קבוצת האקרים חדשה בשם "BlackMagic" פרצה בסוף השבוע האחרון למספר אתרים ישראלים והשחיתה אותם באמצעות מודעות שלה. לאחר מכן פרסמה הקבוצה רשומות הכוללות פרטים אישיים של יותר מ-100 אלף ישראלים, בהם גם צילומים של תעודות זהות.
3 צפייה בגלריה
סייבר
סייבר
האקר
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

BlackMagic היא כאמור קבוצת האקרים חדשה, ונכון לרגע זה קשה להגיד באופן חד-משמעי מהו המקור שלה ומהיכן היא פועלת. ממחקר של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט עולה כי הקבוצה מחזיקה נכון להיום ברשומות הכוללות מגוון פרטים אישיים של חברות ואזרחים בישראל, בהם פרטים ותעודות משלוח של חברת אלביט, רובן משנת 2019. בנוסף טוענת הקבוצה כי היא מחזיקה במידע שאותו גנבה מהמאגרים של חברת רפאל ושל חברות שילוח ולוגיסטיקה. חלק מהרשומות כוללות פרטים ומידע מהחודשים האחרונים. מחברת רפאל נמסר בתגובה כי "הנושא אינו מוכר לנו".
3 צפייה בגלריה
רשומות של ישראלים רבים
רשומות של ישראלים רבים
רשומות של ישראלים רבים
(צילום: צ'ק פוינט)
בסיומו של סוף השבוע פרסמה הקבוצה הצעת מכירה הכוללת קבצי מידע ופרטי לקוחות של מגוון חברות ישראליות בגודל של 50 גיגה-בייט. הקבוצה ציינה שמחיר הקנייה של הקבצים הינו 1 ביטקוין (56.5 אלף שקלים נכון להיום), ושמי שמעוניין לרכוש את המידע יכול לפנות לקבוצה דרך הטלגרם.
3 צפייה בגלריה
הצעת המכירה של ההאקרים
הצעת המכירה של ההאקרים
הצעת המכירה של ההאקרים
(צילום: צ'ק פוינט)
פועלה של BlackMagic הינו חלק קטן מסוף שבוע עמוס באירועי סייבר: ביום חמישי האחרון חשפה קבוצת ההאקרים "Moses Staff" תיעוד של הפיגוע המשולב בירושלים לאחר שפרצה למצלמות של גוף בטחוני גדול. קבוצה זו פרסמה בשנה שעברה מידע רב של ישראלים, לרבות תמונות של שר הביטחון בני גנץ לצד קבצי מידע צה"ליים.