עד לפני כעשור מורן טרסוב הייתה כוהנת ביוטי עם ערוץ יוטיוב חזק של לייף סטייל ואיפור. "הייתי גורו ביוטי והתחלתי לתעד את המסע שלי בעולם כאמא צעירה. היום כל אחד שנולד לו ילד הופך לגורו של הורות, אבל אז הייתי היחידה. לא צילמתי את עצמי בפיג'מה, זה היה תמיד עם איפור ותאורה, חששתי שעוקבים יעזבו אותי, אבל קרה הפוך".
"כל המצקצקים והמבקרים מבינים היום שזו השפה, זו התרבות, זה העולם", מוסיף בן זוגה ג'וזף, "הצטרפו אלינו קהלים חדשים".
בשלב מסוים החליט ג'וזף להצטרף לתיעוד החיים היומיומיים, והשניים הפכו למשפחת הרשת שכולנו מכירים. "מי שמכיר אותי יודע שאני לא טיפוס מוחצן, ועם הזמן מצאתי את הדמות שאני מאוד מתחבר אליה. הרגשתי בהתחלה שאני עומד עירום באמצע העיר, ועברתי תהליך גדילה לתוך הדבר הזה".
"הקהל שלנו הצביע ברגליים, והערוץ צמח והגיע למאות אלפי עוקבים, ואותו דבר אנחנו עושים עם הילדים שלנו. לכל אחד יש ערוץ יוטיוב משלו. יש חפיפה מסוימת, אבל לכל אחד יש את הנישה שלו והקהל שלו, אבל יש את הכוח של הביחד", הוסיף ג'וזף. "זו עבודה מאוד אינטנסיבית. הגענו למצב שבו אנחנו לא עומדים ביעדים, יש ריבוי פלטפורמות והיום הרבה יותר קשה לנו. הדבר הבא שלשם אנחנו צומחים זה לבנות מערך תומך, איך אני מתחזק את כל הפלטפורמות לאורך זמן ולא קורס".
1 צפייה בגלריה
משפחת טרסוב
משפחת טרסוב
משפחת טרסוב
(צילום: אמיר יהל)
עם הזמן הם קיבלו החלטות שזכו ללא מעט ביקורת. כך, למשל, הם תיעדו את לידת בנם הצעיר, ריו. "זה לא היה ממש בחדר הלידה, זה היה עד הלידה ואחריה, כולל ירידת המים", סיפרה מורן. "היינו הראשונים שעשו את זה בארץ. עם כמה שזה נשמע קשוח, זה ולוג (וידאו-בלוג - בש"א) מאוד ידידותי למשתמש".
"אנחנו תמיד מצלמים, גם ברגעי קרייסס, וזה מאוד קשה", הוסיף ג'וזף. "אנחנו מתעדים את זה ואף אחד מאיתנו לא משחק באותו רגע. כשאנחנו מגיעים לשולחן העריכה אנחנו בודקים מה לצנזור, אם זה ראוי, או לא פוגע באף אחד".
אחד מרגעי המשבר, שכמובן תועדו, היה הטיפול המורכב שעבר בנם ריו, כשהיה בן שנה בלבד. "הבן שלנו היה בבית חולים וישנתי שבוע וחצי בבית חולים, וסיפרתי את המסע המאוד קשה", סיפרה מורן.
"זה היה הרגע הכי קשה אצלנו, שהתלבטנו אם לתעד את זה. בסוף החלטנו שכן, ומה שהטריף אותנו במובן מסוים זו הביקורת שקיבלנו אחר כך", הוסיף ג'וזף. "לא ציפינו לקבל ביקורת על משהו מאוד אישי ועל ההחלטה לשתף את אותו קושי שקורה אצלנו בחיים. זה גרם לנו לתהות אם אנחנו משתפים מדי? אם זה נכון לחשוף ללא פילטר את מה שקורה?".
מורן: "היו כמה פילטרים. לא צילמנו אותו במיטה מחובר למכשירים. היו מראות מאוד לא סימפטיים, אבל תמיד צילמתי מרחוק. כמובן, היה סוף טוב שהוא חזר הביתה והתעורר מההרדמה. הביקורת הגדולה שקיבלנו לא הגיעה מהקהל שלנו בכלל, אלא מאנשים מבחוץ שלא מכירים את הדרך שלנו".

עוד "ברשת":

לפני שנתיים העלתה המשפחה סדרת רשת מתוסרטת על גניבת האופניים של הבן מיילו, שתיעדה את המסע שלהם לכאורה למציאת האופניים והגנב. הסדרה עוררה כעס אצל הורים, והטרסובים הורידו אותה, למרות שזכו למיליוני צפיות.
"בגלל שכולם מכירים אותנו כדמויות טבעיות, ופה יצרנו סדרה יותר מבוימת ויותר מתוסרטת, אז זה היה נראה מאוד ריאליסטי וטבעי", סיפר ג'וזף. "למיילו באמת נגנבו האופניים, זה היה מבוסס על סיפור אמיתי. ראינו שכל פרק יותר חזק מהפרק של לפניו. פרק של 'גנב האופניים' לקח לנו חודש להרים, זה ממש הפקה עם סיפור ומתח".
מורן: "הורדנו אותה, ועד היום אנחנו מקבלים מיילים של אנשים שביקשו שנשלח להם את העותק של הסדרה".
ג'וזף: "פנו אלינו מערוץ גדול לכתוב סדרה ברוח הזאת. אני חושב שבסוף קלטנו שיש כמה הורים וילדים שכביכול לקחו את זה מאוד קשה".
מורן: "היו גם הרבה כאלה שתפסו טרמפ על הגל והייתה הזדמנות למצוא משהו לפגם במשפחה המושלמת של ישראל, נהנו לעשות מזה שמח".
תיעוד היומיום המשפחתי לא ממש פשוט, ומדי פעם גם הטרסובים נשברים. "לפעמים אין לי כוח להדליק את המצלמה, היא לא פתוחה 24 שעות, וכנ"ל אצל הילדים", סיפרה מורן. "אני לא אכפה על אמה לצלם משהו, היא תבוא בעצמה ותרצה לצלם. לא היינו יכולים לעשות את זה איתם כל כך הרבה זמן אם לא הייתה לנו הרגישות".
ג'וזף: "אני הצנזור. אני אומר לה לפעמים, די מאמי, מספיק. אבל הילדים שלנו אוהבים את המצלמה. התיעוד הזה של החיים זה משהו שאני אוהב, אנחנו יוצרים ארכיון של החיים שלנו. אני יכול לפתוח את ערוץ היוטיוב שלי ולראות מה עשיתי בכל השנים הללו".
במהלך השנים הצטרפו עוד משפחות לטרנד והתחלו לתעד את עצמן בסרטונים ביוטיוב. "במקום מסוים זה מחמיא לנו שמתפתח עוד ז'אנר. לפעמים מעיק עליי שהתכנים שעמלת עליהם הרבה זמן – עושים את זה מיד אחריך", אמר ג'וזף. "אנחנו משתדלים להתרחק מהאחרים ולשמור על בידול ובאמת להוביל, אבל אנחנו מתמודדים עם מתחרים וחיקויים ועם תעשייה הולכת וגדלה".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים