אחרי שרמי לוי ייבא חלב מפולין ברקע המחסור המתמשך בחלב מפוקח גם איתן יוחננוף, בעלי רשת המזון יוחננוף, מתכון לייבא בקרוב חלב מחו"ל. "נביא חלב מטורקיה בקרטונים, אני מקווה שיגיע בחודש הבא", אמר ל-ynet. "זה יותר צעד הצהרתי. בפועל, מה אנחנו רוצים? שייבוא החלב יישאר איתנו. אם לא נתאמץ ונביא, שר האוצר יתייאש מהמהלך והצד השני יבין שהוא יכול להמשיך בגישה שלו".
נזכיר כי הצו ליבוא חלב לראשונה לישראל נחתם ב-13 ביולי על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהבטיח שיביא "פתרון למחסור", למשך שלושה חודשים. במסגרת זו, כאמור, רמי לוי ייבא כבר חלב מפולין.
1 צפייה בגלריה
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
(| צילום: גבע טלמור)
בריאיון ל-ynet Live אמר לוי בין היתר כי "יבוא החלב רווחי, אני מרוויח עליו". אך לדברי יוחננוף, "כרגע העניין זה לא אם יש רווח ביבוא או לא. מדובר בכמות של כמה עשרות אלפי ליטר בלבד. מה שחשוב לנו להוכיח הוא יכולת יבוא, זה לא היה קל, המטרה היא להראות שאם לא יפתרו את בעיית החוסר, שלא יהיה לחץ רק מצד ענף החלב שמתנגד לייבוא, אלא להפעיל לחץ נגדי גם מהצד שלנו - הקמעונאים. הרי אם שר האוצר היה נותן את שלושת החודשים והשוק היה מגיב שאין יכולת להביא - אז האופציה של ייבוא חלב הייתה יורדת מהשולחן. עכשיו אנחנו מוכיחים שאפשר".

בתוך כך, הרשת פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני. החברה רשמה עלייה בהכנסות ושחיקה ברווחיות בין השאר בגלל הוצאות מימון שזינקו ב-50% עקב עליית הריבית.
ההכנסות הסתכמו ב-985 מיליון שקל בהשוואה ל-939 מיליון ברבעון מקביל אשתקד - עלייה של 4.9% בין השאר בגלל פתיחת חנויות ומכירות רשת הסטוק שהחברה קנתה. בחנויות הזהות נרשמה ירידה של 1.1% במכירות. שיעור הרווח הגולמי של החברה נשאר כמעט ללא שינוי - 27.3% מההכנסות. הרווח התפעולי ירד ב-6.4% והסתכם ב-61 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עומד כעת על 6.2% בהשוואה ל-7%. הרווח הנקי הסתכם ב-35.1 מיליון שקל בהשוואה ל-36.9 מיליון ברבעון מקביל אשתקד.