יהודה בארקן ניסה לשמור על עצמו מהקורונה. הוא הפסיק לנשק מזוזות כדי למנוע הדבקה ואפילו את שיעורי התורה העביר לשיחות טלפון. אבל הוא בכל זאת נדבק בנגיף - שבסופו של דבר הביא לפטירתו בגיל 75.
"אבא שמר על עצמו, אבל לא מספיק", אמר בנו רועי ברקן ל-ynet, "היו לו משפחות שהוא היה מחלק להן אוכל והוא יצא גם לשיעורי תורה. הוא צריך היה לשמור על עצמו יותר".
5 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
"שמר על עצמו, אבל לא מספיק". יהודה בארקן
(צילום: יובל חן)
ימים בודדים לפני יום הכיפורים, בארקן החל לחוש חולשה בביתו שבבית גמליאל. הוא חשש שנדבק בקורונה והלך להיבדק. התוצאה יצאה חיובית והוא נשלח למלונית בירושלים.
את היום הראשון במלונית העביר בארקן כשהוא סובל מתסמינים לא קלים, אולם הוא לא מיהר להתפנות לבית החולים וביקש להמתין עוד לילה. למחרת התסמינים גברו - והוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בערב יום כיפור.
5 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
אושפז בהכרה מלאה. יהודה בארקן
(צילום: יובל חן)
בימים הראשונים בבית החולים הוא היה בהכרה מלאה ומשפחתו ביקשה לפרסם את דבר אשפוזו בתקשורת כדי להימנע, לדבריה, "מפייק ניוז". בארקן עצמו התרגש מהדאגה ומשיחות הטלפון הרבות שקיבל.
בימים הללו בארקן סבל מקוצר נשימה, אולם המשיך לתפקד ולהיות בהכרה. הוא אפילו צפה בילדיו מתראיינים בתקשורת והתגאה בהם בפני רופאיו. "השיחה האחרונה שלנו הייתה על כמה אהבה הוא מקבל. אמרנו לו שמכל העולם דורשים בשלומו", נזכר רועי.
5 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
התגאה בילדים. יהודה בארקן
(צילום: תומר אפלבאום, הארץ)
לדברי משפחתו, עוד לפני הקורונה בארקן לא היה איש בריא. הוא סבל מסוכר ולחץ דם גבוה, היו לו בעיות ברגליו ונטל תרופות רבות על מנת לטפל בבעיותיו.
בשל הקשיים בנשימתו, רופאיו החליטו להרדימו ולהנשימו לפני קצת יותר משבועיים, כך שהפעם האחרונה שיהודה בארקן היה בהכרה הייתה לפני יותר משבועיים.
משפחתו הקפידה לבקש להתפלל עבורו - והם ידעו למה. מדדי גופו לא הראו סימנים טובים, אולם בחלק מהימים בארקן הצליח להתעלות על עצמו והראה סימני התאוששות עם המדדים שהשתפרו.
מבית החולים נמסר כי נוסו מספר אפשרויות כדי לאושש את בארקן - אולם אלה לא צלחו כמצופה. אחרי זמן קצר המדדים שוב נסוגו, ומכאן היה ברור למשפחתו שכנראה אין דרך חזרה.
5 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
יהודה בארקן
(צילום: יובל חן)
אתמול ילדיו הספיקו להיפרד ממנו. הם עלו על תלבושת הקורונה המיוחדת וניגשו למיטתו בבית החולים. "אמרתי לו כמה שאני אוהב אותו", מספר רועי.
אבא חשב על הסוף? "לא, הוא לא דיבר על זה. לפחות לא איתי".
5 צפייה בגלריה
אריה אליאס, יהודה ורועי בארקן
אריה אליאס, יהודה ורועי בארקן
יהודה בארקן עם בנו רועי
(צילום: ענת מוסברג)
בריאיון ל-ynet בחודש מארס האחרון, סירב בארקן להשיב על השאלה מה יכתבו עליו אחרי לכתו והשיב בחינניות: "בגיל 75 להגיד מה יכתבו כשאהיה בן 120?".
בארקן לא השאיר סימן כלשהו למשפחתו ליום אחרי לכתו - עד כדי כך שהם תכננו לקבור אותו בנתניה, עד שהרב שלו שוורץ, כפי שקרא לו בארקן, אמר למשפחתו כי אביהם רכש חלקת קבר ברחובות. "לא ידענו על כך", אומר רועי, "גילינו את זה היום".
משפחתו של בארקן ביקשה לפרסם את דבר לכתו רק במוצאי השבת, על מנת שלא לפגוע באמונתו של אביהם. "רצינו לכבד אותו עד הרגע האחרון", אומר רועי. כמו כן, משפחתו מבקשת מהציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות ולא להגיע להלוויתו.