לפי התוכנית של הממשלה כפי שאושרה אתמול בערב (ראשון) בישיבת הקבינט, ביום ראשון הקרוב יחזרו בשעה טובה תלמידי א'-ד' ללימודים. רק שתלמידי ג'-ד' יחזרו לשבוע מלא, וחבריהם הצעירים יותר לספסל הלימודים יזכו רק לחצי שבוע. למה? כי כנראה מישהו איבד את זה לגמרי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אני מצטער, אבל להגיד עכשיו שאין כסף לחזרה מלאה של שכבת הגיל שהכי חשוב שתחזור ללימודים - גם בשביל הילדים וגם בשביל ההורים שלהם שצריכים לעבוד - זה פשוט לזלזל באינטליגנציה של כולנו. לא בגלל שאני חושב ש"יש כסף". אני ממש בטוח שאין. אבל עכשיו נזכרתם?
2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
סוף סוף חוזרים לכיתות, אבל למה ככה?
(צילום: AP)
"הגענו למסקנה שאין את היכולת לממן את הקפסולות. זה שישה מיליארד שקל". אלה הדברים שאמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתחילת כינוס קבינט הקורונה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו מציג את המענקים. אפשר להחזיר?
(צילום: לע"מ )
המספר הזה, שישה מיליארד שקל, קצת מוכר. בערך אותו סכום (קצת יותר) עלתה תוכנית "מענק לכל אזרח" במסגרתה כולנו (כולל האנשים שהופיעו בדו"ח העושר העולמי) שלשלנו לכיסנו 750 שקל בחודש אוגוסט. הורים לילדים קיבלו גם עוד 500 שקל על כל ילד.
אני די בטוח שאם תשאלו כל הורה לילדים שקיבל את המענק (אני אחד מהם), הוא היה מוכן להחזיר את כולו מיד אם זה היה אומר שלילד שלו הייתה אפשרות ללכת בשבוע הבא באופן מלא לבית הספר. לגבי אלה שיש להם ילד בכיתה א'-ב' אני אפילו עוד יותר בטוח (אני אחד מהם). אז הנה, כבר צמצמנו כמה מיליארדים בעלות.

אגב, חשוב לציין שעלות של שישה מיליארד לקפסולות לכיתות א'-ב' זה מספר שנזרק לאוויר היום. קדמו לו חמישה מיליארד, 5.3 מיליארד ועוד כל מיני מספרים. כל מספר זוכה וכל הורה בוכה. אבל האמת שזה בכלל לא משנה. טענו במשרד החינוך שכדי ליצור קפסולות גם בכיתות א'-ב', צריך לגייס עוד 13,000 עובדי הוראה וזה ייקח חמישה שבועות. זה קרב שהוכרע מראש בלי קשר לכסף. הוא הוכרע כי אף אחד לא חשב מילימטר קדימה. תוכנית אחת לפתיחת השנה וזהו. אם היא משתבשת אז אכלנו אותה. לא ככה מנצחים מלחמות.
אה, ויש גם עוד בעיה קטנה - אם כבר החלטתם שזה המצב, זה נראה לכם סביר שילדים בוגרים יותר - שאת חלקם לפחות קצת יותר קל להשאיר לבד כדי לעבוד - ילמדו שבוע שלם ומסודר ודווקא אלה הקטנים (אשתי אחת מהמחנכות שלהם), שחלקם בילו שבועיים בלבד בכיתה א' וזעזעו את עולמם שוב ושוב בחצי השנה האחרונה, הגיוני דווקא לשלוח ללמוד באופן חלקי? אני מצטער, חברי הממשלה היקרים. מה שנגמר לכם זה השכל. לא הכסף.
פורסם לראשונה: 22:43, 25.10.20