עד לפני שלוש שנים עמית בחובר היה עורך טלוויזה וקומיקאי, אבל הקורונה שינתה הכל. הוא עזב את החיים הקודמים, והתחיל להעלות בחשבון האינסטגרם הפרטי שלו תיעוד של מעיינות נסתרים מרחבי הארץ. בתוך שנתיים וחצי הוא הגיע למאות אלפי עוקבים, וכיום הוא נחשב לאחד ממדריכי הטיולים הכי משפיעים בארץ. האזינו לתוכנית המלאה.
1 צפייה בגלריה
עמית בחובר
עמית בחובר
עמית בחובר
(באדיבות המצולם)
"כשהייתי צעיר לא אהבתי לטייל", סיפר בחובר בריאיון לבר שם אור ב"ברשת". "בקורונה, חבר לקח אותי לטיול והתביישתי לשים תמונות באינסטגרם כי זה מהארץ. בסוף שמתי את זה והתחלתי לקבל תגובות איפה זה? ואיך מגיעים?".
עד אז בחובר היה קומיקאי, תסריטאי וכותב בתוכניות סאטירה בטלוויזיה, אפילו עבד ב-ebay. "עשיתי הסבה לעולם הזה, לאינסטגרם. אני לגמרי מתפרנס היום מהאינסטגרם, ועכשיו אפילו מתחיל לצלם בחוץ לארץ, במקומות קרובים לישראל כמו סיני ואיטליה".
החיבור דווקא לתחום הטיולים לא מובן מאליו. "אני אתן לך סקופ – אני שונא לטייל, שונא להזיע, לא מבין סימון שבילים. באתי כמו תל אביבי שרוצה להגיע למים. מסתבר שיש הרבה מקומות עם מים, אבל פשוט אף אחד לא טרח לחבר את זה להוראות הגעה בווייז. הסקתי שאנשים מחפשים את הנסתר, לא את המעיין הגדול. אבל אנשים לא מבינים איך להגיע, ואם כותבים להם אז הם ישתפו".

עוד "ברשת":

לצד התמיכה והאהבה מהעוקבים, הפעילות ברשתות גם מביאה לא פעם תגובות פחות נעימות. "יש לי הייטרים", מודה בחובר. "זה אנשים שהרסתי להם את המקום הפרטי, פעילי איכות סביבה, כולם".
תמיכה מפתיעה הוא קיבל דווקא מנשיא המדינה. "הוא הזמין אותי כדי לברר למה יש לטייל הישראלי הייטרים. עשינו מזה קמפיין על שיח של שנאה. הוא סיפר לי שמישהו עשה עליו כתבה מכפישה, הוא תבע אותו, ובסוף אחרי כמה שנים הם נהיו חברים. הנשיא אמר לי שכל הייטר הוא חבר שלך בפוטנציה. בסוף, אין לי בעיה שירדו עליי, יש לי בעיה שירדו על מגזרים. יש לי בעיה עם כאלה שאמרו לי אל תפרסם את המקום כדי שאלה ואלה לא יבואו".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים