הימים הם ימי הקורונה ותושבי העולם נדרשים להישאר בבתים, אבל יש גם כמה יתרונות בסגר הביולוגי שנכפה על האנושות: זו הזדמנות מצוינת לצפות בסרטים מעולים שאולי פספסתם וגם זמן טוב לחזור לסרטים שכבר ראיתם ואהבתם אבל שכחתם מקיומם. בימים האחרונים עברנו על כל ספריות הווידאו של זכייניות השידור השונות (כולל נטפליקס) ומצאנו את הסרטים הטובים ביותר שנמצאים אצלכם בבית, ממש במרחק לחיצת כפתור.

"פרזיטים"

זוכה האוסקר האחרון הוא כמעט צפיית חובה בימים אלה, ולו רק כי הוא לא דומה לשום דבר אחר שראיתם. במרכז הסרט של הבמאי הקוריאני המוכשר בונג ג'ון-הו עומדים ארבעה בני משפחה מהמעמד הנמוך. כשאחד מהם מוצא עבודה אצל משפחה אמידה, כל הסיפור הולך ומסתבך עד לסוף מדמם במיוחד. לא נספיילר, אבל גם פה יש כמה דמויות שחיות בבידוד.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, פרטנר TV, הוט

מה הסיכוי?

קומדיה בכיכובם של סת' רוגן ושרליז ת'רון שתעביר לכם את הזמן ותגרום לכם לשכוח מהצרות שבחוץ. שרליז ת'רון מגלמת את שרלוט, מועמדת לנשיאות ארצות הברית, וסת' רוגן, מגלם… ובכן, את סת' רוגן - כלומר עיתונאי סטלן בשם פרד. השניים חולקים עבר משותף: שרלוט הייתה הבייביסיטר של פרד והוא היה מאוהב בה בתור ילד. כשהם נפגשים במקרה מחדש היא שוכרת אותו בתור כותב הנאומים שלה ומשם מתחילה הרפתקה מצחיקה במיוחד.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, הוט

התפשטות

האם אתם האנשים היחידים שעדיין לא צפו בסרט הזה? אם כן, זה במיוחד בשבילכם. "התפשטות" הוא סרט אסונות משנת 2011 של סטיבן סודרברג שעוסק במגיפה גלובלית שפרצה על כדור הארץ. הדימיון לקורונה מטריד וקרוב למה שאנחנו חווים בימים אלה, וזו כנראה גם הסיבה שבתקופה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית באחוזי הצפייה של הסרט בנטפליקס והוא הפך לשיחת הברזייה - כלומר, הזום - בימים אלה.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, נטפליקס, פרטנר TV

1917

החל משבוע הבא, חברות הכבלים בישראל יאפשרו צפייה בסרטים שהיו אמורים לצאת בבתי הקולנוע. מכל המבחר, ההמלצה שלנו היא דווקא על "1917", סרט המלחמה של סם מנדס שצולם בטכנולוגיה שמדמה שוט אחד. קשה להוריד את העיניים מהסרט הזה, שמצליח להכניס את הצופים באופן ריאליסטי ומותח לשוחות של מלחמת העולם הראשונה.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, פרטנר TV, הוט

המרגל שזרק אותי

ממבט ראשון זה אולי נראה כמו סרט דבילי, אבל אם אתם מחפשים להעביר שעתיים בכיף ובצחוקים - זו צפייה שאסור לכם לפספס. אודרי (מילה קוניס) ומורגן (קייט מקינון) הן החברות הכי טובות ושותפות לדירה. יום אחד האקס של אודרי מופיע ומבשר שהוא בעצם מרגל בינלאומי, ומשם מתחילה הרפתקאת אקשן חובקת עולם.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, הוט

מקום שקט

לא מסתפקים באפוקליפסה שבחוץ? קבלו תרחיש מפחיד יותר מווירוס גלובלי. בסרט הביכורים של ג'ון קרסינסקי, הוא ואשתו אמילי בלאנט מגלמים זוג הורים בעולם שבו אסור להוציא הגה. הסיבה? יצורים קטלניים עם חוש שמיעה מפותח במיוחד תוקפים למשמע רעש. זה מטריד, זה סוחף ואפילו מכניס לפרופורציות.
זמין לצפייה: yes, נטפליקס

