ההתרחבות של נטפליקס לתחום הגיימינג הייתה אחד המהלכים המסקרנים של ענקית הסטרימינג בשנים האחרונות, אבל מתברר שבינתיים הוא לא ממש הוכיח את עצמו. רשת CNBC פרסמה אתמול (יום ב') כי פחות מ-1% מקרב 221 מיליון המנויים של החברה ברחבי העולם משחקים באחד הכותרים שלה באופן יומיומי.
2 צפייה בגלריה
המשחקים של נטפליקס
המשחקים של נטפליקס
המשחקים של נטפליקס
(צילום: shutterstock)

עוד על נטפליקס:

לפי הדיווח, שמתבסס על נתונים של חברת המחקר Apptopia, המשחקים של נטפליקס זכו עד כה ל-23 מיליון הורדות ו-1.7 מיליון משתמשים משחקים בהם מדי יום בממוצע. המשחקים של החברה זמינים במובייל בלבד וכדי לשחק בהם יש להוריד כל כותר בנפרד מחנות האפליקציות.
נטפליקס השיקה את המשחקים הראשונים שלה בשנת 2021 בתקווה שהם ישכנעו חלק מהמשתמשים להישאר בשירות גם בתקופות היובש שבהן הם מרגישים שמיצו את קטלוג הסרטים והסדרות של החברה או ממתינים לעונה הבאה של הסדרה האהובה עליהם.
נכון להיום זמינים באפליקציה של נטפליקס 24 משחקים, שניים מהם מבוססים על הסדרה המצליחה "דברים מוזרים", אך עד סוף השנה מתכוונת החברה להגדיל את היצע המשחקים ל-50. אחד המשחקים החדשים יהיה מבוסס על הסדרה המצליחה "גמביט המלכה".

התעלומה של נטפליקס

במסגרת ההתרחבות לתחום הגיימינג רכשה נטפליקס בשנה האחרונה שלוש חברות לפיתוח משחקים, כולל הסטודיו הפיני Next Games שעליו היא שילמה 72 מיליון דולר. בנוסף, לפני שנה היא מינתה את מייק ורדו, בכיר בעולם הגיימינג שעבד קודם לכן בפייסבוק וב-EA, לתפקיד סגן נשיא לתחום המשחקים.
אבל למרות ההשקעה הגדולה, האסטרטגיה של נטפליקס בתחום המשחקים נותרה בגדר תעלומה. למעשה, בכירים בחברה הודו בכך בעצמם. "אנחנו הולכים להיות ניסיוניים ולנסות כל מיני דברים", אמר בשנה שעברה סמנכ"ל התפעול גרג פיטרס וציין כי ייקח לחברה "חודשים רבים, ובכנות, שנים" ללמוד כיצד להשתמש במשחקים כדי לשמור על המנויים לשירות.
2 צפייה בגלריה
גמביט המלכה
גמביט המלכה
גמביט המלכה. המשחק בדרך
(צילום: נטפליקס)
"אנחנו בכוונה שומרים על שקט יחסי מכיוון שאנחנו עדיין לומדים, מתנסים ומנסים להבין אילו דברים הולכים לייצר עניין בקרב המשתמשים שלנו, באילו משחקים אנשים רוצים לשחק", אמרה לפני חודשיים ליאן לומב, האחראית על משחקים חיצוניים בנטפליקס.

גלגל ההצלה: פרסומות

נטפליקס זקוקה היום יותר מתמיד לכלי יעיל שיעזור לה להשאיר את המשתמשים בשירות ולמשוך אליו מנויים חדשים: במחצית הראשונה של 2022 נטשו את השירות יותר ממיליון משתמשים - הירידה הראשונה במספר המנויים זה עשור, שנובעת בין היתר מהתחרות העזה בתחום הסטרימינג.
הנתונים שנחשפו אתמול מלמדים כי למרות עלייה מתונה בהורדות המשחקים מאז חודש מאי, נטפליקס לא הצליחה עדיין לפצח את תחום הגיימינג ולהפוך את המשחקים שלה לכלי יעיל לשימור משתמשים. נראה שאת רוב התקוות שלה היא תולה בתוכנית להשיק מינוי מוזל מבוסס פרסומות, שאמור לצאת לדרך בתחילת 2023. תעלומת הגיימינג תחכה.