ברשת
טראוולירי: "בלי הקורונה הייתי עובדת כפסיכולוגית"
49:41
לירי רינמן, או "טראוולירי" כפי שהיא מוכרת ברשתות החברתיות, בכלל לא חשבה לעבוד בתחום הטיולים. "הייתי סטודנטית עם תואר שני בפסיכולוגיה, ואמא שלי, שמרצה באוניברסיטה, לקחה אותי איתה לכנסים בחו"ל. צברתי חוויות, צילמתי המון, ולא הייתי צריכה לממן את זה כי אלו היו נסיעות עבודה. יצרתי מספיק תוכן והתחלתי לצבור עוקבים", סיפרה איך הכל התחיל.
את שיא הפריצה שלה חוותה דווקא בקורונה. בזמן שרבים הרגישו שהעולם נסגר, לירי הבינה שהיא יכולה להפוך את בלוג הטיולים שלה לעסק של ממש. "לא צפצפתי על ההנחיות, והסברתי מה החוקים, אבל הצלחתי להמשיך לטייל. כל פעם היה יעד אחר שפתוח לישראל, והגעתי אליו עם דרכון אירופי – יוון, דובאי וכו'".
"לא היו אז תקציבי שיווק למלונות וטיסות, ומימנתי לעצמי את החופשות מתוך מחשבה שזה יחזור אליי בהמשך, כי אני בונה מותג", סיפרה. "המשכתי ללמוד בזום כשאני עוברת ממדינה למדינה, ובסוף הקורונה יצאה לטובתי, עד כמה שזה מוזר להגיד. בתקופה הזו התראיינתי למהדורות, צברתי שם, והבנתי שדווקא הבלוגרים צומחים. יש מצב שבלי הקורונה הייתי מסיימת תואר והולכת לעבוד כפסיכולוגית".
1 צפייה בגלריה
טרוולירי
טרוולירי
טראוולירי
(צילום: Traveliri)
למרות הניסיון הרב שצברה, יש עדיין אתגר אחד שהיא מתמודדת איתו בכל פעם מחדש. "יש לי חשיפה של מיליוני ישראלים בחודש, פינת טיולים בטלוויזיה, וזה עוזר לי להתגבר על פחד קהל. אני ביישנית. כסטודנטית, הייתי משקשקת לפני פרזנטציות. חושבים שמשפיענים הם אנשים מוחצנים, אבל אני מופנמת. כיף לי להיות עם עצמי. אני משתדלת לצאת מאזור הנוחות שלי, אבל זה לא קל לי ולא בא לי טבעי".
לא מעט פעמים היא מגיעה למקומות שישראלים פחות מכירים, ואז הם הופכים ליעדים פופולריים. "באוגוסט אני מקבלת הודעות מאנשים שאומרים לי איך היו הטיולים שהמלצתי להם עליהם. זה כיף ממש. קיבלתי הודעות על סינגפור, שהייתי בה שש פעמים. לא הבנתי למה פתאום אנשים טסים לסינגפור, אין טיסה ישירה אבל זה עושה משהו לישראלים".

עוד "ברשת":

בתקופה שלא מעט ישראלים מתמודדים עם משבר כלכלי, לירי מתלבטת לא מעט על היעדים שהיא ממליצה עליהם ומנסה לחשוף את הגולשים למקומות זולים כך שניתן יהיה לחסוך, בלי לפגוע בתחושה של חופשה מהחלומות. "העיסוק במחירים זה משהו שקיים בו יותר מבעבר, היה שינוי מאוד גדול בשנה האחרונה. אני כבר מצלמת תפריטי מחירים במסעדות כי זה מעניין אנשים. סגרתי טיול עכשיו במאה אירו ללילה באיטליה".
"אני לא מרגישה צרות עין מצד הסובבים אותי. חשוב לי לתת ערך ולהנגיש. יש אזורים כפריים באירופה שאפשר ליהנות בהם הרבה יותר מבערים גדולות", סיכמה. "אני משתדלת לשלב בין יעדים מיוחדים ליעדים שכולם מכירים. אם כולם הולכים למסעדה אחת של צלעות באמסטרדם, אני אחפש מסעדה שאין בה ישראלים. בן אדם שהייתה לו חופשה מושלמת ביעד שהוא לא חשב עליו וטס לשם בזכותי, ומודה לי, זה עושה את הכל".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.