מכונת הכסף

מודאגים מהמשבר הכלכלי שצפוי לבוא בגלל הקורנה? אז אולי כדאי שתכינו את עצמכם מראש עם הסרט הנפלא של אדם מקי על המשבר הכלכלי של שנת 2008. כריסטיאן בייל, ריאן גוסלינג וסטיב קארל מובילים את הסרט המסחרר הזה שצולל את שוק ההון באופן קוהרנטי ומבדר.
זמין לצפייה: yes, נטפליקס, הוט

ליידי בירד

סרט אינדי קטן וקסום של גרטה גרוויג שגם היה מועמד לאוסקר על התסריט המקורי. סירשה רונאן היא כריסטין, נערה עם נטיות אמנותיות שחיה בצד הלא נכון של המסילה בסקרמנטו. זהו סרט התבגרות מרגש שייכנס לכם ללב, וגם כזה ששווה צפייה חוזרת אם כבר ראיתם אותו.
זמיI לצפייה: נטפליקס

צעצוע של סיפור 1+2+3+4

קשה לחשוב על סדרת סרטים יותר מופתית מ"צעצוע של סיפור", הקלאסיקה העל-זמנית של פיקסאר. התקופה הנוכחית היא בדיוק הזמן לשבת עם הילדים (או לבד) ולחוות איתם את המסע המופלא שעברו הצעצועים ואנדי במהלך השנים. שלושת הסרטים הראשונים הם קסם, האחרון קצת מיותר אבל עדיין מהנה מאוד לצפייה.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, פרטנר TV, הוט (1-3)
30 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
(צילום מסך)

מולאן

הלייב אקשן של דיסני ל"מולאן" נדחה למועד לא ידוע? זה הזמן לצפות בקלאסיקה המקורית של דיסני. הרבה לפני גל הנסיכות החדש של האולפן הייתה מולאן, הנערה שהתחזתה לגבר כדי להציל את אביה והפכה ללוחמת מיומנת.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, פרטנר TV

טרילוגיית "שר הטבעות"

גם אם ראיתם כבר, מדובר בכמעט 12 שעות מרהיבות וסוחפות של צפייה מומלצת לכל המשפחה. העיבוד של פיטר ג'קסון לספר הפנטזיה של טולקין הוא מסוג הסרטים שאפשר לצפות בהם פעמים רבות מבלי להשתעמם. חוץ מזה, אם כבר אתם תקועים בבית, אז לפחות שתהנו מהנופים המדהימים של ניו זילנד - הכי רחוק מהבידוד שאפשר.
זמין לצפייה: yes, נטפליקס, הוט

האביר האפל

הזדמנות מצוינת לחזור גם ל"האביר האפל", סרטו של כריסטופר נולאן שאיתגר את הז'אנר ועד היום נחשב לאחד מסרטי גיבורי העל הטובים שנוצרו. לא באמת צריך תקציר פה, אבל אם את מתעקשים אז באטמן פוגש את הג'וקר (בגרסתו המטרידה של הית לדג'ר המנוח) כשברקע חברה קפיטליסטית על סף משבר.
זמין לצפייה: yes, נטפליקס

טרמינל

מי שמתגעגע לטרמינלים צפופים והמוניים מוזמן לצפות בסרט הנהדר הזה על אדם שנתקע בשדה התעופה בגלל משבר דיפלומטי. טום הנקס, שמחלים מקורונה בימים אלה (ישמור אותו האל), בתפקיד הראשי.
זמין לצפייה: נטפליקס

שלושה זרים זהים

ללא ספק אחד הסרטים התיעודיים המענגים לצפייה בשנים האחרונות. זהו סיפור על שלושה תאומים שהופרדו בלידתם ונפגשים במקרה בגיל 19. אחרי המפגש המרגש והאופוריה שבאה בעקבותיו, הסיפור הולך ומתפתל לכיוונים מסתוריים ואפלים יותר.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, הוט

