ברקע הסערה סביב דבריו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אשר תקף השבוע את הליך החקיקה המהיר סביב המהפכה המשפטית בריאיון ל-CNN, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', סימן "לייק" למספר ציוצים שתקפו את הריאיון בטוויטר. באחד מאותם ציוצים, נטען כי "יש רק דבר אחד יותר גרוע מהתערבות בעצמאות של נגיד בנק ישראל - התערבות של נגיד בנק ישראל בהליך חקיקה של הפרלמנט. ימים אפלים מאוד".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
עד כה סמוטריץ' לא הגיב במפורש לדברי הנגיד וגם לא מסר תגובה, אולם אחיו, טוביה סמוטריץ', תקף בחשבון הטוויטר שלו את הנגיד וטען כי הוא "מבולבל לחלוטין, פועל בניגוד מוחלט למהות תפקידו ועלול לפגוע בכלכלת ישראל". גם חלק מחברי הממשלה מיהרו לתקוף את הדברים, בהם חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלת ישראל החדשה: שר החוץ - הנגיד, שרת הפנים - היועמ"שית. הנה חסכנו בחירות".
2 צפייה בגלריה
הלייק שסימן שר האוצר לציוץ שתקף את הנגיד
הלייק שסימן שר האוצר לציוץ שתקף את הנגיד
הלייק שסימן שר האוצר לציוץ שתקף את הנגיד
(מתוך טוויטר)
פרופ' אבי בן בסט, מנכ"ל משרד האוצר ומנהל בכיר בבנק ישראל לשעבר, הסביר אתמול (רביעי) בריאיון לאולפן ynet מדוע דבריו של הנגיד היו ראויים ואף מחויבים מתפקידו: "על פי חוק, תפקידו של הנגיד הוא לא רק לנהל את המדיניות המוניטרית, אלא הוא גם היועץ הכלכלי של הממשלה. לכן, תפקידו לנתח כל מהלך שיש לו השפעות מרכזיות ואם הוא רואה סכנות תפקידו להזהיר במועד".
עוד אמר בן בסט, כי "אני לא איש הסברה ולא יודע איפה הדרך הטובה ביותר לעשות את הדברים. אנחנו בעולם חופשי, אני חושב נכון לדבר על הבעיות בכל במה. מה שמטריד אותי בהקשר הזה הוא שמנסים להאשים את השליח. אף פעם לא שמעתי שכאשר החזאי צופה סופה גדולה, מאשימים אותו ביצירת הסופה. עדיף למנוע את הסכנה מראש מאשר לחוות אותה".
2 צפייה בגלריה
 אמיר ירון
 אמיר ירון
אמיר ירון
(צילום: יריב כץ)
על הטענה של הנגיד ירון כי "נכון לעכשיו, השינויים שנעשים בחקיקה עלולים לפגוע בעצמאות המוסדות בישראל. יותר מכך, התהליך עצמו הוא חפוז ונעשה ללא הסכמה רחבה בציבור סביבו", אמר בן בסט כי "אני בהחלט שותף לדברים ואני מאוד מודאג מההשלכות הכלכליות החמורות שתהיה למהפכה המשטרית שמנסים ליצור כאן".
כמו כן, בריאיון אמש לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio התייחס לדברים גם מורטון (מורט) קליין, נשיא ארגון ציוני אמריקה (ZOA) אשר נפגש אתמול עם השר בצלאל סמוטריץ' במהלך ביקורו בארה"ב, וטען כי "אני לא מסכים איתו, אבל אני חושב שאם הוא חושב שעלולות להיות השלכות כלכליות קשות זה בסדר שהוא ידבר".