42:48
בנטפליקס אמרו לבלומברג כי משתמשי ה-Vision Pro יוכלו לצפות בנטפליקס באמצעות הדפדפן שלהם. "המנויים שלנו יוכלו ליהנות מנטפליקס באמצעות הדפדפן עם ה-Vision Pro, בדומה לדרך שבה הם יכולים ליהנות מנטפליקס במחשבי מק", נמסר מהחברה. אלא שהמשמעות של צפייה בדפדפן היא חוויה נחותה יותר עבור המשתמשים, שבין היתר לא יוכלו להוריד תכנים כדי לצפות בהם ללא חיבור לרשת, למשל במהלך טיסה. הם גם לא יוכלו ליהנות מרקעים אימרסיביים מסביב למסך בזמן שהם צופים בנטפליקס.
בבלומברג מציינים כי נטפליקס כן טרחה לפתח אפליקציה עבור משקפי הקווסט של מטא, אם כי האפליקציה הזאת לא עודכנה כבר שנים. באפל סירבו להגיב לדיווח.
Vision Pro, משקפי המציאות המעורבת (MR) של אפל (או "מחשב מרחבי" כפי שהיא מעדיפה להגדיר אותם), צפויים להגיע לחנויות בארה"ב ב-2 בפברואר עם תג מחיר של לא פחות מ-3,500 דולר. המשקפיים יאפשרו למשתמשים להיטמע בסביבות וירטואליות תלת-ממדיות, אבל אפל משווקת אותם כרגע כמכשיר בידורי שמאפשר צפייה במסכים וירטואליים בגדלים שונים. ההצלחה שלהם תלויה בין היתר בהיצע ובאיכות האפליקציות שיהיו זמינות עבור המשתמשים.