שלב נוסף בקידום פרויקט פינוי בינוי מהגדולים בבת ים שנמשך מזה כעשור: כשנה לאחר שחתמו על הסכם שותפות, חברת מצלאוי דיווחה היום (ב') לבורסה כי שריינה ליווי בנקאי לפרויקט שהיא בונה עם חברת נצבא מקבוצת אירפורט סיטי ברחוב יוספטל בעיר. החברות חתמו עם בנק לאומי על הסכם ליווי לשלב א' של הפרויקט, המכונה "רובע איילון", בהיקף כספי כולל של 1.158 מיליארד שקל. שלב א' כולל 600 דירות.
במסגרת הפרויקט יהרסו 240 יחידות דיור ישנות בחמישה בנייני שיכון בני ארבע קומות לטובת 1,078 דירות חדשות בשישה מגדלים בני 43 קומות. זאת לצד שטחי מסחר ומשרדים בשטח של כ-25 אלף מ"ר. בשלב זה ממתינות החברות לקבלת היתר הריסה, חפירה ודיפון.
2 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי יוספטל בת ים
פרויקט פינוי בינוי יוספטל בת ים
פרויקט שנמשך עשור. מתחם יוספטל בבת ים

2 צפייה בגלריה
פרויקט רובע איילון מתחם יוספטל בת ים
פרויקט רובע איילון מתחם יוספטל בת ים
6 מגדלים בני 43 קומות. פרויקט רובע איילון
(הדמיה: viewpoint)
הפרויקט יתבצע בשני שלבים: הראשון כולל הריסת שני בנייני מגורים קיימים במתחם והקמת שלושה בניינים חדשים וכן שטחי תעסוקה ומסחר. השלב השני כולל הריסת שלושה בניינים והקמת שלושה בניינים חדשים ושטחי תעסוקה ומסחר. הפרויקט אושר על ידי הוועדה המקומית והמחוזית והוא נמצא כעת בשלבי קבלת היתר לשלב הראשון.

הון עצמי של עד 129 מיליון שקל

על פי ההודעה לבורסה, מסגרת האשראי כוללת 1.058 מיליארד שקל בערבויות לפרויקט, לרבות ערבויות לרוכשי הדירות על פי חוק המכר (דירות), ערבויות לבעלי הקרקע וערבויות נוספות כפי שיידרשו, וכן סך של 100 מיליון שקל באשראי פיננסי למימון ההקמה, בריבית שנתית בשיעור של פריים בתוספת 0.8%.
כמקובל בהסכמי ליווי בנקאי, זכויות החברות בפרויקט ישועבדו לטובת הבנק. החברות התחייבו גם לשעבודים והתחייבויות נוספים המקובלים בהסכמים מסוג זה, למכירת יחידות דיור במכירה מוקדמת בהיקפים שנקבעו מראש. כמו כן, התחייבו להעמיד הון עצמי של עד 129 מיליון שקל, שייתכן כי יופחתו ל-85 מיליון שקל בהתאם להגעה ליעדי מכירות מסוימים שנקבעו מראש.
לדברי סמי מצלאוי, יו"ר חברת מצלאוי, "הליווי הבנקאי מבנק לאומי מהווה הבעת אמון ביכולותיה של החברה ובאיכות המוצר המוגמר בפרויקט. אנו מקדמים את הפרויקט ביוספטל מזה כ-10 שנים, והליווי הבנקאי הוא נקודת ציון משמעותית מאוד בדרך. בכוונתנו לחדש את מתחם יוספטל כולו ולספק לדיירים, שכיום מתגוררים בדירות רעועות, דירות חדשות ומרווחות העומדות בתקנים נגד רעידות אדמה וכוללות ממ"דים להגנה מפני טילים. פינוי בינוי הוא בגדר משימה לאומית, צו השעה, ואנחנו גאים לקחת חלק ולחדש שכונות שלמות בישראל".