המריבות בצמרת משרד האוצר נמשכות ועימן האווירה העכורה במשרד. היום (רביעי) שיגר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מכתב בלשון חריפה אל האוצר, ישראל כץ. במכתבו יוצא מנדלבליט להגנתו של היועץ המשפטי במשרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, ושולל מכל וכל את האשמות שר האוצר, כי מסינג עוסק בשיטתיות בסיכול תוכניותיו הכלכליות של השר כץ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העימות בצמרת האוצר נקשר הפעם לגיבוש התוכנית הכלכלית הרחבה על ידי שר האוצר ערב הבחירות וטענת מסינג, במסמך ארוך ומנומק, כי חלק גדול מהתוכנית לא יוכל להתבצע ערב הבחירות. שר האוצר כץ הגיב בדברים קשים על הביקורת וטען בפני היועץ המשפטי לממשלה וגם בתקשורת, כי מסינג מסכל את תוכניותיו ומחבל בהן בכוונה תחילה.
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט ישראל כץ
אביחי מנדלבליט ישראל כץ
אביחי מנדלבליט וישראל כץ
(צילום: מוטי קמחי, אבי מועלם)
בעקבות זאת, שיגר מסינג מכתב חמור ומנומק אל מנדלבליט ובו התלונן על שר האוצר, כי בניגוד לדבריו, הוא אינו מהלך אימים על עובדי המשרד. "בכל תקופת הדיונים (על התוכנית הכלכלית) לא הילכתי 'אימים' על הפקידות במשרד האוצר ולא 'אסרתי' עליה ליטול חלק בדיונים לגיבוש המתווה המפורט... מדובר בטענות משוללות כל יסוד שאין בהן שמץ של אמת, ולא ברור מה הבסיס להן".
עוד כתב מסינג למנדלבליט, כי "לא נותר לי אלא להצר על שנכתבו ונאמרו באופן פומבי בתקשורת דברים, באופן שמוציא דיבתי רעה ופוגע בשמי הטוב. מובן שניתן לאמת זאת גם עם כל אחד מחברי הנהלת משרד האוצר ועם עובדי המשרד האחרים בכל אחד מאגפיו השונים של המשרד".
2 צפייה בגלריה
אסי מסינג וישראל כץ
אסי מסינג וישראל כץ
זכה לגיבוי היועמ"ש. אסי מסינג
(צילום: לע"מ, אבי מועלם)
כעת, במכתבו אל שר האוצר, הגן מנדלבליט בצורה מוחלטת על היועץ המשפטי של משרד האוצר מול כץ: "בניגוד לאמור במכתבך, עו"ד מסינג אינו פועל חלילה 'כדי לסכל' את מדיניותך - ההיפך הוא הנכון. הצגת הקשיים המשפטיים הכרוכים בקידומה של הצעה כזו או אחרת בוודאי איננה בבחינת 'סיכול', אלא היא חובתו של כל יועץ משפטי במערך הייעוץ המשפטי לממשלה".
מנדלבליט אף מדגיש, כי הוא משגר את המכתב "לנוכח הדברים הקשים שנאמרו, אף בכלי התקשורת, ראיתי לנכון לחזור ולהדגיש, כי יש בי אמון מלא בעורך הדין מסינג, שממלא את תפקידו נאמנה, וכי הוא זוכה לגיבוי מלא מצידי".
את העתק מכתבו שיגר הפעם מנדלבליט גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראש הממשלה החליפי, בני גנץ, למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, וליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פרגו.
יצוין, כי לאחרונה היחסים במשרד האוצר הוגדרו כעכורים מאוד אפילו על ידי מ"מ מנכ"ל המשרד, קובי בליטשטיין, שגם מינויו עורר התנגדות ותסיסה בקרב בכירי משרד האוצר. קודם לכן התפטרו כזכור שלושה הבכירים ביותר במשרד, המנכ"לית קרן טרנר-אייל, ראש אגף התקציבים, שאול מרידור, והחשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו.
משר האוצר כץ נמסר בתגובה: "שר האוצר עומד מאחורי כל מילה שאמר על התנהלות היועץ המשפטי של האוצר אסי מסינג. מסינג הטעה את היועץ המשפטי לממשלה במכתב תגובתו".