אחרי יום נוסף של ירידות חדות, במהלכו נאסד"ק ירד בכ-4.5% ו-S&P 500 איבד כ-4%, המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') דווקא בעליות קלות. S&P 500 ודאו ג'ונס עלו ב-0.3% כל אחד, נאסד"ק הוסיף 0.63%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גם נטפליקס, אשר ירדה במהלך היום בכ-10% לאחר שצנחה בשיעור של כ-23% בשבוע שעבר, סיימה את יום המסחר בירידה יחסית מתונה של פחות מ-3%. במהלך השפל במסחר הגיעה המניה לשיא שלילי של למעלה משנה וחצי ונסחרה סביב 360 דולר בלבד, לעומת שיא של למעלה מ-700 דולר רק לפני כחודשיים.
1 צפייה בגלריה
בהלת הקורונה מושכת את הבורסות לירידות
בהלת הקורונה מושכת את הבורסות לירידות
וול סטריט
(צילום: AFP)
עוד בלטו במסחר היום: אפל מחקה ירידה של למעלה מ-4% וסיימה עם 0.5%- בלבד, מיקרוסופט סיימה עם עלייה של 0.11% לאחר ירידות של למעלה מ-5%, טסלה ירדה בפחות מ-1.5% לאחר נפילה של למעלה מ-9% ואנבידיה (nvidia) מחקה לחלוטין ירידות של כ-10% וסיימה ללא תנודה משמעותית.
מנגד, פלייטיקה (Playtika) ווויוורק (WeWork), שקרסו כל אחת בלמעלה מ-17% במהלך המסחר, סיימו את היום בירידות עדיין משמעותיות של כ-10%-11%.
בנעילה בוול סטריט בשבוע שעבר: נאסד"ק ירד ב-2.7%, דאו ג'ונס ב-1.3% ו-S&P 500 ב-1.9%. בסיכום השבועי נאסד"ק צנח ב-7.6%, S&P 500 ב-5.7% ודאו ג'ונס ב-4.6%.

אחרי נפילה קשה, הירידות התמתנו גם בקריפטו

במקביל, מגמת העליות עברה גם לשוק המטבעות הווירטואליים, אשר רשם כמה ימים קשים במיוחד. הביטקוין עלה בכ-5% ונסחר סביב 37 אלף דולר, האית'ריום עם עלייה מתונה יחסית של קצת פחות מ-2% ונסחר סביב 2,450 דולר - עדיין כ-40% פחות משוויו רק לפני חודש.
מעבר לאינפלציה הגוברת בארה"ב ולירידות החדות במניות הטכנולוגיה, אשר בסבירות גבוהה משפיעות גם על שוק הקריפטו, גורם נוסף הוביל ככל הנראה לירידות החדות בשוק המטבעות הווירטואליים בימים האחרונים והוא רוסיה.
הבנק המרכזי של המדינה הציע ביום חמישי האחרון לאסור על שימוש ועל כרייה של מטבעות קריפטוגרפיים בשטח רוסיה, בטענה שהתחום מסכן את "היציבות הפיננסית ואת ריבונות המדיניות המוניטרית". זאת, בעוד רוסיה היא בין המדינות המובילות לכריית מטבעות וירטואליים בעולם.
בחודש ספטמבר האחרון סין הובילה מהלך דומה ואסרה לחלוטין על כל פעילות בתחום המטבעות הווירטואליים בשטחה, לרבות כרייה. כתוצאה מכך, חלקים גדולים מפעילות הכרייה העולמית עברו למדינות אחרות בעולם, בראשן ארה"ב, קזחסטן ורוסיה.
פורסם לראשונה: 17:56, 24.01.22