בין כוכבים

כנראה אחד הסרטים היותר יומרניים ושאפתניים של כריסטופר נולאן, אבל גם אחד המרהיבים שבהם. מתיו מקונוהיי מגלם מהנדס וטייס לשעבר שנשלח למשימה בחלל החיצון, בניסיון למצוא מקום התיישבות חדש לבני האדם אחרי שהעולם הנוכחי עומד על סף הכחדה.
זמין לצפייה: yes, נטפליקס, סלקום TV, פרטנר TV, הוט

הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק

שני הסרטים האלה יעבירו לכם חמש וחצי שעות בהסגר. אבל לא מדובר רק בשריפת זמן, אלא באמת בסרטים שהם הפסגה של מארוול. "מלחמת האינסוף" ו"סוף המשחק" חותמים את סאגת הנוקמים באופן כמעט מושלם, כאשר כל החברים ביקום הקולנועי של מארוול נפגשים ונלחמים ביחד בקורונה. כלומר, בתאנוס. אפשר להגיד ש"אפי" זו המילה הכי טובה לתיאור שני הסרטים האלה.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV

שומרי הגלקסיה

אם "האביר האפל" קצת כבד עליכם ושני סרטי "הנוקמים" זו התחייבות גדולה בשבילכם בשלב זה, למה שלא תצללו ל"שומרי הגלקסיה" הראשון, אחד הסרטים הכי מצחיקים ביקום הקולנועי של מארוול? זה הסרט שבו אנחנו פוגשים לראשונה מקבץ תמוה למדי של יצורים ואנשים, הכוללים דביבון ועץ מדבר, שבלית ברירה נאלצים לעבוד יחד ותוך כדי להציל את היקום כולו.
זמין לצפייה: yes, הוט

הספר הירוק

זוכה האוסקר אשתקד הוא סרט פיל-גוד במובן המלא של המילה. הוא מבוסס על סיפורו האמיתי של הפסנתרן האפרו-אמריקני דון שירלי, שיוצא למסע הופעות בדרום הגזעני של ארה"ב בשנות ה-60. כדי לשמור עליו מפני חמומי מוח גזעניים, מתווסף אליו שומר ראש איטלקי (ויגו מורטנסן) והקשר בין השניים מהווה את לב הסרט. זה כמו קומדיה רומנטית אבל במקום קשר רומנטי השניים מתגברים על ההבדלים ביניהם והופכים לחברים טובים.
זמין לצפייה: yes

רפסודיה בוהמית

איך נאמר זאת בעדינות? נראה ששירת המרפסות פחות עובדת אצלנו. לכן ההצעה שלנו היא דווקא מרתון שירי קווין בסרט אחד ושכולם ישירו אותם בבית בקולי קולות. נכון, יש הרבה בעיות בסרט הזה (רובן קשורות לאמינות התסריטאית ולסילוף העובדות) אבל לא סתם הוא הפך לאחד הלהיטים האהובים בשנים האחרונות ולסרט שישראלים חיבבו במיוחד.
זמין לצפייה: yes

ראלף ההורס, ראלף שובר את האינטרנט

שני סרטים מושלמים מבית דיסני שמתאימים לכל המשפחה. בסרט הראשון אנחנו פוגשים את ראלף, נבל במשחק ארקייד שרוצה לעבור לצד של הטובים ואת ונלופי ואן שוויץ, נהגת במשחק מירוצים. שניהם אאוטסיידרים במשחקים שלהם ואחרי מסע הרפתקאות משותף הם הופכים לחברים הכי טובים. בסרט ההמשך, "ראלף שובר את האינטרנט", החברות שלהם עומדת למבחן כשהם נחשפים בטעות לרשת האינטרנט המלאה בהזדמנויות שונות, אבל גם כוללת בתוכה שינויים רבים שמקשים על חלק מהגיבורים.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, הוט (רק הסרט הראשון), פרטנר TV (רק הסרט הראשון)

