חברת שטראוס הודיעה היום (ה') לבורסה כי היא מעריכה שבעקבות אירוע הסלמונלה במפעלי השוקולד והממתקים של עלית בנוף הגליל, הרווח הנקי שלה ל-2022 ייחתך ב-230-170 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה ינואר-31 במרץ ייפגע ב-125-115 מיליון שקל. הדוחות לרבעון הראשון יתפרסמו ב-25 במאי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה ערכה איסוף יזום לכל מוצרי מפעל הממתקים, סגרה את מפעל הממתקים ומפעל השוקולד הגולמי עבור ניקוי אחרי שהתגלו שם עשרות דגימות של מוצרים נגועים בסלמונלה שלא יצאו ככל הנראה לציבור.
1 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: shutterstock)
הייצור מחדש יחל שם בעוד כשלושה חודשים או פחות עד תיקון הליקויים שנמצאו בו כך לפי החלטת שירות המזון הארצי במשרד הבריאות.
שטראוס הודיעה כי: "הערכת החברה (לחיתוך ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה - מ.ק) נשענת על אומדנים הכוללים קיטון במכירות בגין זיכויים ללקוחות החברה, עלויות איסוף המוצרים מהרשתות והחנויות, אומדן היקף השמדת מלאים, עלויות פיצוי לפי קביעת החברה לצרכנים, עלויות נלוות נוספות וכן בהתחשב בהשפעת המס".
לפי החברה, הנתונים "משקפים הערכות הנהלה בלבד ומבוססים על הנתונים הידועים נכון למועד דוח זה. נתונים אלו והשפעתם על הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון של שנת 2022 טרם אושרו על ידי האורגנים המוסמכים של החברה, כאשר מכלול הנתונים המשמשים בהכנת הדוחות הכספיים המאוחדים ליום 31 במרץ 2022 טרם נאספו ונבדקו באופן סופי וטרם הושלמה סקירת רואי החשבון המבקרים ביחס לדוחות הכספיים המאוחדים ליום 31 במרץ 2022, ועל כן עשויים לחול בהם שינויים מהמפורט לעיל עד למועד פרסום הדוחות הכספיים המאוחדים ליום 31 במרץ 2022".