מבול של מוצרים בהשקה שקטה: ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה אמש (יום ג') מספר מוצרים חדשים, בהם דגמים חדשים לאייפד ולאייפד פרו, לצד דגם חדש לסטרימר של החברה, אפל 4K TV. בנוסף חשפה החברה את תאריך ההשקה של מערכת ההפעלה iPadOS 16. יחד עם זאת, לא הכל ורוד - זמן קצר לאחר ההשקה, דווח כי אפל בוחנת מחדש את עתידו של האייפון 14 פלוס בעקבות המכירות המאכזבות של הדגם החדש.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אייפדים חדשים

אפל השיקה אמש שלושה דגמי אייפד חדשים, הראשון שבהם הוא הדור העשירי של האייפד הקלאסי. הדגם החדש יציע מסך בגודל 10.9 אינץ' בעל פאנל Liquid Retina ורזולוציה של 1640x2360 פיקסלים שיתמוך בנוסף בדור הראשון של ה-Apple Pencil, זאת לצד עיצוב חדש הכולל קצוות מסך דקים יותר שנוטש סוף כל סוף את כפתור הבית המוכר של החברה - במקום זאת נקבל כפתור הדלקה המשלב בתוכו את חיישן ה-TouchID.
4 צפייה בגלריה
iPad דור עשירי
iPad דור עשירי
iPad דור עשירי
(צילום: Apple)
שינוי עיצובי נוסף ודי מתבקש לדגם הקלאסי של האייפד הוא במיקום של מערך המצלמה, שאמנם עדיין כוללת חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל אך כעת ממוקמת בצלע הארוכה של האייפד במקום על גבי הצלע הקצרה - דבר שהקשה מאוד על קיום שיחות וידאו עם האייפד. לצד מצלמת הסלפי נקבל גם מצלמה אחורית אחת, גם היא ברזולוציית 12 מקה-פיקסל, שתציע תמיכה בצילום ב-4K.
מתחת למכסה המנוע יכלול האייפד את שבב ה-A14 Bionic שהוצג לראשונה עם מכשירי האייפון 12. לפי אפל, המעבד יציע שיפור של עד 20% בעיבוד ועד 10% בעיבוד הגרפי בהשוואה לדור היוצא של האייפד. שינוי נוסף ומבורך של אפל לדגם החדש הוא במחבר הטעינה שעודכן בשעה טובה לחיבור USB-C, מה שאומר שהאייפון הפך רשמית לאחד מהמכשירים היחידים של החברה שעדיין מגיע עם חיבור ה-Lightning.
האייפד החדש יהיה זמין לרכישה בחנויות החל מ-26 באוקטובר במחיר של החל מ-449 דולר (דגם הסלולר יחל במחיר של 599 דולר) - רק לשם ההשוואה, דגם הבסיס של הדור התשיעי של האייפד עולה 329 דולר בלבד. האייפד יהיה זמין בדגמי 64 ו-256 גיגה-בייט בלבד ובצבעים כחול, ורוד, כסף וצהוב.

אייפד פרו

לצד הדור העשירי של האייפד השיקה אפל גם שני דגמים חדשים של האייפד פרו שיגיעו בשני גדלים - 11 ו-12.9 אינץ'. הדגמים החדשים לא יציעו יותר מדי שינויים בגזרת העיצוב או המצלמות, אך השינוי הגדול והמרכזי שכן נקבל הוא המעבד החדש שהם כוללים, שהוא כמובן לא אחר ממעבד ה-M2 החדש של אפל שהושק בחודש יוני האחרון. אפל טוענת ש-M2 יעניק שיפור ביצועים של עד 15% בהשוואה לדגם הפרו הקודם שהגיע עם מעבד ה-M1, לצד יכולות ריבוי משימוש וניהול טובות יותר.
4 צפייה בגלריה
iPad Pro, עכשיו עם מעבד חדש
iPad Pro, עכשיו עם מעבד חדש
iPad Pro, עכשיו עם מעבד חדש
(צילום: Apple)
בנוסף אפל הציגה שינוי מעניין גם למסכים של כשחשפה פיצ'ר חדש המסוגל לזהות את ה-Apple Pencil גם כאשר הוא "מרחף" מעל המסך של האייפד ממרחק של עד 12 מילימטרים, כשהריחוף עצמו יאפשר ביצוע של שלל פעולות - למשל היכולת לראות תצוגה מקדימה של קבצים לפני לחיצה וכניסה אליהם בפועל. ראוי לציין שהפיצ'ר הזה יהיה זמין רק בזמן שימוש עם הדור השני של העט החכם של החברה.
הדגמים החדשים של האייפד פרו זמינים במסגרת מכירה מוקדמת באתר הרשמי של אפל החל מהיום, והם יגיעו למדפי החנויות ב-26 באוקטובר. באשר למחירים, דגם הפרו בגודל 11 אינץ' יחל במחיר של 799 דולר לגרסה הרגילה ו-999 דולר לגרסת הסלולר, דגם הפרו בגודל 12.9 אינץ' יחל במחיר של 1,099 דולר לגרסה הרגילה ו-1,299 דולר לגרסת הסלולר.
לצד הדגמים החדשים חשפה אפל שעדכון מערכת ההפעלה iPadOS 16 יגיע למכשירים תומכים ב-24 באוקטובר. עדכון המערכת החדש צפוי להציע כמה שינויים ושדרוגים חדשים, בהם אפשרות למעבר מהיר בין חלונות בזמן השימוש וחיבור למסך חיצוני לטובת הרחבת שטח העבודה ולא רק לטובת שיקוף מסך האייפד.

דור חדש גם לאפל טי-וי

אפל עדכנה בנוסף גם את האפל 4K TV, הסטרימר המוכר והוותיק של החברה. הדגם החדש יגיע עם שבב ה-A15 Bionic (שהוצג לראשונה עם סדרת האייפון 13), שעל-פי אפל יספק שיפור של עד 50% ביכולות העיבוד של הסטרימר. בנוסף לכך נוספה תמיכה בתקן הצפייה +HDR10 (הסטרימר ימשיך לתמוך גם בתקני Dolby Vision, Dolby Atmos ו-Dolby Digital). כמו כן, חיבור הטעינה של השלט החכם של הסטרימר שודרג גם הוא לחיבור USB-C.
4 צפייה בגלריה
מעבד חדש ושלט מעודכן: Apple TV 4K
מעבד חדש ושלט מעודכן: Apple TV 4K
מעבד חדש ושלט מעודכן: Apple TV 4K
(צילום: Apple)
הדגם החדש של אפל TV יהיה זמין לרכישה במחיר של החל מ-129 דולר לגרסת 64 גיגה-בייט, זאת לצד גרסת 128 גיגה-בייט שתעלה 149 דולר ותציע בנוסף גם כניסת רשת קווית מובנית. הדגם החדש יהיה זמין בחנויות ב-4 בנובמבר.

האייפון 14 פלוס לא עומד בציפיות

שבועות ספורים לאחר השקתו העולמית, אפל מקצצת באופן משמעותי את הייצור של האייפון 14 פלוס, זאת לאחר שבחנה מחדש את רמת הביקוש לדגם החדש - כך על-פי דיווח של אתר The Information המבוסס על שני גורמים המקורבים לנושא.
4 צפייה בגלריה
אייפון 14 ואייפון 14 פלוס
אייפון 14 ואייפון 14 פלוס
לא עומדים בציפיות: אייפון 14 ואייפון 14 פלוס
(צילום: אפל)
דגם הפלוס של האייפון 14 החליף את דגמי המיני שהציגו סדרות אייפון 12 ואייפון 13, כשהוא הציע את חבילת הבסיס של האייפון במעטפת גדולה יותר המציעה מסך בגודל 6.7 אינץ'. על-פי הדיווח, אפל הודיעה לפחות לאחת מיצרניות האייפון שלה בסין להפסיק לייצר חלקים לאייפון 14 פלוס. סוכנות הידיעות רויטרס פנתה לאפל בבקשה לתגובה, אך לפי שעה החברה טרם הגיבה לדיווחים באופן רשמי.
הדיווח על קיצוץ הייצור של האייפון 14 פלוס מגיע כחודש בלבד לאחר דיווח של בלומברג שטען כי אפל החליטה על קיצוץ כללי בייצור של דגמי האייפון. על-פי הדיווח הזה, אפל החליטה להקטין את תכניות הייצור לחצי השני של 2022, מ-96 מיליון יחידות של האייפון ל-90 מיליון יחידות בלבד.