גם אסם מצטרפת לגל עליות המחירים: החברה הודיעה לקמעונאים כי חלק ממוצריה יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-4.7% החל מהחודש הבא. לפני כחצי שנה אסם העלתה מחירים בשיעור של 2.9%-5.9% - אחרי שביטלה אותה לפני כן בשל לחץ ציבורי. בין המוצרים שיתייקרו שוב: רטבים (כולל קטשופ), מרקים ופסטות ב-4.5%. מוצרי דגני בוקר, קפה, מזון לבעלי חיים - פורינה וגרבר לא התייקרו בפעם הקודמת והפעם יעלו גם הם ב-4.7%. החברה החליטה להעלות גם את מחירי מוצרי המזון לתינוקות מטרנה בשיעור ממוצע של כ-2.6%.
בנוסף לייקור חלק מהמוצרים החברה הודיעה במפתיע כי היא מפסיקה לייצר את מוצרי הקמח שלה, בראשם המותג הוותיק בן עשרות שנים והפופולארי ביותר בקטגוריה - קמח תופח. החברה מסרה כי ויתרה על הקטגוריה מפאת העלויות הגבוהות שנובעות ממחיר הקמח שהתייקר מאוד מאז מלחמת רוסיה אוקראינה.
במקביל, וילפוד, יבואנית המזון בשליטת האחים יוסי וצביקה וילינגר, מבקשת עליית מחירים של 8% עד 10% בשימורי טונה, פטריות ואורז. לטענת החברה לא תהיה עלייה במוצרי מחלבות יורו ויהיו מבצעים על מוצרי החלב. עם זאת בבדיקה על ציר הזמן מאז יוני 2022 העלתה החברה את המחירים של מוצרים אלה בשלוש פעימות – האחרונה באפריל. לדוגמא חמאה מלוחה מבלגיה שעלתה ב-2022 12.77 שקל וכיום עולה 13.9 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
פסטה אסם
פסטה אסם
פסטה אסם
(צילום: מירב קריסטל)
נזכיר כי בתחילת השבוע העלתה ענקית הייבוא והשיווק חברת שסטוביץ את המחירים של חלק ממוצריה: בין היתר, פסטה ברילה תתייקר ב-10%, תה פמפדור יתייקר בשיעור של עד 10%, שוקוטה חטיפי שוקולד יתייקר בשיעור של עד 15%, המחיר של "פרי" חטיף בריאות יעלה בשיעור של עד 10% ומיונז "מאסטר שף" יתייקר ב-8%.
העלייה של שסטוביץ' הייתה בטווח נמוך יותר בהשוואה לחברת דיפלומט, שהגישה בשבוע שעבר בקשה למחירון חדש עם עלייה של עד 25% במוצרים, שלא היו חלק מהתייקרות הקודמת.
גם חברת מרס, יבואנית חטיפי השוקולד סניקרס, סוכריות m&m וחטיפים כמו באונטי, טוויקס ומרס, בנוסף למסטיקים אורביט ואחרים, מעלה מחירים בשיעור של עד 10%, החל מהחודש הבא. העלייה האחרונה, בגובה 5%, בוצעה ביוני 2012.
בשבווע שעבר הודיעו חברות שטראוס, טמפו, טרה, תנובה ומחלבות גד על עליית מחירים, שבמקרה או שלא, בוצעה לאחר שהוחלט כי מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, שהיו אמורים לעלות ב-16%, יעלו ב-9.28%, והיתרה תתפרס על פני השנתיים הקרובות. הביקורת נגד המדינה הייתה שלא טיפלה בזמן בהתייקרות מוצרי החלב ובכך נתנה למעשה גושפנקא לכל יתר השוק להעלות מחירים.
בינתיים, האיום של יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן על משרד האוצר משבוע שעבר, כשאמר ש"יפעל אם לא יימצא פתרון לעליית מחירי החלב עד יום שני", נשאר איום. בניגוד למה שדווח בחלק מאמצעי התקשורת, ועדת המחירים לא חתמה עדיין על עלייה של 5% במחיר הלחם וטוינת שעדיין לא הכריעה בנושא.