המאבקים בין ההסתדרות להנהלת נמל אשדוד נמשכים, ובינתיים העומס החריג בנמלים - בעיצומו. כעת, הניסיון של הנהלת הנמל לגייס עובדים זמניים לתגבור העבודה גורר גרסאות סותרות לגבי זהות העובדים שיגוייסו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההסתדרות מאשרת כי הנהלת הנמל אכן פנתה אליה בבקשה להוסיף כ-100 עובדים לפעילות בקו המים כדי לזרז את פריקת האוניות (שכן שינוי במצבת העובדים בנמל מחייב את אישורה של ההסתדרות), אולם ההסתדרות טוענת כי בניגוד להודעת הנמל - לא מדובר בגיוס של עובדים, אלה בהעברה של עובדים מתוך הנמל ומנמל אילת. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, אמר כי "לא מדובר בגיוס של עובדים חדשים או זמניים. מהשיחות שלנו עם הנהלת הנמל עולה שהיא מבקשת להכשיר עובדים מתוך הנמל ולהשאיל עובדים מנמל אילת. הנושא נמצא במו"מ".
1 צפייה בגלריה
נמל אשדוד
נמל אשדוד
נמל אשדוד
(צילום: אבי רוקח)
מנגד, בהנהלת נמל אשדוד טוענים כי ביקשו מההסתדרות להוסיף לעבודה ברציפים עובדים זמניים מתוך מערך עובדי הקבלן המספקים שירות בנמלים, לצד ניוד של עובדים אחרים וניוד עובדים מנמל אילת.
בינתיים, עשרות אוניות ממתינות לפריקה במפרץ חיפה ומול חופי אשדוד, מה שפוגע במפעלים רבים הממתינים לחומרי גלם ונאלצים לשלם לקנסות כבדים לבעלי האוניות על העיכוב. כל אלה יוצרים לחצים כבדים לייקור מוצרים רבים במשק. העומס פוגע גם במכירות ללקוחות בחו"ל, שמשלוחים אליהם מתעכבים, כאשר חברות ספנות בוחרות לדלג על הנמלים הישראלים כדי שלא להיתקע בפקק האוניות.
המו"מ על תוספת עובדים שעשויים להקל על העומסים הכבדים בנמלים מגיע לאחר הסכמות זמניות שנחתו עם עובדי הנמל הנוכחיים לפני כשבועיים, וכשלו בטיפול בעומסים. לפי ההסכמות שנחתמו אז בין ההסתדרות להנהלת הנמלים, עובדי נמל אשדוד יוכלו לעבוד ארבע שעות נוספות מעבר למשמרות הרגילות שלהם ולקבל עבורן שכר של שמונה שעות. בפועל, ההסכמות הללו לא פתרו את בעיית העומסים, על אף שיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אמר אז כי "השינוי יורגש כבר ממחר בבוקר והתורים ייעלמו בתוך ימים".