נעילה שלילית היום (ה') בתל אביב: מדדי ת"א 35 ות"א 125 ירדו היום ב-0.8% ו-0.5% בהתאמה. מניית שיכון ובינוי השלימה ירידה שבועית של 21.7%, לאחר שאמש חשף כלכליסט את הפיטורים הצפויים של מנכ"ל שיכון ובינוי לפידות. היום צללה המנייה ב-8.1% ואתמול ב-17.8%. עוד בלטו היום: מחזיקי האג"ח אישרו את הסדר חיזוק הביטחונות ודלק עלתה ב-3.9%. ירידות חדות נרשמו בבנקים, פועלים ירד ב-2.2%, מדד הבנקים ירד ב-1.6%. יום שמיני רצוף של ירידות בבזן, שאיבדה היום 3.4%.
בסיכום שבועי: מדדי ת"א 35 ות"א 125 ירדו השבוע ב-1.2% ו-0.1%. המדד הענפי המצליח השבוע - ת"א תקשורת וטכנו' מידע שטיפס ב-5.7%. המדד הענפי המאכזב השבוע - ת"א בנקים שצנח ב-4.1%. בת"א 35, בזק הובילה השבוע לאחר שזינקה ב-16%, בתחתית המדד השבוע, שיכון ובינוי שצנחה כאמור ב-21.7%. 
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסופרגז, על רקע הנפקתה בבורסה: מניית חברת האם אלקו ירדה ב-1.4%. מההסתדרות נמסר כי "מהלך ההנפקה, שיש לו השלכות משמעותיות על תנאי ההעסקה בסופרגז, קודם בחוסר תום לב עוד לפני שהסתיים המו"מ בין ההנהלה לנציגות העובדים".
אנלייבקס זינקה ביותר מ-14% לאחר שהודיעה כי משרד הפטנטים ביפן הוציא הודעת אישור על פטנט, המכסה את ה-Allocetra, התרופה האימונותרפית של החברה שנועדה לטפל בהשבת איזון למערכת חיסונית שיצאה מכלל שליטה. החברה מצפה כי הפטנט החדש יוכר ביפן במהלך הרבעון השלישי של 2020.
מניית אל על עלתה ב-0.7% לאחר שחברת התעופה דחתה את מתווה הסיוע של המדינה, ובמקום זאת, מציעה חלופה שתמנע את הלאמתה: דירקטוריון אל על מציע לאוצר להנפיק למדינה נייר ערך המיר למניות בשווי 60 מיליון דולר, במקביל להנפקה לציבור בשווי 40 מיליון דולר. זאת, תמורת ערבות מדינה ל-75% מההלוואה בסך 300 מיליון דולר.
בזק קפצה ב-4.2%: משרד התקשורת מחזק את כוחה על חשבון הספקיות הקטנות - יאפשר לבזק לשווק חבילת תשתית אינטרנט ביתי בשיתוף ספק, בחשבונית אחת וללא הגבלת זמן. מצד אחד, הצעד עשוי להפסיק את הבלבול של הלקוח, שיפעל מול גוף אחד במקום מספר גופים, אך מצד שני הלקוח יהיה מודע פחות לאפשרויות התחרותיות העומדות בפניו עם סיום החבילה. המהלך יוביל לחיזוק כוחה של בזק בשוק האינטרנט בו ממילא היא שולטת ולפגיעה בספקיות האינטרנט הקטנות.

העלייה בדלק

לפי תוצאות לא רשמיות. הסדר חיזוק הביטחונות בקבוצת דלק עבר בהצבעה בקרב מחזיקי כל שבע סדרות האג"ח של החברה, כך נודע אתמול בלילה לכלכליסט. המשמעות היא שדלק תשנה את שטר הנאמנות עם מחזיקי האג"ח באופן שיאפשר לה למכור את דלק ישראל עד סוף ספטמבר, לפרוע בתמורה חוב בסך מעל מיליארד שקל לחמישה בנקים ולשחרר 40% ממניות דלק קידוחים למחזיקי האג"ח, שלהם היא חייבת שישה מיליארד שקל.
ההסדר מאפשר לדלק תקופה של התאוששות, כשהיא מתחייבת לגיוס הון של 500 מיליון שקל לפחות עד אפריל 2021, מתוכם 450 מיליון שקל עד סוף 2020.
יומו האחרון של שבוע המסחר התנהל בת"א ברקע הנעילה המעורבת שקטעה אמש את רצף העליות בניו יורק - דאו ג'ונס ירד ב-0.7%, S&P 500 איבד 0.4%, נאסד"ק עלה ב-0.2%
המסחר בבורסה המקומית ננעל אתמול במגמה שלילית - מדד ת"א 35 מחק 0.9%, ת"א 125 איבד 0.6%. שיכון ובינוי צנחה ב-16.8%, לאחר חשיפת כלכליסט על פיטוריו הצפויים של המנכ"ל אייל לפידות, בשל הפעילות שלו כבעל מניות בחברת הביטוח כלל. כלל קפצה ב-3.6% על רקע ספקולציות כי לפידות יתמנה ליו"ר החברה.
ירידות חדות נרשמו בבנקים: לאומי צלל ב-2.4%, מדד הבנקים נחתך ב-1.7%. עוד בלטו: קמהדע זינקה ב-7% אחרי שהודיעה כי השלימה ייצור נוגדן מבוסס פלסמה אנושית לקורונה. לייבפרסון זינקה ב-5.7% בראש מדד ת"א 35, בזן צללה ב-5.8%.
פורסם לראשונה: 10:10, 18.06.20