אי הכלבים

סרט אנימציה נוסף, אבל אותו עדיף לראות דווקא בלי הילדים בסלון. "אי הכלבים", סרטו האחרון של ווס אנדרסון, הוא אנימציית סטופ-מושן מרהיבה על כלבים שנשלחו לבידוד, סליחה, לאי מרוחק בגלל וירוס קטלני אותו הם מפיצים. במילים אחרות, הקורונה של הכלבים. אבל צחוק בצד: זה ממש לא סרט על מגפות, אלא על חבורת כלבים וילד אחד אמיץ שיעשה הכל כדי להתאחד עם כלבו האהוב.
זמין לצפייה: yes

להציל את מארק וואטני

אם אתם מאלה שממש סובלים בהסגר, "להציל את מארק וואטני" הוא סרט מצוין שיכניס אתכם לפרופורציות. מארק וואטני הוא אסטרונאוט שנשלח למשימה במאדים והוא נתקע שם לגמרי לבדו. בעזרת פתרונות יצירתיים ועם הרבה חוש הומור הוא מצליח לקיים את עצמו ולבנות מערכת אקולוגית שתספק אותו מבחינת מזון. רידלי סקוט ביים את הסרט, הצילום מרהיב ומאט דיימון נהדר בתפקיד הראשי.
זמין לצפייה: yes

וויפלאש

הזדמנות טובה לחזור לסרט הביכורים של דמיאן שאזל ("לה לה לנד", "האדם הראשון"), שיש שיגידו שהוא הטוב בסרטיו. הדרמה האינטנסיבית והמותחת הזאת עוסקת בסטודנט לג'אז (מיילס טלר), שמתקבל לאקדמיה נחשבת למוזיקה בתור נגן תופים. לצערו, המורה שלו (ג'יי קיי סימונס) הוא מנצח קשוח, פרפקציוניסט ויש שיגידו אפילו סוג של פסיכופת.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, פרטנר TV, הוט

להרוג את ביל 1+2

זוכרים שלפני הקורונה התחביב של כולנו היה לתעד את טרנטינו מסתובב במקומות הכי בנאליים בישראל? ובכן, גם את התענוג הזה הנגיף לקח מאיתנו. אבל עדיין אפשר לצפות בסרטים של הבמאי המהולל, ושני סרטי "להרוג את ביל" מושלמים למעמד הסגר. הם סוחפים, ארוכים ומרהיבים ובטח עברו מלא שנים מאז שצפיתם בהם.
זמין לצפייה: yes, הוט
30 צפייה בגלריה
תמונה מהסרט "קיל ביל"
תמונה מהסרט "קיל ביל"
(צילום: יח"צ)

ספיירדמן ממד העכביש

עשור שלם של סרטי גיבורי על הרגילו אותנו לשבלונה הקבועה של מארוול, אבל אז הגיע הסרט הזה והראה לנו שאפשר גם אחרת. הסרט עטוף באנימציה מרהיבה שמדמה את חוברות הקומיקס שעליו הז'אנר מבוסס. לצד תסריט חכם על יקום שבו יש יותר מספיידרמן אחד, התוצאה בהחלט שווה את הזמן שלכם.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, הוט

ג'וקר

אם אתם בצד הפסימי של מגיפת הקורונה ורואים רק שחורות בימים אלה, למה שלא תצללו ללהיט האפל של טוד פיליפס על חברה שמתרסקת ומאבדת את עצמה? את התקציר כולכם מכירים, אבל אם איכשהו יצא לכם לפספס את הסרט הזה בקולנוע - הוא צריך להיות הראשון ברשימה שלכם. גם בצפייה חוזרת אגב, הוא מפעים, סוחף וכואב.
זמין לצפייה: yes, הוט, פרטנר TV

