הרצון ליצור תוכן ברשת מלווה את בת-שי עוז כבר מילדות. "אני אגלה לך סוד", מספרת בשיחה עם בר שם אור ב"ברשת", "כשהייתי בת 13 היה לי בלוג שהיה מעשרת הגדולים בישראבלוג. תמיד התעסקתי בתוכנות עריכה ותמיד אהבתי לצלם. כשהייתי דיילת היו לי 800 עוקבים והייתי בווייב של 'פייק איט טיל יו מייק איט'. עשיתי מתכונים ל-800 עוקבים. כשפתאום קיבלתי פידבקים מהסביבה זה נתן לי בוסט להעלות עוד תכנים".
בחמש השנים שבהן עבדה כדיילת היא לא הפסיקה להעלות סרטונים, ואז הגיעה הקורונה. בת-שי מצאה את עצמה עם הרבה זמן פנוי והגיעה לתוכנית הריאליטי "מאסטר שף". "יש לי חבר שרצה ללהק אותי לריאליטי ובאותה תקופה אני וחבר שלי נפרדנו והייתי בצומת, אז אמרתי יאללה למה לא? מה יכול להיות?".
"אמרתי 'אנשים הולכים לראות אותי בטלוויזיה, אני יכולה לעשות פה מהלך'. בכל אחת מהטסטות דיברתי על האינסטגרם שלי. באחד הפרקים הם פשוטו רשמו את האינסטגרם. בפער שהיה בין הצילומים לשידור צילמתי המון מתכונים ופתחתי בלוג, כדי שכשאנשים יגיעו יהיה להם מה לראות והם יישארו בגלל התוכן".
1 צפייה בגלריה
בת שי
בת שי
בת-שי
(באדיבות המצולמת)
אם עד לפני מספר שנים משרדי הפרסום היו מסתכלים על כמות העוקבים, היום הדגש, גם של המשרדים וגם של המשפיענים, הוא על האינטראקציות – עד כמה העוקבים מעורבים בתוכן. "אני מאמינה בגדילה איטית ואורגנית", היא אומרת, "כרגע יש לי 65 אלף עוקבים, שזה יפה. אני אגיע גם למאה".
"תמיד האמנתי בעצמי, ידעתי שאני יכולה לעשות דברים ברמה מאוד גבוהה. אני מאוד יודעת מה אני שווה. אני בין היקרות בשוק, ואני לא מתביישת ולא מתנצלת. התמחור שלי גבוה, בין היתר כי אני מתפרנסת רק מהאינסטגרם".
בת-שי התייתמה מאמה כשהייתה ילדה ולאחר מכן התגוררה אצל אביה – עד שהוצאה מהבית יחד עם אחיה אחרי שהתלוננה במשטרה על אלימות במשפחה. ההחלטה לשתף את העוקבים בסיפור האישי שלה לא הייתה פשוטה. "כולם ידעו את הסיפור הכללי שלי, ואמרתי שזה נכון לספר אותו קצת יותר אישי ביום המודעות האחרון לאלימות נגד נשים. פתחתי מצלמה והתחלתי לדבר, ולא חשבתי שזה יהיה לי כל כך קשה. זה היה לי נורא קשה, ורואים לאורך הסרטון שהקול שלי נשבר ומתחילות לי דמעות.
"אני שמחה שיש לי את הפלטפורמה הזאת כדי לדבר על הדברים האלה. החשיפה באה מהמקום שיש לזה הרבה יותר תועלת ממה שזה יכול להזיק. בהתחלה פחדתי שאולי הגזמתי ושיתפתי יותר מדי, אבל התחילו לזרום תגובות מדהימות, כולל של אנשים שעברו משהו דומה. מישהי פנתה אלי והפניתי אותה לפסיכולוגית שעובדת עם נשים שעברו התעללות במשפחה, והיא התגרשה מבעלה. כל חג אני שולחת לה הודעה ושואלת לשלומה. אתה מבין כמה כוח יש ברשת?".

עוד "ברשת":

ההשפעה של בת-שי על העוקבים שלה היא מעבר לסיפור האישי, אלא גם בתמונות היומיומיות. "לפעמים כשאני מעלה תמונה בבגד ים בנות כותבות לי תודה. אני בחורה מאוד סטנדרטית, הגוף שלי בסדר, גדול, ויש לי טיפה יותר ירכיים. בנות כותבות לי 'איזה כיף שאת מעלה את זה ואומרת שאת מידה 40 במכנסיים'. אנשים אומרים לי שאני השראה, ואני לא כזה השראה. אני בחורה ממוצעת, והכל בסדר. אבל לפלטפורמה שלנו יש כל כך הרבה אחריות שאנחנו לפעמים לא מודעים אליה".
למרות שהיא מצלמת המון מתכונים, סרטונים של מה היא אכלה היום לא תראו. "כל אחד הוא בן אדם אינדיבידואלי שאוכל דברים אחרים. לכל אחד יש מטבוליזם שונה, ואני לא רוצה שאנשים ישוו. תזונאים אומרים לי 'תודה רבה שאת מעלה את זה כי לא צריך להשוות מה כל אחד אוכל'. אני לא אעלה משהו שיכול להוות טריגר להפרעות אכילה, אני גם לא אוהבת שנכנסים לי לצלחת".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים