ברשת
רוני שינקמן: "אהבה לא מחזיקה מים, צריך כל הזמן להחיות אותה"
54:44
רוני שינקמן היא אושיית רשת פופולרית, אבל רבים שוכחים שהיא הייתה בעצם חלוצה בתחום. כבר לפני עשור היא התחילה לכתוב טקסטים בפייסבוק. "הייתי אושייה עוד במקושרים בקרב חבריי בחולון. איפה שהיה אפשר כתבתי טקסטים. אני בן אדם אימפולסיבי שרוצה תשומת לב, עכשיו, והרשת נותנת לי את זה".
"היו לי בלוגים, רציתי שיקראו באופן מיידי את מה שאני כותבת", סיפרה בריאיון לבר שם אור בפודקאסט "ברשת". "זה לא התפוצץ ישר. כתבתים דברים משעממים, אבל אז כתבתי בלוג שהתפוצץ בפייסבוק, ומשם צברתי את הקהל שלי. אז הבנתי שהפייסבוק יכול להיות הבלוג האישי שלי, ולא צריך את התיווך של הבלוג".
2 צפייה בגלריה
רוני שינקמן
רוני שינקמן
רוני שינקמן
(צילום: דנה קופל )
כשהחשיפה בפייסבוק צנחה, שינקמן "נאלצה", כדבריה, לעבור לאינסטגרם. "זה מטלטל. אהבת הקהל וההישענות עליו זה סופר קשה. אתה מתחיל למדוד את עצמך לפי הלייקים. המיידיות שיש לפייסבוק ולאינסטגרם היא קשה, לא ידעתי בהתחלה לאן זה יגיע".
ההתמסרות לרשתות גבתה משינקמן מחיר נפשי לא פשוט. "בתקופות מסוימות אני מרגישה שהביטחון שלי נבנה על זה. אני לא גאה בזה, אבל כשיורדים לי ארבעה עוקבים אני עצובה. אני לוקח תגובות קשה מאוד. אם מישהו לא מחובר למציאות אז אני לא אקח ללב, אבל אם כותבים לגופו של אדם אני מאוד נעלבת".
"מישהי כתבה על תמונה שהעליתי 'שמנת?'. אני יודע שאנשים כותבים את זה ממקום שרע להם עם עצמם, אבל שאלתי 'למה את מדברת ככה?', אז היא הגיבה 'תעשי עם זה מה שאת רוצה'. העליתי את התגובה שלה בפנים חשופות לסטורי והיא חסמה אותי. יש אנשים משוגעים מאחורי המסכים, אבל זה לא קורה בעולם האמיתי פנים אל פנים. אנשים לא אומרים דברים רעים כאלה בעולם האמיתי".

עוד "ברשת":

שינקמן יצרה קהילה נאמנה של עוקבים ועוקבות, שעוסקת בעיקר בזוגיות ומערכות יחסים. אירועי ה"ספיד-דייטינג" שלה הפכו לשם דבר, והיא כבר מתכננת אירוע של אלף איש. "מה זה אהבה? אהבה זה כלום, היא לא מחזיקה מים. אם אתה לא מסתדר עם בן אדם, ואין תקשורת אז אהבה זה שטויות. הבסיס זה תקשורת ועבודה על הזוגיות. אי אפשר להגיד אהבה זה מספיק, צריך לייצר כל הזמן עניין ולהחיות אותה".
היא עצמה בזוגיות רצופה מגיל 19. "רופא טוב זה לא רופא שחלה בכל המחלות אלא אחד שיודע לטפל בהן", אמרה שינקמן ומיד מתייחסת לטענות אחרות שהעלו כלפיה. "לפני כמה זמן כתבו בקבוצה גדולה בפייסבוק שהגברים באירועי הרווקים שלי הם ניצבים בתשלום. מאיפה יש לי כסף לשלם ל-50 ניצבים?".
"יש לי יותר מ-300 זוגות נשואים, אומרים שיש לי וילה בגן עדן. מי ישמע אני קונה שם נדל"ן", הוסיפה. "אין לי נוסחה, אנחנו כל הזמן לומדים. הקורונה טרפה את הקלפים ושינתה את המשחק של הדייטינג. היו אנשים שלא היו שנה באירוע גדול ופתאום הגיע לאירוע רווקים וחטפו התקפי חרדה. זה גם גרם להרבה אנשים להבין שהם רוצים זוגיות. לפעמים לשלוש דקות האלה יש יותר יתרון מלדבר עשר שעות מאחורי מסכים".
2 צפייה בגלריה
רוני שינקמן משפחה בצמיחה בנק הפועלים
רוני שינקמן משפחה בצמיחה בנק הפועלים
שינקמן ובן הזוג ברק. "הוא עושה את כל מה שאני לא רוצה לעשות"
(צילום: דנה קופל)
לאחרונה בעלה ברק, שהיה עד כה מאחורי הקלעים, החליט להיחשף בפודקאסט חדש שהם מגישים יחד. "ברק בעלי הוא איש עסקים, ראה את מה שאני עושה, ורצה להשקיע בזה. הוא עושה את כל מה שאני לא רוצה לעשות. שואלים אותו כל הזמן איך זה מרגיש שרוני לובשת את המכנסיים בבית. אין לנו אג'נדה פמיניסטית בבית, אבל ברור שזה הערכים שמובילים אותי".
"הוא עדיין מסגביר לי, אבל בדברים שקשורים לעסקים. כל הגברים בעולם מסגבירים דברים ויוצאים מנקודת הנחה שהם יודעים יותר. אבל אני צריכה להבהיר לו משהו – הוא לא מערער עליי בנוגע לזוגיות. אבל במה שקשור לעסקים, כשאני פולשת לתחום שלו, זה יכול לקרות".
לצד הסטוריז על אהבה וזוגיות, בשנתיים האחרונה פתחה שינקמן קבוצה שמסייעת לנשים שחוות אלימות במשפחה. "הקבוצה מכילה נשות מקצוע ובנות שפונות אליי אני מפנה את השאלות שלהן לחוקרות. זה תמיד מציל. יש שם סיפורים מאוד קשים, ויש גם הרבה תסכולים עד שמוציאים מישהי ממערכת יחסים אלימה. יש גם כאלה שחוזרות לשם, וזה יכול להוביל לתסכול גדול".
"אם לא הייתה לי את המומחיות לחלוק איתן את הסיפורים האלה הייתי קורסת", הוסיפה שינקמן. "היום אני מצליחה לעשות את ההפרדה הזאת ולהעריך את החיים שלי יותר. זה גם גורם לעוקבות שלי להיות יותר ערניות לסביבה שלהן. בשנתיים האחרונות זה הדבר העיקרי שאני עושה, אבל אם אני אשים את זה בסטורי לא יעקבו אחריי".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.