ענקית הטכנולוגיה גוגל מכריזה היום (ד') על הרחבת יכולות החיפוש הוויזואלי מבוסס הבינה המלאכותית עבור משתמשי אנדרואיד. בניגוד להיום, חיפוש ויזואלי לא יצריך שימוש ייעודי באפליקציית גוגל לנס או אפליקציית החיפוש של גוגל, אלא יתאפשר ישירות מתוך כל אפליקציה או אתר שבהם משתמשים נתקלו בתמונה או סרטון שעליהם הם רוצים לחפש מידע נוסף. הפיצ'ר החדש נקרא "לחפש במסך שלך", והוצג ככזה שיהפוך את חוויית החיפוש לאינטואיטיבית יותר. גוגל הכריזה עליו ועל יכולות חדשות נוספות מבוססות בינה מלאכותית במסגרת אירוע במשרדיה בפריז. "אנחנו ממציאים את החיפוש מחדש, השיא עדיין לפנינו", אמר פראבאקר ראגאבן, סגן נשיא בכיר והאחראי לתחום החיפוש בגוגל. מניית החברה צנחה ב-8% לאחר האירוע.
(צפו באירוע של גוגל בפריז)

עוד בנושא:

כך יתבצע החיפוש הוויזואלי החדש: בזמן צפייה בסרטון או תמונה תוכלו ללחוץ לחיצה ארוכה על לחצן ההפעלה או הבית בטלפון, המפעיל את הסייעת הקולית גוגל אסיסטנט ולהקיש על "חפש במסך". בעקבות זאת, יתבצע זיהוי של המוצר, האובייקט או האתר שמופיע בתמונה, ויתאפשר לחפש עליו מידע נוסף. לפי נתוני גוגל, נכון להיום ברחבי העולם משתמשים מבצעים מעל 10 מיליארד פעמים בחודש חיפוש ויזואלי בגוגל לנס באמצעות המצלמה או התמונות שבמכשיר של המשתמשים, וככל הנראה ההרחבה החדשה שתאפשר לבצע חיפוש כזה גם דרך אפליקציות חיצוניות, רוצה להנגיש את היכולות הללו אפילו יותר. "העידן של חיפוש ויזואלי הגיע", אמר ראגאבן.
6 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
(צילום: AP)
חדשות נוספות מהאירוע נגעו לפיצ'ר "Multisearch", שמאפשר לחפש באמצעות תמונה וטקסט בו-זמנית, בניגוד לחיפוש שמתבסס על אחד הפרמטרים בלבד. הפיצ'ר, שהיה זמין עד כה רק בארה"ב, הגיע כעת לכל השפות והמדינות שבהן גוגל לנס זמין - כולל בישראל. החיפוש המשולב מאפשר למשל לחפש מוצר מסוים על בסיס תמונה, תוך הקלדת שם של צבע אחר כדי למצוא תוצאות בהתאם. דוגמה נוספת היא חיפוש של צמח על סמך תמונה, בתוספת טקסט ששואל איך לטפל בו. לאחרונה, גוגל השיקה גם את היכולת לחפש תמונה בתוספת הכיתוב "קרוב אליי", כדי למצוא מוצר מסוים, או מנה במסעדה למשל, לרכישה בקרבת המשתמש. הפיצ'ר זמין כרגע רק בארה"ב, ולפי גוגל יהפוך בחודשים הקרובים לזמין בעולם. בחודשים הקרובים יכולת החיפוש המשולב אף תתרחב לכל תמונה בדף תוצאות החיפוש בגוגל.
לאחרונה, הפופולריות הגוברת של ChatGPT, צ'אטבוט מבוסס מודל שפה של בינה מלאכותית מבית Open AI נתפס כאיום על פני הדומיננטיות של גוגל בתחום חיפוש מידע ותשובות לשאלות שונות ברשת, בשל היכולת שלו להנגיש את המידע בצורת שיחה, ו"לחסוך" למשתמשים את הצורך לעבור על שורת לינקים כדי להגיע למידע שהם מחפשים. על רקע זה, בגוגל חשפו השבוע את כוונותיה להשיק בהדרגה צ'אטבוט משלה בשם Bard. בשלב ראשון, הוא יושק להתנסות של בודקים. בשבועות הקרובים, הוא צפוי להיות מושק לקהל הרחב ובהמשך אף להשתלב במנוע החיפוש של גוגל. בניגוד ל-ChatGPT שמספק תשובות מעודכנות עד לסוף 2021, Bard מחובר לאינטרנט ויכול לספק תשובות עדכניות יותר.