פלא

סרט שהפך ללהיט מיידי בישראל ולא סתם. בסרט המרגש הזה המבוסס על רב מכר באותו השם, ג'וליה רוברטס ואוון וילסון מגלמים הורים לילד עם פגם מולד שגורם לעיוות בפרצוף. למרות מצבו הפיזי, הם מחליטים לשלוח אותו למערכת חינוך רגילה כדי שיגדל כמו שאר הילדים. מקווים שיש לכם מספיק טישו בבית כדי שלא תעבירו קורונה דרך הדמעות שלכם.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, הוט

קצה המחר

יום אחד האסון שנפל עלינו יעבור וכולנו נחזור לשגרה - זוהי נקודת האור שמשאירה אותנו עם הראש למעלה. אבל זה ממש לא המצב של טום קרוז בסרט המדע הבדיוני "קצה המחר", בו הוא מגלם חייל שנשלח להילחם בחייזרים. במקום לנצח או להפסיד, הוא מוצא את עצמו משחזר את מותו פעם אחר פעם בלופ אינסופי. דאג לימן אמון על סרט האסונות המקורי הזה.
זמין לצפייה: yes, סלקום TV, פרטנר TV

החברה הטובים

לפעמים כל מה שצריך זו קלאסיקה טובה. רוברט דה נירו, ג'ו פשי וריי ליוטה מככבים בדרמת הפשע של מרטין סקורסזה שעוקבת אחר מאפיונר צעיר שמנסה לפלס את דרכו בהירככיה הגנגסטרית. הסרט נחשב בקלות לאחד מסרטי המאפיה הגדולים שנעשו אי פעם ולהבדיל מ"האירי", סרטו האחרון של הבמאי שזמין בנטפליקס, הוא גם הרבה יותר מהנה וסוחף לצפייה. כן, גם 30 שנה אחרי.
זמין לצפייה: yes, הוט
30 צפייה בגלריה
ריי ליוטה ורוברט דה נירו. מתוך "החברה הטובים"
ריי ליוטה ורוברט דה נירו. מתוך "החברה הטובים"
(צילום מתוך הסרט)

כח עליון

בימים אלה היה אמור לעלות בקולנוע ההעיבוד האמריקני ל"מדרון תלול" שמבוסס על סרט שוודי בשם "כוח עליון" (פורס מאז'ור). הוא כבר לא יראה מסך גדול כאן, אבל גם ככה הביקורות בחו"ל היו פושרות. עם זאת, סרט המקור בהחלט מומלץ ומקורי. במרכזו משפחה שיוצאת לחופשת סקי וברגע של כמעט אסון, האני האמיתי של האב נחשף. לצד צילומים מרהיבים של אתרי סקי באירופה, מדובר בדרמה אינטליגנטית, רגישה ומעניינת.
זמין לצפייה: yes

זומבילנד

סוף-סוף סרט מועיל. "זומבילנד" לא רק יציל אתכם מהשעמום, אלא יספק שלל טיפים איך להתמודד עם האפוקליפסה. ככה זה כשהגיבור של הסרט הוא חנון-על (ג'סי אייזנברג) שכותב רשימת חוקים שעוזרת לו לשרוד מתקפת הזומבים. הכלל החשוב ביותר הוא כמובן לא להיות לבד ואל הגיבור מצטרפים אמה סטון, וודי הרלסון ואביגייל ברנסיין בקומדיה שהפכה לקאלט מיידי. גם הסרט ההמשך אגב מומלץ.
זמין לצפייה: yes, הוט

רכבת הקרח

ואם התחלנו עם הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו, זה רק הולם שגם נסיים איתו. "רכבת הקרח" הוא הסרט הראשון של הבמאי באנגלית ונחמד לדעת שגם כאשר הוא כפוף לאולפנים הגדולים הוא עדיין מצליח לייצר קולנוע רלוונטי וסוחף. בעולם קפוא, הציווליזציה היחידה ששורדת היא זאת שנמצאת על רכבת דוהרת. המעמד הנמוך כרגיל מאחור בעוד שהמעמד הגבוה מתרווח לו בתנאי מחלקה ראשונה מקדימה.
זמין לצפייה: yes, הוט