2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית רמת גן ביאליק
התחדשות עירונית רמת גן ביאליק
הפרויקט ברחוב ביאליק פינת אבא הלל
(הדמיה: משרד רני זיס אדריכלים בע"מ)
סנונית ראשונה למתיחת פנים ברחוב הוותיק: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב ביאליק ברמת גן. במסגרת התוכנית יהרסו מבנה מגורים בן ארבע קומות הכולל 25 דירות ושלושה מבנים צמודי קרקע לטובת הקמת מגדל מגורים בן 25 קומות ושני מבני מגורים נוספים בני 10 קומות עם 170 דירות חדשות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית חלה על שטח של כ-8 דונם וממוקמת בין הרחובות ביאליק, בנימין ואבא הלל, בקצה הצפון מערבי של שכונת תל בנימין. 34 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. המבנים הפונים לרחוב ביאליק ישולבו בקומת מסחר בקומה הקרקע, כך שתהיה חזית מסחרית לאורך הרחוב.
2 צפייה בגלריה
אדריכלות
אדריכלות
רחוב ביאליק ברמת גן
(צילום: יריב כץ)
בנוסף, כשני דונם יוקצו לטובת הרחבת רחוב ביאליק במקטע שבין רחוב אבא הילל לרחוב ז'בוטינסקי. כיום בקטע של רחוב ביאליק הגובל באבא הלל קיימת מדרכה צרה עם חומה לאורכה אשר אינה נוחה להליכה, והתוכנית מציעה הרחבה משמעותית של המדרכה לאורך רחוב ביאליק והריסת החומה שלאורכה. כ-1.5 דונם יוקצו לטובת מבנה ציבורי בן שלוש קומות.
התוכנית, שקודמה על ידי חברת אפרת ח. השקעות ותוכננה על ידי משרד רני זיס אדריכלים ופינקלשטיין קלוגהפט אדריכליות, עולה בקנה אחד עם מדיניות הוועדה המקומית, הן לבנייה גבוהה בסמיכות לציר אבא הלל והן לבנייה מרקמית של 10 קומות לאורך רחוב ביאליק, ותואמת את עקרונות תוכנית המתאר הכוללנית לעיר אשר תידון בקרוב בוועדה המקומית.
מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, חוה ארליך, ציינה כי "בשל מיקומה של התוכנית, בשטח הגובל מצד אחד עם ערכים לשימור ומצד שני ברחובות עירוניים משמעותיים, התכנון כולל מגדל עם בנייה נמוכה יותר, שטחי ציבור, וחזית מסחרית מלווה רחוב".