קרן הפנסיה של מדינת ניו יורק משכה 111 מיליון דולר מהשקעותיה בחברת יוניליוור, חברת האם של בן אנד ג'ריס, בשל חרם הגלידה על ההתנחלויות. מדובר בקרן הפנסיה השלישית בגודלה בארה"ב, שבין השאר משקיעה מעל ל-800 מיליון דולר בישראל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מבקר מדינת ניו יורק, טום דינפולי, שמנהל את קרנות הפנסיה אשר נאמדות ב-263 מיליארד דולר, אמר שהחלטת בן אנד ג'ריס מחודש יולי האחרון להפסיק למכור גלידה בהתנחלויות מפרה את מדיניות הקרן נגד חרם, משיכת השקעות וסנקציות על מדינת ישראל (BDS).
1 צפייה בגלריה
חבר מועצת העיר ניו יורק: "BDS שווה לאנטישמיות"
חבר מועצת העיר ניו יורק: "BDS שווה לאנטישמיות"
חבר מועצת העיר ניו יורק: "BDS שווה לאנטישמיות"
(Gettyimages)
ההחלטה, שנחשפה לראשונה ב"ניו יורק פוסט", באה לאחר בדיקה מקיפה שנעשתה בקרן הפנסיה של ניו יורק וקבעה כי פעילויות חברת יוניליוור וחברת הבת שלה, בן אנד ג'ריס "נגועות בפעילות BDS".
דב הייקינד, חבר מועצת העיר ניו יורק לשעבר ותומך נלהב של מדינת ישראל, אמר: "אלה חדשות נהדרות. שאלוהים יברך את טום דינפולי. BDS שווה לאנטישמיות ומבקר המדינה עומד נגד שנאה".
שר החוץ, יאיר לפיד, צייץ בתגובה: "מברך ומודה למדינת ניו יורק שנענתה לבקשתנו ומשכה 111 מיליון דולר מהשקעותיה בחברת בן אנד ג׳ריס בגלל החרם על ישראל. נמשיך להלחם ב-BDS ובאנטישמיות בכל מקום וללא היסוס".
ניו יורק מצטרפת למדינות נוספות בארה"ב שהודיעו על משיכת השקעות ובהן פלורידה, אריזונה, ניו ג'רזי וטקסס. מוקדם יותר השבוע פלורידה הכריזה על משיכת מניות יוניליוור שהיו בהחזקת המדינה בסך של כ-139 מיליון דולר. לפני כחודש סיפקה מדינת ניו ג'רזי הכרזה דומה לגבי האחזקות שלה ביוניליוור, שעומדות על 182 מיליון דולר.