ברשת
סיפור הסינדרלה של חן עמר
50:04
חן עמר הוא אחד המשפיענים הראשונים בישראל, כבר לפני יותר מעשור הוא התחיל להשקיע את הזמן באינסטגרם, והתפטר מהעבודה. "אני בא מתחום הנדסת אלקטרוניקה, עבדתי עם 'רפאל'. כל אמא שמחה שהבן שלה יעבוד שם, אבל זו תקופה אפורה שאני לא חוזר אליה לעולם", סיפר בפודקאסט "ברשת".
"עבדתי שם בחקר אפליקציות ולקחתי את האינסטגרם כפרויקט והתחלתי להעלות שם תכנים של פאן, של אוכל, הפכתי גם לסמל של הקהילה הגאה", סיפר. "אהבתי את האפליקציה כי תמיד כיף שם, הבנתי שזה המקום שלי ושהיא גם טובה עבורי לפן העסקי. זה הרגע שבו עזבתי את מקום העבודה שלי. התחלתי ללמד אנשים איך עושים עסקים באינסטגרם ואחרי כמה זמן התחלתי לטייל".
אחת הסיבות שהובילו אותו לצאת לטייל היה קצין שנפגע בתאונה ועמר ליווה אותו בהליך השיקום. "היינו כל יום בתל השומר, זו הייתה השנה הכי מדהימה שלי. הוא קצין עם כיפה וידע שאני גיי, והיו לנו שיחות מדהימות. הוא לימד אותי שאין קשה ושהכל קטן עליי, בזכותו לקחתי סיכונים והתחלתי לטייל".
1 צפייה בגלריה
חן עמר
חן עמר
חן עמר
(צילום: Daniel KADoSH)
כך יצא שעמר היה הישראלי הראשון שהוזמן לטייל בדובאי מטעם משרד התיירות המקומי. הרעש על תייר ישראלי במדינה חצה עולמות ועמר כיכב במהרה ב-BBC, אבל גם בערוץ איראני. "זה היה טירוף. יממה אחרי הריאיון ב-BBC הגיעה שיחה ממהדורה מרכזית של ערוץ איראני, עשו לי ריאיון ותמללו אותי בפרסית, זה הגיע לחמישה מיליון צפיות".
"המארחים שלנו דאגו שהטלפונים שלנו לא יהיו בחדר. ישבתי עם גלבייה וזה היה מרגש בטירוף", סיפר. "עשינו סרטון למשרד התיירות של דובאי, והיה לי כעס על הממשלה באותו זמן. הגעתי להכי בכירים שם בדובאי, ומהממשלה בארץ אף אחד לא התקשר אליי".
בריאיון ל"ברשת" עמר משווה את החוויות שלו בחו"ל כילד – ולאחר שהתחיל לפרנס את עצמו. "לא גדלנו בבית של חופש גדול וחופשות. כשהייתי ילד לא היה כסף ללכת ולטוס. טסתי בסך הכל פעמיים – לרודוס ולטורקיה. את הכסף שעשיתי בתור מהנדס בזבזתי על תיירות – מהכסף שלי. הייתי במלונות הכי גדולים ויקרים בעולם, 4,000 שקל ללילה, ויותר".
"לא היו אז בלוגרי תיירות, ואני גאה בזה שהייתי הראשון", סיפר. " היום יש אובר בלוגרים, וגם לא כל מה שאתה רואה ורוד. יש המון שמטיילים על חשבונם, אני היום 100% ממומן מאחרים. אצלי גם הכל יהיה מיוחד. אני לא סתם ישן בבתי מלון אלא בטירות או יאכטות".

עוד "ברשת":

כיום עמר מתפרנס ממכירת כרטיסי טיסה דרך הרשת וקמפיינים ממומנים. "דובאי היום היא היעד הכי נמכר שלי. יש לי אתר בתי מלון שממנו אני מוכר, הכל מגיע דרך האינסטגרם. לפעמים בא לי לטייל ולא לעבוד, אז לפעמים אני טס לעבודה, אבל אז לוקח עוד כמה ימים חופש עם בן הזוג שלי".
"היום אני יכול להרשות לעצמי לקחת את אמא שלי, והיא הייתה איתי כבר במלדיביים, בדובאי ובמרוקו. באנו מבית שאמא מנקה ואבא בהובלות. עד היום היא מנקה את המטוסים ברשות שדות התעופה. כשרואים אותה בעבודה ואמרים לה 'את לא אמא של חן עמר, שעל המטוס?', היא אומרת 'כן, אני מנקה לו את המטוס'. זה סיפור סינדרלה והיא מאוד גאה היום".
"לא דמיינתי שאני אהיה ב-78 מדינות, במחלקות ראשונות, ועד היום אני נכנס למטוס ומתרגש", סיכם עמר. "בארץ אני מטייל בדברים מאוד ספציפיים. אני במרצדס בדרך לשדה התעופה בציריך, ולא במעיינות, זה יותר מעניין אותי".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.