לראשונה: נמל אשדוד מודה במחסור בעובדים שמקשה עליו לעמוד בעומסי הפריקה, שיוצר פקק ארוך של ספינות הממתינות בכניסה אליו, לעתים אף יותר משבועיים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנכ"ל הנמל, משה (שיקו) ז'אנה, אמר הבוקר (יום ה') כי יבקש מההסתדרות לגייס קרוב ל-100 עובדים זמניים שיתגברו את קו הרציפים ויסייעו בקיצור התורים להמתנה, שפוגעים במפעלים רבים הממתינים לחומרי גלם, מביאים לקנסות כבדים מבעלי האוניות למזמיני הסחורה, ויוצרים לחצים לייקור מוצרים רבים במשק.
1 צפייה בגלריה
נמל אשדוד
נמל אשדוד
נמל אשדוד
(צילום: אבי רוקח)
מי שעוד סובלים מהמשבר עם יבואני התבואות, שכן אוניות עם מטעני תבואות ומוצרי גרעינים (חיטה, סויה, תירס ועוד), ממתינות מחוץ לנמל שבועות רבים. בארץ מתחיל להיווצר מחסור בתבואות למשק החי ולמאכל אדם, והקנסות הכבדים, שנאלצים היבואנים לשלם לחברות הסחר הימי הבינלאומיות גבוהים, מתגלגלים לאזרחי המדינה דרך ייקור מחירי המזון.
איתי רון, יו"ר איגוד יבואני התבואה, הודה לז'אנה על הנכונות להושיט יד לעזרה, לקראת הגידול הצפוי בעומס בחודשי הקיץ. עם זאת, גיוס עובדים זמניים מחייב את אישור ההסתדרות, מאחר והעבודה בנמל מתבססת על עובדיו הקבועים. ההסתדרות הודיעה לפני כשבוע על הסכם עם העובדים לתוספות שכר תמורת נכונותם להתייצב למשמרות נוספות, אולם עד כה לא היכר שיפור בזמני ההמתנה בנמל.
מנמל אשדוד נמסר בתגובה כי "הפתרון היחידי לקיצור זמני ההמתנה בנמלי ישראל היא תוספת כוח אדם זמני לקו המים למספר חודשים, ולכן פנה הנמל להסתדרות בבקשה לגייס עשרות עובדים זמניים למספר חודשים".