מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס החזיר לעצמו את המקום הראשון בדירוג האנשים העשירים ביותר בעולם של פורבס, ולקח את התואר למנכ"ל טסלה ומייסד SpaceX אילון מאסק, שבועות ספורים לאחר שזה הדיח אותו מהפסגה.
על פי הערכות, הירידה במניות טסלה השבוע מחקה כארבעה מיליארד דולר מהונו הפרטי של מאסק. בכך הביאה הצניחה בשווי המניות את הורדתו של מאסק בדירוג, לאחר שנחשב לאיש העשיר ביותר בעולם במשך שישה שבועות. שוויו הנקי של מאסק מוערך כעת ב-173.4 מיליארד דולר, לעומת 190.3 מיליארד דולר של בזוס.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק וג'ף בזוס
אילון מאסק וג'ף בזוס
אילון מאסק וג'ף בזוס
(צילומים: AP, רויטרס)
כתוצאה מכך, בזוס החזיר את התואר שהחזיק במשך כמעט שלוש שנים לפני שמאסק טיפס למקום הראשון. השווי הנקי של מייסד אמזון עולה בשנים האחרונות יחד עם מחיר המניות של החברה שלו. עם זאת, עדיין ייתכן ששני המיליארדרים עוד יחליפו מקומות בעתיד הקרוב.
בימים אלה מתכונן בזוס לעזוב את תפקיד מנכ"ל אמזון במטרה להתמקד בפרויקטים אחרים. ההודעה על סיום תפקידו כמנכ"ל הגיעה ברקע הפריחה הגדולה של עסקי אמזון בצל המגפה, שנתנה דחיפה משמעותית לקניות אונליין על רקע הסגרים וההגבלות על המסחר הפיזי. בשל כך עלה שוויו הנקי של בזוס ליותר מ-200 מיליארד דולר באוגוסט האחרון - שווי שאף אדם לא הגיע אליו לפניו.
מאסק נמצא לאחרונה במוקד כמה מהסיפורים החמים ביותר בשוק ההון - החל ממרד רדיט נגד קרנות הגידור שניסו למכור את מניות גיימסטופ בשורט, ועד לעלייה המחודשת של מטבעות הקריפטו. כמעט כל הצהרותיו של מאסק יצרו הדים בשוק הקריפטו, כולל המהלך האחרון של טסלה שהודיעה כי תשקיע 1.5 מיליארד דולר בביטקוין, וכן התמיכה של המיליארדר בדוגקוין.