חברת שטראוס מחסלת את קטגוריית המזון הקפוא, שנה וחצי בלבד לאחר שהושקה. כך נודע ל-ynet. החברה תפסיק לשווק את הארוחות המוכנות הקפואות, הפיצות והמאפים האיטלקיים, ששווקו תחת המותג "דלישס", וכן פירות קפואים לשייקים.
בדיעבד, הבינו בחברה שהקטגוריה שתלו בה תקוות הובילה להפסדים. הארוחות המוכנות של דלישס יובאו בחלקן מאיטליה וחלקן יוצרו על ידי קייטרינג ניר עציון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
המזון המוכן של שטראוס
המזון המוכן של שטראוס
המזון המוכן של שטראוס
(צילום: שטראוס סטודיו)
בהשקת הקטגוריה, אמר אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל לשעבר, כי "קפוא הוא הטרי החדש". עוד אמר כי "כניסה לקטגוריה חדשה היא אירוע ייחודי לחברה כמו שטראוס. אנחנו פועלים בהתאם למגמות בעולם ובטוחים שהמהלך, שזוהי רק התחלתו, יהיה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו בשנים הקרובות".
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, גם תנובה חיסלה לפני שלושה חודשים את פעילותה בתחום הארוחות הקפואות, שהושקה במקביל לזו של שטראוס ושווקה תחת המותג "שף תנובה" בייצור של תמ"מ - יצרנית המזון למטוסים מלוד.
על כן ניתן לומר באופן די ודאי כי הצרכן הישראלי, בניגוד לאמריקני, פחות מחבב את הארוחות הקפואות ודוחה אותן לטובת מזון טרי - במיוחד כאשר אופציית המשלוחים ממסעדות לבית כל כך זמינה, והגם שהארוחות הקפואות לא היו זולות יחסית לגודלן שהיה קטן יחסית - ארוחה במשקל 350 גרם במחיר של 24-26 שקלים.
הכניסה של שטראוס ותנובה לתחום הארוחות הקפואות הגיעה אחרי תקופת הקורונה, על רקע הגידול בצריכת המזון הקפוא בשל השהייה הארוכה של צרכנים בבית והצורך למצוא פתרונות קלים וזמינים להכנת אוכל.
בהחלטתה להיכנס לתחום, שטראוס התבססה על נתוני "American Frozen Food Institute", שלפיהם שוק הקפואים בארה"ב מגלגל 65.1 מיליארד דולר בשנה לרבות גלידות, כאשר הארוחות הקפואות מהוות כ-35% ממנו עם גידול של 20% ב-2020 (שנת הקורונה), בעוד שבישראל הארוחות הקפואות תפסו נתח של 3% בלבד. על כן שטראוס חשבה כי מדובר בהזדמנות עסקית להיכנס לראשונה לתחום פתרונות המזון המוכן והקפוא.
יעל חזום, שהייתה מנהלת יחידת הקפואים, הסבירה בהשקה כי משבר הקורונה האיץ את ההתנסות בעולמות הארוחות הקפואות וכי צריכת הקפואיםלמיניהם באונליין בשנת 2020 גדלה ב-75%. עוד אמרה כי הישראלים מוציאים 82 מיליון שקל בשנה על ארוחה יבשה (מנה חמה), ו-22% מהצרכנים טוענים שאין להם זמן לבשל ושהיו רוצים למצוא פתרונות בעניין.
משטראוס נמסר בתגובה: "החברה הודיעה היום ליצרנים ולקמעונאים שהיא עוצרת את פעילותה בתחום ויוצאת משוק הקפואים. זאת לאור ההבנה שמדובר בפעילות שאינה משמעותית עבור החברה בהיקפה הזניח, לצד הרצון להתמקד בייצור ושיווק קטגוריות בהן יש לחברה התמחות ויתרון תחרותי.
"מדובר במיזם שנוהל בהשקעה צנועה במודל של פיילוט ובהתבסס על מיקור חוץ, ועל כן לא צפויות עלויות משמעותיות לסיום הפעילות".
בתחילת השנה יצאה שטראוס מפעילויות הפסדיות נוספות וסגרה את חטיבת המאפים שכללה עוגות עלית, פתיבר של שטראוס וכו'.