ראש הממשלה נפתלי בנט מינה אמש (ה') את תמיר כהן לתפקיד יועץ ראש הממשלה לענייני כלכלה ולפרויקטים לאומיים. בכך עבר תמיר כהן מתפקיד כלכלי בכיר בממשלת נתניהו לתפקיד בכיר בממשלת בנט. כך נודע ל-ynet.
בשנה וחודשיים האחרונים שימש כהן (36) ראש המטה הכלכלי של שר האוצר הקודם ישראל כץ. תמיר כהן החל את דרכו בתחום הכלכלי באגף התקציבים באוצר. במסגרת תפקידיו באגף שימש רכז צוות מטרו ותשתיות ובין היתר היה אחראי על קידום חוק המטרו. בנוסף שימש רפרנט צוות מקרו ולקח חלק מרכזי בהעברת התקציב וחוקי ההסדרים האחרונים לשנים 2016-2015, 2018-2017 ו-2019.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, תמיר כהן וישראל כץ
נפתלי בנט, תמיר כהן וישראל כץ
נפתלי בנט, תמיר כהן וישראל כץ
(צילום: הדר יואביאן, משרד האוצר, קובי קואנקס)
במטהו של השר כץ היה כהן מעורב בכל התוכניות הכלכליות הקשורות במטה הקורונה, במענקים למובטלים ולעצמאים ובתוכניות הסיוע למשק. התפקיד החדש במטהו של ראש הממשלה בנט אינו יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, תפקיד שטרם אויש, ושבו כיהן עד לאחרונה פרופ' אבי שמחון שהתפטר עם מינויו של נפתלי בנט לראש הממשלה.
מינויו של ראש מועצה כלכלית חדש ישלים את שינוי כל פסיפס מקבלי ההחלטות העיקריות בתחום הכלכלי. כאמור, בנט עדיין לא מינה יו"ר מועצה לאומית לכלכלה במקומו של פרופ' שמחון, והמועמד לתפקיד הוא הכלכלן הראשי לשעבר במשרד האוצר, מיכאל שראל.
תמיר כהן כבר השתתף אמש בישיבת ראש הממשלה עם ראשי המפלגות על גיבוש תקציב המדינה וחוק ההסדרים והיום אחר הצהרים נטל חלק בדיון הקורונה שכינס ראש הממשלה בנט.