ראגאבן הדגים את הדור הבא של החיפוש בגוגל, שיתבסס על Bard, והראה כיצד הוא יאפשר להקליד שאילתה כמו "עזור לי להבין את היתרונות והחסרונות של רכישת מכונית חשמלית" ולקבל רשימה מסודרת של יתרונות וחסרונות. "עבור שאלות רבות אין תשובה נכונה אחת ובטח תרצו לחקור מספר זוויות. לכן אנחנו מביאים בינה מלאכותית גנרטיבית לתוצאות החיפוש", הסביר. "הפוטנציאל של בינה מלאכותית גנרטיבית רחב יותר מטקסטים. היא תאפשר לאנשים דרכים חדשות של אינטראקציה עם מידע ויזואלי".
6 צפייה בגלריה
פראבאקר ראגאבן
פראבאקר ראגאבן
סגן נשיא גוגל, פראבאקר ראגאבן
(צילום: גוגל)
6 צפייה בגלריה
גוגל מדגימה את Bard
גוגל מדגימה את Bard
גוגל מדגימה את Bard
(צילום: אושרית גן-אל)
אמש הודיעה מיקרוסופט כי תשלב במנוע החיפוש בינג ובדפדפן אדג' מודל שפה חדש של OpenAI, שבה היא משקיעה כבר שנים, והשקיעה לאחרונה מיליארדי דולרים נוספים. גם במקרה הזה, בניגוד ל-ChatGPT, המודל החדש יוכל לסרוק אחר מידע באינטרנט כדי לספק למשתמשים תשובות עדכניות. במיקרוסופט מקווים ככל הנראה כי החידוש יאפשר לה לגבור על גוגל בשוקי החיפוש והדפדפנים, שבהם מוצריה נחשבים לפופולריים בהרבה מאלו של מיקרוסופט.
6 צפייה בגלריה
Multisearch
Multisearch
Multisearch
(תמונה: גוגל)
6 צפייה בגלריה
Multisearch
Multisearch
Multisearch
(תמונה: גוגל)
על רקע זה, בהכרזה של גוגל היום על היכולות החדשות בחיפוש ויזואלי, היא הדגישה את ההיסטוריה שלה, וכן את יכולותיה הנרחבות בתחום הבינה המלאכותית: "מאז ימיו הראשונים של מנוע החיפוש שלנו, בינה מלאכותית עזרה לנו בהבנת השפה והפכה את תוצאות החיפוש למועילות יותר. במהלך השנים, העמקנו את ההשקעה שלנו בבינה מלאכותית ועכשיו אנחנו יכולים להבין מידע על צורותיו הרבות - מהבנת שפה ועד הבנת תמונה ווידאו ואפילו הבנת העולם האמיתי", נכתב בהצהרה. בחברה אף פרסמו פוסט בבלוג הרשמי שלה שמדגיש את הדרכים השונות שבהן בינה מלאכותית באה לידי ביטוי במוצריה השונים.
באירוע הוכרזו חידושים נוספים, בהם Glanceable Directions - פיצ'ר חדש בגוגל מפות שיושק ברחבי העולם בחודשים הקרובים ויאפשר לקבל הנחיות ניווט ללא צורך לבטל את נעילת הטלפון, לפתוח את האפליקציה ולהשתמש במצב ניווט מקיף. כך ניתן יהיה לקרוא את הנחיות הניווט גם בזמן הנסיעה, ולעקוב אחריהן ישירות מסקירת המסלול או ממסך הנעילה. הפיצ'ר יתאים לניווט בהליכה, רכיבה על אופניים ונסיעה בתחבורה ציבורית.
6 צפייה בגלריה
תרגום קונטקסטואלי
תרגום קונטקסטואלי
תרגום קונטקסטואלי
(תמונה: גוגל)
בחברה גם הודיעו כי התרגום בגוגל טרנסלייט יהפוך לקונטקסטואלי יותר, עיצוב חדש שלו יגיע ל-iOS ויתווספו לו מחוות חדשות שיאפשרו למשל לבחור במהירות שפה שבה נעשה שימוש לאחרונה, באמצעות החלקה. עוד בגוגל מפות - יושק פיצ'ר "תמונה מציאותית", שמאפשר לקבל תמונה מדויקת ואימרסיבית יותר על מקום לפני הביקור בו, במספר ערים נבחרות בעולם. פיצ'ר "צפייה בשידור חי" שמאפשר לנווט באמצעות מציאות רבודה (AR), גם במקומות סגורים מסוימים, מתרחב, ויהיה זמין ביותר מאלף שדות תעופה, תחנות רכבת וקניונים בערים נבחרות בעולם בחודשים הקרובים. כמו כן, יושקו פיצ'רים לרכבים חשמליים, למשל כאלה שיסייעו לנהגים למצוא את המקום הטוב ביותר עבורם להטענת הרכב.
הכותבת היא אורחת גוגל בפריז
פורסם לראשונה: 16:10, 08.02.23