הסרטונים של לירון אופיר הפכו מהר מאוד ללהיטים בטיקטוק ובאינסטגרם. "תמיד הייתי עושה טיקטוק, ועשיתי סאונד עם פרצופים, וזה התפוצץ. התחלתי להבין שיש כוח לטיקטוק. פעם אחת, כשיצאתי מהאוטו שרקתי למישהו וצעקתי שם משפחה. העליתי את זה, ואנשים היו עוצרים אותי בצד ואומרים לי 'תצעק סמדג'ה'".
אחרי שהסרטון הזה התפוצץ, הסרטון השני זכה לתגובות מעורבות. "במסיבת רווקות של אשתי אמרתי לה 'אם אני אשמע שמסיבת רווקות תעשי ככה וככה'. הסרטון הזה הגיע למיליון ומאתיים צפיות, זה חדר לכל בית בישראל. זה הומור ביני לבין אשתי, והרוב המוחץ יודע שזה הומור, אבל יש את הקמצוץ הקטן שאומר 'זה פוגע בכבוד האישה', אבל זה לא שאני מקלל אותה. אם הייתי חוטף תגובות רעות – לא הייתי ממשיך".
1 צפייה בגלריה
לירון אופיר
לירון אופיר
לירון אופיר
(צילום: אילן זכרוב)
למרות ההצלחה הגדולה ברשתות, אופיר עבר בשנים האחרונות תקופה כלכלית לא פשוטה. "הייתי מאמן כושר והיה לי סטודיו על הים בחיפה. הגעתי למצב שהעסק שלי נסגר ועברתי טלטלה, הייתי במרוץ אחרי פרנסה ועבודה. עברתי עם הסטודיו ארבעה מקומות בשנה וחצי, אתה לא יודע מה עברנו, סיוט. בקורונה מכרתי ג'ל לידיים לקיוסקים, רק כדי שיהיו לי כמה שקלים לכסות את השכירות".
"בעל הדירה, עם כמה שהוא היה קשוח, פתאום אמר לי 'אל תשלם, אתה אורח שלי'. בשכירות של 5,000 שקל. לא האמנתי, ממש בכיתי, הוא הפתיע אותי. זה היה בשלבים שיצאתי מהאח הגדול".
אם השם של אופיר מוכר לכם ואתם לא ממש ברשתות, זה בגלל שלפני חמש שנים הוא נחשב לפייבוריט מוביל לזכייה ב"אח הגדול". אלא שבשיא ההצלחה שלו בתוכנית, הוא החליט לעזוב מרצונו את הבית. כעת הוא מספר לראשונה למה החליט לעזוב, ואיך זה קשור לזוכה של אותה עונה – ישראל אוגלבו.
"הייתי יהיר ונורא פחדתי מסיטואציה מול אחד הדיירים. היה את ישראל (אוגלבו – בש"א), אי אפשר היה להתהלך איתו בבית. אתה מכיר את זה שאתה בסיטואציה חברתית ומפריע לבן אדם שאתה שמח? ככה הוא היה בתוך הבית. אולי הוא לא ככה מחוץ לבית, אבל אני פחדתי ממצב שישפילו אותי מול המדינה, כי אני לא אוהב לריב. פחדתי מסיטואציה שיעליבו אותי".
"אף אחד לא יודע איך זה בבית", הוסיף אופיר. "היופי שלי לא מאיים, לא הקוביות. הצחוק שלי, שמחת החיים שלי, זה הכלי שזכיתי בו. אני לא אומר שישראל ככה בחיים האמיתיים, אבל מבחינתי האח הגדול זה כמו טראומה. עד היום לא ראיתי את העונה שלנו".
כשיצא מבית האח הגדול הוא ניסה למנף את התהילה דווקא לכיוון של זמר מזרחי. "ניסיתי להוציא שיר. האמת, שיר מצחיק, חמוד. אבל גרתי בחיפה והייתה לי תפיסה של ילד, שאם אני גר בחיפה אני רחוק מהכל. היה לי חשוב איך אגיע לכל מיני השקות, וזה לא כל כך רלוונטי. מה שמחיה אותי זה הרשת".

עוד "ברשת":

למרות הוויתור על הקריירה המוזיקלית, הוא הצליח למנף את ההצלחה ברשת – וממלא את אולמות הסטנדאפ הגדולים בארץ. "אחד החלומות שלי זה שתהיה לי פינה בטלוויזיה של מבטאים, אלתורים ומתיחות. להתחרפן כמו יצפאן, לבוא בקלאס".
"רציתי להגיע למצב שכולם מדברים עליי, אבל לא מההתחלה. אנשים צריכים להזכיר לי מה עברתי בשנה האחרונה. לא ידעתי מה זה בית החייל, אבל הבנתי שזה קיסריה של הסטנדאפיסטים. הגעתי לשם, ואני מאלתר. היו כאלה ששאלו 'מי זה לירון אופיר, אתה בטוח שהוא ימכור?', אבל אצלי בהופעה זה מגיע למצב שאני מרגיש עם הקהל כאילו שאני יושב עם החברים שלי".
"הרבה רוצים אותי בתפקידי דרמה, בדיבוב, ויש מופע חנוכה שעולה בקרוב", סיפר אופיר. "אני יושב עם אשתי ואומר לה 'יא אללה, מה יהיה?', אני מחפש את הרע, חרדתי. אבל היום זו העבודה שלי ואני מזמן אליי את השפע, ומחכה למה שיש לעולם להציע לי".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.