נמחקה תביעת לשון הרע על סך 6.5 מיליון שקלים שהגיש רמי לוי כנגד אלי שריר, יו"ר ארגון מגדלי הדגים, בגין פוסט שהעלה ברשת שלטענתו הכפיש אותו. בפוסט נכתב כי לוי דחה לכאורה משלוחי עגבניות של מגדלים ישראלים והעדיף עגבניות מטורקיה, תוך הצגתו, לטענת לוי, כעוכר ישראל ומשתף פעולה עם ארדואן והחמאס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בית המשפט המחוזי בחיפה הורה בסוף השבוע על מחיקת התביעה, לאחר שלוי הגיש בקשה לבית המשפט - תשעה חודשים לאחר הגשת התביעה המקורית - לתיקון סכום הנזק ל-1.2 מיליון שקל בלבד, מתוכם הנזק הישיר (ירידה במכירת העגבניות) הוא 300 אלף שקל בלבד והיתר נזק למוניטין.
1 צפייה בגלריה
(צילום: גיל יוחנן)

השופטת קבעה כי סכום זה אמור להגיע לבית משפט השלום ולא המחוזי, כך שעל לוי להגיש את התביעה מחדש. כמו כן, פסקה השופטת הוצאות משפט בסך 35 אלף שקל שישלם לוי לנתבעים, ודחתה את בקשת לוי להחזר דמי אגרה.
השופטת לא קיבלה את דרישת שריר וארגון מגדלי הדגים להכיר בתביעה כתביעת השתקה של גוף גדול ועשיר נגד אדם וארגון קטן. יחד עם זאת, ביקרה השופטת את לוי ואמרה כי "מחיקת התביעה, תחת העברתה לבית המשפט המוסמך, תעודד מדיניות רצויה, שתצמצם התופעה של הגשת תביעות מוגזמות ומופרזות. סכום התביעה של 6.5 מיליון שקל מעורר תהיות באשר לטעמים ולשיקולים העומדים ביסוד מהלך זה, בפרט על רקע פערי הכוחות הכלכליים בין הצדדים".
לוי אמר בתגובה כי יגיש את התביעה מחדש לבית משפט השלום. לדבריו, לאחר הגשת התביעה הראשונה הוא שוחח עם שריר בטלפון והביע הסכמה למחוק את התביעה תמורת התנצלות והסרת הפוסט, אך שריר סרב.
בספטמבר 2020 הגיש לוי את התביעה בעקבות פוסט שפרסם שריר, חבר קיבוץ מירב, בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו, ובו תיאר כיצד אנשי קבוצת רמי לוי שחתמו על הסכם הרכישה, פסלו לכאורה משלוחי עגבניות שגודלו בקיבוץ מירב בטענה שהם אינם ראויים למאכל. זאת על אף שמאוחר יותר, אותן עגבניות שנפסלו לכאורה נמכרו כסוג א' לסיטונאי אחר.
שריר אמר ל-ynet: "אף אחד לא רוצה להתעורר בוקר אחד למציאות שבה הוא נתבע בהיקפים עצומים כאלה על ידי גורם כל כך חזק במשק הישראלי. לצערי אני לא החקלאי היחיד שמוצא את עצמו במאבק בו הוא נמצא בנחיתות תחת פער כוחות משמעותי ותוך ניצול העובדה שאנחנו, החקלאים, הננו החולייה החלשה ביותר בשרשרת. לשמחתי, בית המשפט קיבל את טענות ההגנה שלנו".