משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (ג') כי לראשונה הוא יוזם הליך פלילי בגין עבירות חוק מכר נגד קבוצת הנדל"ן אלדד פרי שנקלעה לחדלות פירעון. זאת לאחר שתלונה הוגשה למשטרה מטעם המדינה בגין הפרות חוק המכר הבטחת השקעות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חוק המכר מטיל אחריות פלילית על נושאי משרה בחברה אשר גבתה כספים מרוכשי דירות, מבלי להבטיח את הכספים בהתאם לחוק. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי בכוונתו לסייע לחקירת המשטרה ככל שיידרש ומסמכים רלוונטיים הועברו בעת הגשת התלונה.
1 צפייה בגלריה
התמונה של אלדד פרי
התמונה של אלדד פרי
בעלי פרי נדל"ן, אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
במשרד ציינו כי בהליך הפלילי, מרגע הגשת התלונה על ידי משרד הבינוי והשיכון, הנושא יועבר לטיפול משטרת ישראל ויוחלט אם יש לפנות לפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום נגד מנהלי החברה.
נזכיר כי בפברואר השנה פתח הממונה על חוק המכר במשרד, עמית גריידי, בהליך מנהלי מול חברת פרי נדל"ן בחשד לביצוע עבירות חוק מכר. החשד נגע להיותה של החברה יזמית במסווה של מארגנת קבוצות רכישה. באוגוסט האחרון קבע הממונה כי החברה הפרה את החוק ונקבע מולה מתווה לתיקון ליקויים ביחס לתשע קבוצות אותן היא ארגנה. כמו כן, נקבע עיצום כספי בסך של 800 אלף שקל.
בנוסף, במכתב אשר שלח הממונה לגופי המימון בפרויקטים השונים, הוא ציין את האחריות שלהם בהתאם לחוק המכר, כאשר המטרה היא לגרום לכל הגופים הרלוונטיים לעבוד יחדיו לצורך הגנה על הרוכשים בפרויקטים של חברת פרי נדל"ן. במקביל נמסר כי המשרד יסייע ברישום הקרקעות על שם חברי הקבוצות והדבר נקבע כיעד אסטרטגי בדרך להגנה על כספי הרוכשים.
בשבוע שעבר מינה בית המשפט המחוזי מרכז את עו"ד ארז חבר כנאמן זמני לנכסי פרי. תפקיד הנאמן יהיה לכנס את רכושו של פרי על מנת לשלם לנושים חלק מחובו כלפיהם. בכפוף לאישור תביעות חוב שיוגשו. כמו כן, הוצא צו איסור דיספוזיציה (העברת נכסים) על נכסיו של פרי. מוקדם יותר נחשף רכושו של פרי, ובו רכב יגואר משנת 2012, בית מגורים בשווי שבעה מיליון שקל ברחובות ודירה ברחובות. כמו כן, הוא חתום על ערבויות אישיות בסכום המוערך במעל ל-200 מיליון שקל.
מקבוצת אלדד פרי נמסר בתגובה: "חבל שהממונה על חוק המכר שוב מודיע לנו על הפעולות שהוא נוקט ביחס לחברה באמצעות התקשורת. בחודש אוגוסט האחרון פרסם אותו ממונה הודעה לעיתונות שבה הוא הודיע שהוא חתם עם החברה על מתווה לתיקון ליקויים בקבוצות ושעל החברה הוטל קנס כספי בגובה של 800 אלף שקל. עכשיו ללא התראה מוקדמת הוא מחליט באופן, שלדעתנו אינו חוקי, להפוך הליך אזרחי להליך פלילי ללא שימוע. חבל לנו שכך מתנהג רגולטור בישראל מתוך רצון לפרסום אישי ומבלי לכבד את הליך השיקום שבמסגרתו ניתן לתת מענה לליקויים שנמצאו".