מיקרוסופט שמה הערב (יום ג') סוף לשמועות והכריזה על גרסאות חדשות של מנוע החיפוש בינג ושל הדפדפן אדג' שבהן ישולב מודל שפה חדש של OpenAI, החברה שעומדת מאחורי הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT. שילוב יכולות הבינה המלאכותית המתקדמות של OpenAI נועד לסייע למיקרוסופט במאבק מול גוגל, ששולטת היום בשוקי החיפוש והדפדפנים.
5 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ו-ChatGPT
מיקרוסופט ו-ChatGPT
מיקרוסופט ו-ChatGPT
(Editorial credit: Ascannio / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מהדגמה שערכה מיקרוסופט לעיתונאים עולה כי בניגוד ל-ChatGPT, מודל השפה החדש שישולב בבינג ובאדג' יוכל לסרוק אחר מידע באינטרנט על מנת לספק למשתמשים תשובות עדכניות. "בינג בוחן תוצאות מרחבי הרשת על מנת למצוא וליצור תקציר של התשובה שאתם זקוקים לה", הסבירו בחברה, "לדוגמה, ניתן לקבל הוראות מפורטות לדרך שבה ניתן להחליף ביצים במרכיב אחר בעוגה שאתם אופים באותה רגע, בלי לגלול לאורך תוצאות שונות".
"זהו יום חדש בתחום החיפוש", אמר מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה באירוע שהתקיים הערב במטה החברה ברדמונד, וושינגטון. "המרוץ מתחיל היום, ואנחנו מתכוונים לנוע ולנוע מהר. הכי חשוב, אנחנו רוצים לעשות הרבה כיף בזמן שאנחנו מחדשים שוב בתחום החיפוש, כי הגיע הזמן".
5 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של בינג החדש
אירוע ההשקה של בינג החדש
אירוע ההכרזה של מיקרוסופט
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה
סאטיה נאדלה
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה
(צילום: AP)
במיקרוסופט אומרים כי הגרסה החדשה של בינג מבוססת על מודל שפה יותר עוצמתי מ-ChatGPT שהותאם באופן ספציפי לחיפוש. מנוע החיפוש המשודרג, מבטיחים בחברה, "יספק חיפוש טוב יותר, תשובות מפורטות יותר, חוויית צ'אט חדשה ואת היכולת ליצור תוכן (באמצעות בינה מלאכותית - י.מ). אנחנו חושבים על הכלים האלה כעל טייס משנה מבוסס AI לרשת". דפדפן אדג' יקבל שני פיצ'רים חדשים: Chat ו-Compose. במיקרוסופט אומרים כי באמצעות סרגל הצד של הדפדפן יהיה ניתן בין היתר לבקש תקציר של דוח פיננסי, ולאחר מכן להשתמש בפיצ'ר הצאט על מנת לבקש מהדפדפן להשוות את הנתונים לדוח של חברה אחרת ולהציג את ההבדלים בטבלה. תוכלו גם לבקש מאדג' לכתוב עבורכם תוכן, למשל פוסט בנושא מסוים ברשת החברתית לינקדאין, ולבחור את הטון המתאים לכם - מקצועי, קליל, מצחיק וכו'. הגרסאות החדשות של בינג ואדג' יהיו זמינות החל מהיום בדסקטופ, אולם השימוש בכלי ה-AI החדשים יהיה מוגבל לכמה ניסיונות בלבד. מיקרוסופט תפתח רשימת המתנה ולדבריה הגרסאות המלאות של הדפדפן ומנוע החיפוש יהיו זמינות ברחבי העולם בשבועות הקרובים.
5 צפייה בגלריה
הגרסה החדשה של בינג
הגרסה החדשה של בינג
כך ייראה צ'אט עם מנוע החיפוש בינג
(צילום: מיקרוסופט)
מיקרוסופט השיקה את מנוע החיפוש בינג בשנת 2009, אך למרות מאמציה הוא לא הפך לאיום משמעותי על ההגמוניה של גוגל בתחום. מדובר אומנם במנוע החיפוש השני הכי פופולרי ברשת, אולם לפי הנתונים של אתר Statcounter, נתח השוק שלו עמד בינואר 2023 על כ-3% בלבד, בזמן שכ-93% מהחיפושים ברשת בוצעו באמצעות גוגל.
ההכרזה של מיקרוסופט מגיעה יום אחרי שגוגל הודיעה כי בשבועות הקרובים היא מתכוונת להשיק צ'אטבוט בשם Bard ("משורר"), שישולב בהמשך במנוע החיפוש הפופולרי שלה. הצ'אטבוט של גוגל מבוסס על מודל השפה LaMDA שהוצג על ידי החברה לראשונה בשנת 2021, ובניגוד לגרסה הנוכחית של ChatGPT, הוא מסתמך על מידע מהרשת. מחר צפויה גוגל לערוך אירוע בפריז, שבו היא עשויה לחשוף פרטים נוספים על Bard.
5 צפייה בגלריה
גוגל מציגה את Bard
גוגל מציגה את Bard
Bard, הצ'אטבוט החדש של גוגל
(צילום: shutterstock)
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק< ChatGPT, שהושק בסוף נובמבר 2022, הפך תוך זמן קצר לאחת התופעות הטכנולוגיות המדוברות ביותר בשנים האחרונות בזכות היכולת ליצור טקסטים מורכבים בנושאים שונים לפי בקשת המשתמשים. לפי מחקר של בנק ההשקעות UBS, הוא הגיע תוך חודשיים ל-100 מיליון משתמשים חודשיים ובכך הפך ליישום שצמח בקצב המהיר ביותר אי פעם, כשבדרך הוא עוקף בין היתר את טיקטוק ואינסטגרם.
מיקרוסופט השקיעה מיליארד דולר ב-OpenAI כבר בשנת 2019, אך בחודשים האחרונים השותפות בין שתי החברות התהדקה באופן משמעותי: בחודש שעבר הכריזה ענקית הטכנולוגיה כי השקיעה בסטארט-אפ הבינה המלאכותית "מיליארדים רבים" - 10 מיליארד דולר לפי הדיווחים - ובנוסף היא החלה להטמיע חלק מהכלים שפותחו על-ידו בשירות הענן שלה, אז'ור. כמו כן, דווח כי היא שוקלת לשלב את הכלים של החברה בתוכנות וורד, אאוטלוק ופאוורפוינט.