התקדמות בפרויקט פינוי בינוי: חברת י. ח דמרי דיווחה כי החלה השבוע בשלב א' של הריסת בניינים ישנים ברובע ד' באשדוד, זאת לטובת הקמת אחד ממיזמי ההתחדשות העירונית הגדולים בעיר. מדובר בפרויקט פינוי בינוי שצפוי לכלול 684 דירות חדשות ועוד קומת מסחר בחזית רחוב הרצל. עוד כולל הפרויקט אשכול גנים ובית כנסת, שיוקם כחלק ממטלות הציבוריות בפרויקט שיכלול עוד שטחים ציבוריים פתוחים.
הפרויקט כולל פינוי בשלבים של 152 דירות ב-6 בניינים שיהרסו, ובמקומן יוקמו 4 בניינים בני 5 קומות ועוד 4 מגדלים בני 33 קומות כל אחד. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך בכ- 918 מיליון שקל. בעלי הדירות החלו לקדם את ההליך לפני כעשור, וכעת כאמור הושלם הליך החתמת בעלי הזכויות והוצאת היתרי הבנייה.
2 צפייה בגלריה
הריסת המתחם ברובע ד' באשדוד
הריסת המתחם ברובע ד' באשדוד
הריסת המתחם ברובע ד' באשדוד
(צילום: אמיר כהן)
הבניינים, הממוקמים ברחוב הרב שאולי 19-29 על ציר הרצל, נבנו בשנות ה-70 של המאה הקודמת. המשפחות שפונו בשלב זה עברו להתגורר בדירות שכורות במימון היזם ואילו יתרת הדיירים יפונו בשלב מאוחר יותר. הדיירים, שפינו דירות בנות כ-60 מ"ר בממוצע, יקבלו דירות חדשות בנות 4-5 חדרים בשטח של כ-110 מ"ר עם מרפסות בשטח 12 מ"ר, מעלית וחניה בחניון התת קרקעי שיבנה בפרויקט.
החברה כבר משווקת דירות חדשות בפרויקט במחירים של החל מ-1.69 מיליון שקל עבור דירות 3 חדרים בשטח 84 מ"ר עם מרפסת בשטח 11.5 מ"ר; והחל מ-2.05 מיליון שקל עבור דירת 4 חדרים בשטח 111 מ"ר עם מרפסת בשטח 12.5 מ"ר. הצפי לאכלוס הפרויקט בעוד כ-4 שנים.
2 צפייה בגלריה
הדמיה פרויקט הרב שאולי אשדוד
הדמיה פרויקט הרב שאולי אשדוד
הדמיית הפרויקט
(הדמיה: סנאפשוט)
לדברי אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק בחברה, "י.ח דמרי מקדמת מספר פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי הארץ. בזכות שיתוף פעולה עם עיריית אשדוד ועם דיירי המתחם, הצלחנו להגיע לשלב של הריסת בנייני הדירות הישנים והמטים ליפול, והקמת פרויקט חדש ומודרני לטובת דיירי המקום וכזה שישנה את פני מרכז העיר ויקלוט בו מאות משפחות חדשות".