מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), רגע לפני פיזור אפשרי, בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים, הקובעת כי חייל משוחרר שסיים את שירותו הסדיר בשנת 2020 יהיה זכאי למענק חד פעמי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתוך כך, חייל משוחרר בודד או שאושרה בקשתו לתשלום משפחתי יקבל מענק בסך 4,500 שקל; לחייל משוחרר ששירת 22 חודשי שירות לפחות ישולם מענק בסך 1,800 שקל, ואם שירת פחות מ-22 חודשים יקבל 1,000 שקל. כמו כן, ישולם מענק מוגדל גם למי שבעת שירותם בשירות לאומי היו נשואים או שנחשבו בודדים.
1 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בזירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה
פעילות כוחות צה"ל בזירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה
חיילים שהשתחררו משירות בשנה האחרונה יקבלו מענק חד פעמי
(צילום: דובר צה"ל)
בדברי ההסבר נכתב: "ביולי 2020 אושר בכנסת חוק התוכנית לסיוע כלכלי. במסגרת החוק תוקן, בין השאר, חוק קליטת חיילים משוחררים, ונקבע כי יינתן מענק חד פעמי, בגובה 500 שקל, לכל חייל משוחרר שסיים או שיסיים את שירותו הסדיר בשנת 2020. עתה, עקב התמשכות המשבר הבריאותי והכלכלי, הוחלט להוסיף הוראה לעניין מענק נוסף שיינתן לכלל החיילים שהשתחררו בשנת 2020 ולאלה שישתחררו עד תום שנה זו.
"לשם מימון מענק זה, 120 מיליון שקל יועברו ממשרד האוצר ו-12 מיליון שקל יועברו ממשרד הביטחון לקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, שתפעל להעברתו ישירות לחשבונות הבנק של החיילים המשוחררים הזכאים".
45 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה שלישית ללא מתנגדים.
השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון והשר לנושאים אסטרטגיים, מיכאל ביטון, אשר יזם את החוק: ״זהו רגע של נחת בתקופה פוליטית מורכבת, קשה וסוערת. החיילים המשוחררים הם מעל לכל ויכוח פוליטי״.
גם שר האוצר, ישראל כץ, בירך: "עלינו לתת לחיילים המשוחררים את כל הכלים כולל הכשרות מקצועיות שיסייעו להם להיכנס לשוק העבודה".

עוד אושר בכנסת: "חוק הסיבים"

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית גם את חוק "חוק הסיבים" של שר התקשורת לשעבר יועז הנדל. החוק ייאפשר פריסת סיבים אופטיים במטרה לספק שירותי אינטרנט מתקדמים תוך הקטנת החסמים הקיימים כיום. לצורך כך, ייקבעו הסדרים שיחולו על בעלי רישיונות בשוק התקשורת, כמפורט בחוק.
חברת בזק תהיה רשאית לבחור את האזורים שבהם היא מבקשת לפרוס רשת מתקדמת ולהודיע על כך לשר התקשורת. כמו כן, תוטל חובת תשלום על גופים שיש להם זיקה לרשת המתקדמת, במטרה לייצר מקור כספי להשתתפות במימון פריסתה באזורים שבהם בחרה בזק שלא לעשות זאת.
37 ח"כים תמכו בחוק התקשורת בקריאה שלישית, ח"כ אחד התנגד.