בר אלמליח, האיש שמאחורי "הפשוטע", החליט לפני שלוש שנים לפרסם פוסט של "טקס נבחרי הפשוטע", טקס פיקטיבי שיזם בעמוד הפייסבוק הפופולרי שלו שזכה לתמיכה מסויגת מהסלבס. "העליתי פוסט תחת הכותרת 'טקס נבחרי הפשוטע' – מי היה גוש השנה, מי הייתה עוכרת השנה, ונתן גושן זכה. פנינו אליו שישלח סרטון והוא לא הבין מה אנחנו רוצים ממנו".
מי שכן התלהבה מהיוזמה היא שיר הדס מאיר, אז שדרנית בגלגלצ ומנהלת מחלקת הדיגיטל של גלי צה"ל. הדס מאיר פנתה אל אלמליח והציעה לו להפוך את "נבחרי הפשוטע" לטקס פרסים אמיתי. "כשניהלתי את המחלקה נתנו לי משימה – להביא את הצעירים. בתקופת הקורונה פניתי לבר, שגר אז בית ממני, ומשם הפכנו לחברים הכי טובים".
בתוך זמן קצר השניים הרחיבו את שיתוף הפעולה, ואפילו יצרו יחד ליין מסיבות. "במסיבה לא צריך שום דבר חוץ מחוסר מודעות עצמית, זה גם כל מה שצריך בחיים", אמר אלמליח. "חברים אמרו לי 'בוא לעופרה', אמרתי 'לא, אני לא בא'. אז הם אמרו לי 'פשוטע!', שזה עלובה. ככה בעצם נוצר השם של העמוד".
2 צפייה בגלריה
בר ושיר. "אנשים אומרים שזה נראה כמו מפעל, אבל זה בשביל הכיף"
בר ושיר. "אנשים אומרים שזה נראה כמו מפעל, אבל זה בשביל הכיף"
בר ושיר. "אנשים אומרים שזה נראה כמו מפעל, אבל זה בשביל הכיף"
(צילום: ארתור לנדה)
ההחלטה מה לעשות ואיזה מיזם להרים עכשיו מגיעה בצורה הכי פשוטה – הם עושים מה שבא להם. "במסיבה הראשונה רצינו לעשות מסיבה. וגם הפודקאסט – ישבנו בבית ואכלנו את הראש עם אנשים שמעניין אותנו לדבר איתם", סיפרה הדס מאיר. "כלפי חוץ הכל נראה מהודק. אנשים אומרים לי שזה נראה כמו מפעל, אבל זה בשביל הכיף".
בניגוד ליוצרי תוכן אחרים, אלמליח לא מוכן להכניס תכנים ממומנים לעמוד של הפשוטע. לשאר המוצרים שלו ושל הדס מאיר – אין בעיה. "את הליינים של המסיבות אנחנו ממסחרים, פודקאסט זה עם חסויות, אבל התוכן עצמו בעמוד הוא לא ממוסחר, אחרת איך אני אכתוב את דעתי?", הסביר אלמליח. הדס מאיר: "בר יכול היה להיות מיליונר". אלמליח: "אני עוד אהיה. אני כותב על האח הגדול, וכולם היו בטוחים שטליה שילמה לי כסף כדי שאקדם אותה. להיפך, היו לי הצעות ממשפחות של מתמודדים שלא תמכתי בהם כדי להיות בעדם – וכמובן אמרתי לא".
"הרבה אנשים בטוחים שרוברטו משלם לי על היח"צ לנוער קירל, אבל אין לי קשר אליה", הוא מוסיף, "פגשתי אותה בנתב"ג, עשיתי לה צ'ק-אין. אתמול ראיתי את ליה ומרגי, אבל מה שקורה במסגרת מקום העבודה יש לי את האחריות לשמור על פרטיותם של הנוסעים הטסים עמנו".

עוד "ברשת":

הדס מאיר ואלמליח לא מהססים להביע את דעתם, גם אם זה אומר להסתכסך עם גורמים חזקים בתעשייה. "רוב החברים שלי הם מוזיקאים", סיפרה הדס מאיר. "בר, יש לו שני חברים דימיוניים". אלמליח: "יש לי שני חברים, רן ודן, והם תאומים הומואים ושיר לא פגשה אותם מעולם". הדס מאיר: "איך שאני צריכה לפגוש אותם בכל פעם הם לא מגיעים. הוא המציא אותם". אלמליח: "אני אגיד משהו שיישמע מפתיע, אבל אני הרבה יותר מפרגן מלא מפרגן. רוב הפוסטים שלי זה פירגונים לנועה קירל, נועה קולר, מתמודדים שאני אוהב בתוכניות ריאליטי. יש גם אנשים שאני לא אוהב, אבל הפוקוס הוא פוסטים שכתבתי בעד אנשים".
2 צפייה בגלריה
היפים והנכונים 2023
היפים והנכונים 2023
אלמליח באירוע היפים והנכונים של pplus
(צילום: ענת מוסברג)
ואחרי כל זה, אם יש דבר שמאוד מפריע להם זה כשמכנים אותם "משפיענים", לפחות לאלמליח. "אני בשלום עם כל המשפיעניות, כי הן עובדות במכירות וזה מאוד קשה. כל מי שעובד בלמסחר את העמוד שלו, אין לי ביקורת עליו כאדם פרטי. אבל כתופעה רחבה יש לי בעיה עם זה שכמות הדעות האותנטיות שתמצאי ברשת שואפת לאפס. כשאני מפרגן מכל הלב והחשש המיידי של אנשים שמישהו שילם כדי שאביע את דעתי – זו בעיה".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים
פורסם לראשונה: 11:09, 04.07.23