ג'ק דורסי, מייסד טוויטר, פרסם במהלך סוף השבוע שורת פוסטים שבהם ביקר את המנהיגות של אילון מאסק בטוויטר. הדברים נאמרו במהלך שיחה עם משתמשי רשת חברתית אחרת שהשקיע בה, Bluesky, ושיש מי שמאמינים שתהווה אלטרנטיבה לטוויטר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק וג'ק דורסי
אילון מאסק וג'ק דורסי
המנכ"ל הנוכחי והמייסד שפרש. אילון מאסק וג'ק דורסי
(צילום: AFP, Getty Images)
אחד המשתמשים שאל את דורסי אם הוא מאמין שמאסק הוא המנהיג הטוב ביותר לטוויטר, ודורסי השיב "לא. ואני גם לא חושב שהוא התנהג באופן הנכון אחרי שהבין שהתזמון שלו גרוע. אני גם לא חושב שהדירקטוריון היה צריך לכפות את המכירה הזו. הכל הידרדר. אבל זה קרה וכל מה שאנחנו יכולים לעשות עכשיו זה לבנות משהו כדי להימנע מכך שזה אי פעם יקרה שוב". דורסי הוסיף כי הוא שמח שבלוסקיי - רשת חברתית מבוזרת שאותה ייסד ב-2019, כשעדיין עמד בראש טוויטר - בבנייה.
דורסי התייחס בדבריו למחלוקת שהתעוררה אחרי שמאסק חתם על הסכם לרכוש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר, וחזר בו. טוויטר התכוונה לצאת למאבק משפטי נגדו, ולבסוף מאסק הסכים לרכוש את הפלטפורמה ללא משפט.

עוד בנושא:

דורסי, שעדיין מחזיק מניות בטוויטר, אמר כי "אם אילון או כל אחד אחר רצה לרכוש את החברה, כל מה שהם היו צריכים לעשות היה לנקוב במחיר שהדירקטוריון הרגיש שהוא טוב יותר ממה שהחברה יכולה לעשות באופן עצמאי. זה נכון עבור כל חברה ציבורית. האם הייתי אופטימי? כן. האם הייתה לי המילה האחרונה בנושא? לא. אני חושב שהוא היה צריך לוותר על העסקה ולשלם מיליארד דולר". מיליארד דולר היה הקנס על ביטול העסקה, אך עדיין היה צורך להוכיח משפטית שיש סיבה לבטל אותה, לכן לא בטוח שזו אכן הייתה אפשרות עבור מאסק.
הדברים דווחו על ידי כתב וושינגטון פוסט, וויל אורמוס, שהציג אותם כניסיון של דורסי להתחמק מאחריות בעצמו, ודורסי התנגד לכך ואמר כי כבר התנצל על תפקידו בגורלה של טוויטר.
בעבר אמר דורסי על מאסק כי הוא "הפתרון היחיד שאני סומך עליו" להפיכת טוויטר לחברה פרטית. באפריל של שנה שעברה, בסדרת ציוצים לפני רכישת הפלטפורמה, דורסי תמך בחזון של מאסק, ואמר כי מטרתו להפוך את הפלטפורמה ל"מעוררת אמון באופן מקסימלי, ואינקלוסיבית באופן נרחב" היא "הנכונה".
2 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר. מצבת העובדים צומצמה משמעותית
(צילום: Christopher Furlong / Getty Images)
מאז הרכישה של מאסק את טוויטר, הוא ביצע שינויים רבים ושנויים במחלוקת, בהם פיטורים נרחבים שצמצמו את מציבת העובדים בחברה פי כמה, שינויים במדיניות ובפיצ'רים כמו התניית הווי הכחול בתשלום חודשי, החזרה של חשבונות חסומים ועוד. כל אלו פגעו באמון של מפרסמים, פוליטיקאים וסלבריטאים בפלטפורמה, ורבים מהם עזבו אותה. מוקדם יותר החודש, מאסק אמר כי מאז הרכישה לפני כחצי שנה, צעדיו הביאו לכך שהחברה שהייתה הפסדית, כמעט הגיעה למצב של איזון.